حيدري فر در جمع خبرنگاران:

طبق دستور من147نفر به بازداشتگاه کهریزک منتقل شدند

متهم ردیف دوم پرونده کهریزک گفت: طي روز 18 تيرماه 88 از آنجايي كه بازداشتگاه كهريزك ظرفيت 400 نفري داشت، 147 نفر طبق دستور من به آنجا منتقل شدند.

 به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران،" علی‌اکبر حیدری فر" متهم رديف دوم پرونده "كهريزك"پس از سومین جلسه دادگاه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: دستور بازداشت از سوی بنده صادر نشده بود بلکه پلیس امنیت حدود 800 نفر را در روز 18تیر دستگیر کرده بوده که پس از پالایش اولیه 300 نفر آنان آزاد شدند.

متهم ردیف دوم پرونده کهریزک ادامه داد: در روز 19 تیر به همراه دو تن از همکاران قضایی برای این افراد قرار صادر کردیم و در صدور این قرار دستوری از سوی مرتضوی وجود نداشت بلکه براساس تشخیص خودم این افراد را به کهریزک ارسال کردیم.

وی با بیان اینکه درباره ارسال متهمان تقصیری نکردم که بخواهم مسئولیت آن را بپذیرم تصریح کرد: من خبری از اتفاقات وقوع یافته در بازداشتگاه کهریزک نداشتم.
 
حیدری فر گفت: ازسال 86 با دستور رئیس قوه قضاییه مبنی بر اینکه سازمان زندان‌ها باید بازداشتگاه کهریزک را زیر نظر بگیرد این بازداشتگاه به صورت رسمی به فعالیت خود ادامه می‌داد.

این متهم پرونده کهریزک اظهار داشت: اگر تخلفاتی در بازداشتگاه کهریزک به وقوع پیوسته نشانه آن است که نظارت کافی از سوی سازمان زندان‌ها نسبت به این بازداشتگاه صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: کسانی در بازداشتگاه کهریزک زندانی می‌شدند که شاید نگهداری آنها در زندان اوین خطرناک بود ولی بازداشتگاه کهریزک یک بازداشتگاه قانونی بود.

حیدری فر تصریح کرد: البته ناگفته نماند این بازداشتگاه نتیجه تصمیمات دولت اصلاحات و زماننظارت آقای موسوی لاری در ریاست جمهوری آقای خاتمی بود.

وی در پاسخ به این سوال که چرا متهمان به اوین انتقال نیافتند گفت: در اوین جایی برای نگهداری این متهمان نبود اکنون نیز این بازداشتگاه به نام سروش110 فعال است.

متهم ردیف سوم پرونده کهریزک اظهار داشت: در زمان انتقال این متهمان به کهریزک معاون نظارت بر زندان‌ها اعلام کرده بود که کهریزک ظرفیت پذیرش 400 نفر را دارد که ما 147 نفر را به آنجا فرستادیم.

حیدری فر خاطرنشان کرد: این بازداشتگاه متعلق به سازمان زندان‌ها بود و ما اقدامی که انجام داده ایم در غیر این صورت اتهام غیرمنصفانه را نخواهیم پذیرفت.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار