دیدار لاریجانی با اردوغان/تحولات منطقه ای محور مذاکرات

روزنامه حریت چاپ ترکیه گزارش داد علی لاريجانی،‌ رییس مجلس شورای اسلامی طی سفر به ترکيه با رجب طيب اردوغان نخست وزير ترکيه و جميل چيچک رئيس پارلمان اين کشور ديدار کرده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران، به گزارش روزنامه حريت ترکيه، ديدار لاريجانی با اردوغان پشت درهای بسته دو ساعت طول کشيد و هنوز جزئيات مذاکرات منتشر نشده است.
لاريجانی سپس با رئيس مجلس ترکيه ديدار کرد و بعد از اين ديدار ترکيه را به مقصد تهران ترک کرد. 
لاريجانی درباره موضوع مذاکرات با ترکيه در فرودگاه استانبول گفت که در اين سفر درباره حوادث مهم منطقه‌ای که در منطقه رخ داده و در حال وقوع است، به‌خصوص پيروزی مقاومت اسلامی در غزه و تحولات سوريه تاکنون ديدارهايی را با مسئولان کشور سوريه و لبنان داشته‌ام و قرار است درباره اين موضوعات با مسئولان کشور ترکيه نيز گفتگو کنم. 
سفر دو روزه آقای لاريجانی به سوريه، لبنان و ترکيه، عصر روز شنبه به پايان رسيد. 
روزنامه حريت همچنين می نويسد که وی در گفتکو با روزنامه نگاران در فرودگاه، درباره درخواست ترکيه برای استقرار پاتريوتها در مرز اين کشور با سوريه نيز واکنش نشان داده و گفت که سود هر سلاحی که ناتو و غرب به منطقه وارد کند، نصيب خود آنها خواهد شد و تنها زيان آن به کشورهای مسلمان منطقه خواهد ماند. 
وی گفت که مشکل سوريه تنها از جانب تروريستهايی است که از خارج سلاح به اين کشور وارد می کنند و بحران سوريه تنها با مذاکرات قابل حل است. 
ايران، سوريه و روسيه درباره درخواست ترکيه از ناتو برای استقرار موشک‌های پاتريوت در مرز اين کشور ابراز نگرانی کرده‌اند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار