همسر دکتر عطاردي در گفتگو باشگاه خبرنگاران:

مدعيان حقوق بشر پاسخگوي رفتار خود با شخصيت‌هاي علمي باشند

همسر دکتر عطاردي گفت: وضعيت همسرم پس از يکسال بازداشت و حصر خانگي به نحوي است که حتي حکمي براي وي صادر نشده و اين امري است که مدعيان حقوق بشر بايد نسبت به آن پاسخگو باشند.

آرميتا رزاقي، همسر مجتبي عطاردي در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران با اشاره به فقدان امنيت دانشمندان ايراني در خارج از کشور، گفت: کشور ايران هيچگونه محدوديتي را براي دانشمنداني که به ايران سفر مي‌کنند قائل نمي‌شود. اين امر در حالي است آمريکا به عنوان يکي از مدعيان حقوق بشر به نقض عيني حقوق مسلم دانشمندان دست مي‌زند.

وي با اشاره به شخصيت برجسته دکتر عطاردي اضافه کرد: عطاردي يکي از دانشمنداني است که داراي مقالاتي در سطح داخل و بين‌الملل است و بسياري از دانشجويان وي در دانشگاه‌هاي معتبر بين‌المللي در حال تحصيل و يا استاد يکي از دانشگاه‌هاي بين‌المللي هستند.

همسر دکتر عطاردي تصريح کرد: وضعيت همسرم پس از يکسال بازداشت و حصر خانگي به نحوي است که حتي حکمي براي وي صادر نشده و اين امري است که مدعيان حقوق بشر بايد براي برخورد اينچنيني با يک دانشمند ايراني پاسخگو باشند.

رزاقي خاطرنشان کرد: فکر مي‌کنم دولتمردان آمريکا در دستگيري همسرم اهداف سياسي را دنبال مي‌کنند و مي‌خواهند ايران را تحت فشارهاي بين‌المللي قرار دهند که مسلما در اين طرح موفق نخواهند شد.

وي در پايان با تشکر از دستگاه ديپلماسي و مسئولان دانشگاه شريف در پيگيري وضعيت دکتر عطاردي گفت: اميدوارم تلاش‌هاي انجام گرفته براي بهبود وضعيت همسرم به نتيجه برسد،‌ چرا که اگر تلاش آنان نبود، وضعيت همسرم به حصر خانگي نيز تبديل نمي‌شد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: دکتر ، عطاردی ، همسر ، بازداشت ، حصر ، بشر ، حقوق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار