راهپيمايي مخالفان در مصر در اعتراض به قانون اساسي جديد

گروههاي مخالف در مصر امروز در اعتراض به اعلاميه جديد قانون اساسي، تا کاخ رياست جمهوري راهپيمايي مي کنند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري آلمان ؛ هفت حزب سياسي ليبرال و جناح چپ و همچنين گروههاي انقلابي براي چندين راهپيمايي برنامه ريزي کرده اند که حومه کاخ اتحاديه در قاهره را در بر مي گيرد.

اماني الخياط سخنگوي سوسيال دموکرات با اشاره به اين که تظاهرات کاملا صلح آميز خواهد بود، گفت: ما مسئوليت کامل حفاظت از تظاهرکنندگان را در اعتراض به محمد مرسي رئيس جمهور و وزارت کشور، بر عهده داريم.

در اين حال جبهه اخوان المسلمين با اتشار بيانيه اي اعلام کرد رهبران مخالفان از جمله محمد البرادعي و حمدين صباحي مسئول خشونتهاي احتمالي خواهند بود.مراد علي سخنگوي حزب عدالت و آزادي نيز اعلام کرد: همانطور که ما مسئوليت تظاهرات خود را بر عهده گرفتيم و اين تظاهرات را با موفقيت ساماندهي کرديم، آنها نيز بايد مسئوليت اين تظاهرات و خشونتهاي احتمالي ناشي از ساماندهي غلط را بر عهده گيرند.

 گروههاي مخالف به اعلاميه اخير قانون اساسي در خصوص مصونيت مرسي از هر گونه بررسي قضايي، معترضند.پيش نويس قانون اساسي قرار است پانزدهم ماه دسامبر (بيست و پنجم آذر ماه) به همه پرسي گذاشته شود.در اين حال يازده روزنامه امروز در اعتراض به بندي از پيش نويس قانون اساسي جديد منتشر نشدند و اين بند قانون را محدوديت آزادي مطبوعات دانستند.
برچسب ها: مصر ، تظاهرات ، مرسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار