آغاز انتقال هوايي نيروهاي فرانسه و تجهيزات به مالي

يکي از مقامات آمريکا از آغاز انتقال هوايي نيروهاي فرانسه و تجهيزات مورد نياز اين نيروها به مالي به عنوان بخشي از کمک هاي لجستيکي اين کشور براي سربازان فرانسه در مالي خبر داد که در حال نبرد با شورشيان در شمال اين کشور هستند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز ؛ بنجامين بنسون سخنگوي فرماندهي نيروهاي آمريکا در آفريقا (آفريکوم) اعلام کرد: ما انتقال هوايي نيروهاي ارتش فرانسه و تجهيزات را از ايستر در فرانسه به باماکو در مالي آغاز کرده ايم.

پاريس به دنبال درخواست دولت مالي و در بحبوحه نگراني ها از تبديل شدن اين کشور به سکويي براي حملات بين المللي، عمليات نظامي را عليه جنگجويان اسلام گراي تندرو در مالي آغاز کرده است.

وي افزود: ما امروز دو پرواز داشتيم. در دو روز آينده هم به اين عمليات ادامه مي دهيم تا تجهيزات مورد نياز نيروهاي فرانسه به مالي منتقل شود.تيري بورکار سخنگوي نيروهاي مسلح فرانسه روز دوشنبه اعلام کرد انگليس، بلژيک، کانادا و دانمارک پيشتر تجهيزات مورد نياز فرانسه را به مالي منتقل کرده اند.بنسون گفت آمريکا در حال همکاري با فرانسه درباره مسائل اطلاعاتي است اما نگفت آيا از هواپيماهاي شناسايي در اين عمليات استفاده مي کند يا خير.
برچسب ها: آمریکا ، فرانسه ، مالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار