بزرگترين نيروگاه خاورميانه در آستانه بهره برداري رسمي

نيروگاه سيکل ترکيبي شهداي پاکدشت با حدود 3 هزار مگاوات ظرفيت توليد برق به عنوان بزرگترين نيروگاه خاورميانه همچنان منتظر بهره برداري رسمي است .

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران  نيروگاه سيکل ترکيبي شهداي پاکدشت با 3000 مگاوات ظرفيت در 45 کيلومتري جاده خاوران قرار دارد که حدود 6 درصد برق کشور و 34 درصد برق تهران را تامين مي کند.

براساس اين گزارش اين نيروگاه داراي 12 واحد گازي 159 مگاواتي و 6 واحد بخار 160 مگاواتي  است که هم اکنون کليه واحدهاي آن سنکرون شده و به شبکه سراسري متصل است .

بنا براين گزارش نيروگاه شهداي پاکدشت نسبت به بقيه نيروگاه هاي سيکل ترکيبي کشور داراي بيشترين راندمان و در حدود 51 درصد است .

سوخت اصلي اين نيروگاه گاز طبيعي است اما در فصل زمستان که مصرف گاز در کشور بالا ميرود بجاي گاز از گازوئيل به عنوان سوخت دوم نيروگاه استفاده مي شود.

گفتني است  افزايش ظرفيت توليد برق منطقه ،پاسخ به نياز روز افزون رشد مصرف برق در صنايع گوناگون ، اشتغال زايي و بهبود وضعيت معيشتي مردم منطقه و استفاده از حداکثر توان مهندسي داخل کشور از مهمترين اهداف احداث بزرگترين نيروگاه خاورميانه است .

 شايان ذکر است : واحد هاي اين نيروگاه به تدريج از سال 82 راه اندازي شده  و اکنون کليه واحدهاي آن راه اندازي شده است و به شبکه سراسري متصل است./عب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار