رکود ؛ همچنان گریبانگیر اقتصاد اسپانيا

بانک مرکزی اسپانیا روز جمعه اعلام کرد اقتصاد این کشور که از نرخ بالای بیکاری و بحران بانکی رنج می برد در سه ماهه چهارم سال 2012 میلادی نیز دوره رکود اقتصادی را پشت سر گذاشت.

چبه گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ هارمین اقتصاد بزرگ منطقه یورو از اواسط سال 2011 میلادی دچار کاهش رشد شده به گونه ای که نرخ بیکاری اسپانیا در شرایط کنونی به بیش از بیست و پنج درصد رسیده است. پیش بینی ها نشان می دهد اقتصاد اسپانیا سال آینده نیز روند کاهش رشد را تجربه خواهد کرد.بانک اسپانیا در گزارش ماهانه ای اعلام کرد‌:جدیدترین داده های سه ماهه آخر سال نشان می دهد کاهش فعالیت اقتصادی در نتیجه کاهش تقاضای داخلی ادامه داشت.

بانک مرکزی اسپانیا به شاخص هایی اشاره کرد که نشان می دهد خرده فروشی و شاخص اعتماد مصرف کننده کاهش یافته است و بخش ساخت و ساز نیز چهار سال بعد از آغاز رکود در بازار املاک هنوز از ضعف رنج می برد.

داده های رسمی نشان می دهد تولید ناخالص داخلی در سه ماهه سوم امسال سه دهم درصد کاهش یافت. دولت اسپانیا پیش بینی کرده است اقتصاد این کشور امسال یک و نیم درصد کاهش رشد خواهد داشت.
برچسب ها: اسپانیا ، رکود ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار