کوثري:

ترکيه به جاي درخواست از ايران براي کمک به کاهش تنش در منطقه، پاي خود را عقب بکشد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: ترکیه این مسئله را مطرح می‌کند که تنش‌گرایان اگر در سوریه حضور یافته و شیعیان را بکشند به بهشت می‌روند.

 اسماعیل کوثری در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به درخواست ترکیه از ایران برای کاهش تنش بین مسلمانان شیعه و سنی منطقه گفت: تمامی این مسائل حاصل دست آمریکا و صهیونیست است و البته با حمایت قطر و عربستان هزینه این تحرکات تامین می‌شود.

وی ادامه داد: سیاست نهفته در این اقدامات از سوی صهیونیسم ها و آمریکا حساب شده و به جای حضور نیروهایشان در تنش‌هاي منطقه، با این ترفند مسلمانان را به جان یکدیگر می‌اندازند.

کوثری تصریح کرد: ترکیه هم به نوعی زیرمجموعه آمریکا فعالیت می‌کند و دنباله‌رو سیاست‌های آمریکاست، برای اثبات این مطلب هم می‌توان به آموزش‌ نیروهای آشوبگر در منطقه از سوی ترکیه به خواست آمریکا و فرستادن به مناطق مورد نظر اشاره کرد که این کار از سوی ترکیه برای دامن زدن بر چالش‌های منطقه‌ای است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: ترکیه این مسئله را مطرح می‌کند که تنش‌گرایان اگر در سوریه حضور یافته و شیعیان را بکشند به بهشت می‌روند، آنها هم که متشکل از وهابیت، القاعده و سلفی‌ها هستند به این موضوع تن می‌دهند ولی نباید این نکته را نادیده گرفت که اهل تسنن از این قاعده مستثنی هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ترکیه باید به این مسئله توجه کند که پیشروی در راه آمریکا و صهیونیسم در نهایت به ضرر خودش تمام می‌شود، این کشور اگر واقعا در صدد کاهش تنش در منطقه است آموزش‌هایش را تعطیل کند، مرزهایش را کنترل کند و از ورود نیروهایش به سوریه جلوگیری کند، تا این موضوع از طریق دیپلماسی حل شود.

انتهاي پيام/

برچسب ها: ایران ، ترکیه ، امریکا ، منطقه ، تنش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار