اردوغان درخواست از آمريکا براي استقرار موشکهاي پاتريوت را تکذيب کرد

نخست وزیر ترکیه درخواست استقرار سامانه ضد موشکی آمریکایی پاتریوت را در مرزهای این کشور با سوریه تکذیب کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از نهرین نت عراق ؛ رجب طیب اردوغان گزارشها را مبنی بر درخواست ترکیه از پیمان آتلانتیک شمالی ( ناتو )‌برای استقرار موشکهای دفاع هوایی پاتریوت در طول مرزها با سوریه تکذیب کرد .

اردوغان به رسانه های ترکیه گفت : ما برای در اختیار داشتن موشکهای پاتریوت هیچ طرحی نداریم یا هیچ درخواستی در این خصوص از ناتو نداشته ایم .

اردوغان تأکید کرد ترکیه به فکر خرید این نوع موشکهای آمریکایی نیست .خبرگزاری آناتولی ترکیه به نقل از مسئولان ترک اعلام کرده بود ترکیه از اعضای ناتو درباره احتمال استقرار موشکهای پاتریوت در خاک ترکیه در چارچوب طرحهای اضطراری گفتگو کرده است.

خبرگزاری آناتولی به نقل از مسئولان وزارت خارجه ترکیه نوشت این مسئله در مباحثات داخل ناتو در خصوص طرحهای اضطراری پس از درگیریهای مرزی ماه گذشته بین ترکیه و سوریه مطرح شده بود.

 آنکارا به آمریکا و ناتو ،‌ بررسی امکان استقرار موشکهای پاتریوت در مرزها با سوریه را برای جلوگیری از تهدیدات احتمالی همسایه جنوبی اطلاع داده است. آنکارا می خواهد این موشکها را در استان کلیس نزدیک مرز با سوریه مستقر کند تا حمایت هوایی به عمق شصت کیلومتر را فراهم آورد و جلوی هرگونه حمله نیروهای نظام سوریه به مناطق مرزی با ترکیه را بگیرد.

به نوشته ملیت هدف از این گام نیز آن است که اجازه داده نشود نظام سوریه از هواپیماهایش در بمباران مناطقی که تا شهر حلب در اختیار ارتش آزاد سوریه است استفاده کند .
برچسب ها: ترکیه ، اردوغان ، موشک ، پاتریوت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار