تورهای تلفیقی ایران و عراق تعريف شد

تعریف تورهای تلفیقی ایران و عراق در راستاي توسعه گردشگری میان دو کشور در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، ‌لادن جعفری تهرانی مدیر کل دفتر توسعه گردشگری، بازاریابی و تبلیغات با اشاره به برگزاری تورهای تلفیقی ایران و عراقُ، گفت: بر اساس امضای تفاهم نامه مشترک میان جمهوری اسلامی ایران و کشور عراق توسعه گردشگری میان دو کشور در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه بر مبنای این تفاهم نامه برگزاری جلسات مشترک با سازمان حج و زیارت و مسئولان استانی از سوی دفتر توسعه گردشگری، بازاریابی و تبلیغات پیگیری می شود، اظهار داشت : در راستای اجرایی شدن مصوبات جلسات مذکور معاونت گردشگری در صدد است به یاری سازمان حج و زیارت با تعریف تورهای تلفیقی گردشگران خارجی ورودی از کشورهای همسایه را با هدف زیارت، به بازدید از جاذبه های گردشگری و مذهبی دو کشور ایران و عراق دعوت کند.

تهرانی همچنین با بیان اینکه هم اکنون بیش از 16 دفتر خدمات مسافرتی عراقی با سازمان حج و زیارت در امر اعزام زائران ایرانی به عتبات عالیات همکاری دارند، تصریح کرد: به عنوان یکی از مصوبه های اجرایی جلسه مذکور تصمیم بر آن شد تا با بهره مندی از این ظرفیت، زمینه ورود گردشگران و زائرین عراقی به ایران نیز فراهم آید. 

وی همچنین با اشاره به برپایی دفاتر اطلاع رسانی گردشگری ایران در شهرهای عراق یادآور شد: هم اکنون باهمکاری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی برپایی دفتر اطلاع رسانی گردشگری ایران در شهرهای اربیل، کربلا، بصره و بغداد در مسیر اجرایی شدن قرار گرفته است.

تهرانی همچنین با اشاره به فعالیت 24 ساعته مرز مهران اظهار داشت: محقق شدن این امر، سرعت در ارائه خدمات به زائران و تامین خدمات مورد نیاز گردشگران را در کنار برپایی بازارچه های صنایع دستی و معرفی جاذبه های گردشگری ایران در مرز مهران به دنبال خواهد داشت.

مدیر کل دفتر توسعه گردشگری، بازاریابی و تبلیغات همچنین با بیان اینکه صدور ویزای گروهی نیز یکی دیگر از مصوبات اجرایی این نشست به شمار می آید، گفت: با دستور صدور ویزای گروهی برای اتباع عراقی از سوی وزارت امور خارجه، زمینه ساماندهی وضعیت مسافران و نیز ارائه آمار دقیق از گردشگران ورودی کشور عراق تحقق می یابد./س
برچسب ها: تور ، تلفیقی ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار