آشوب و هرج و مرج در مصر با ادامه درگيريهاي فرقه اي

مسيحيان مصر خواستار رسيدگي فوري دولت به درگيريهاي فرقه اي و جلوگيري از وقوع هرج و مرج و جنگ فرقه اي در اين کشور هستند.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني الحره ؛ درگيريهاي مقابل کليساي مسيحيان قبطي در قاهره در پي تشييع جنازه چهار قبطي که روز گذشته در شهرک الخصوص در استان قيلوبيه در شمال قاهره کشته شده بودند به کشته شدن يک نفر و زخمي شدن دهها تن ديگر منجر شد. محمد مرسي رئيس جمهوري مصر اين حوادث را محکوم کرد و دولت هم آنچه را که اقدامات خودسرانه و غيرمسئولانه ناميد محکوم کرد.

 خانواده هاي قربانيان، در مقابل کليساي مسيحيان قبطي در قاهره با پيکرهاي بستگانشان وداع کردند و اين پيام را به دولت مصر دادند که با توجه به تکرار حوادث خشونت بار فرقه اي در کشور پس از انقلاب و اعمال نشدن مجازات هاي بازدارنده عليه مرتکبان چنين اقداماتي، بايد براي جلوگيري از فروغلتيدن کشور به پرتگاه هرج و مرج براثر اين اقدامات تلاش کند.

عبد المعز نسيم پدر يکي از قربانيان گفت: کشور در حال فروپاشي است بيدار شويد! شما خوابيد! شما نمي توانيد تصميم فردي و خودسرانه بگيريد.  ما از رئيس جمهوري مي خواهيم در اين زمينه حرفي بزند و تصميم قاطعي اتخاذکند نه آن که منتظر اين و آن بماند.مجدي صادق از بستگان يکي از قربانيان گفت: ما در تمام طول عمرمان با مسلمانان از يک جنس و طايفه بوده ايم. مسيحيان هم در هر مشکل و مصيبتي با مسلمانان شريک بوده است. در خوشحالي و غم و مصيبت ها شريک بوده ايم. در همه شادي ها و مصيبت ها شريک هم بوده ايم. اينجا مسيحي و مسلمان با هم فرقي ندارند همه مصري هستند، مسيحي و مسلمان زماني شروع شد که ايشان(مرسي) قدرت را به دست گرفت، چرا مگر او مصري نيست؟.

ماجد صدقي فعال سياسي گفت: من دنبال گرفتن حق کشته شدگان هستم. خون ما بي ارزش نيست. آنها تلاش مي کنند با اين گونه کارها ما را وادار به ترک مصر کنند اما ما هرگز اين سرزمين را ترک نخواهيم کرد اين کشور، سرزمين ماست و ما حاضريم در سرزمين خود بميريم.در داخل کليسا درخواست ها براي سرنگوني رژيم مصر و حمايت از قبطي ها تحت حاکميت اسلام خواهان اوج گرفت. 

رضا عبد السيد از بستگان مقتولان گفت: حق ما کجاست. حق ما قبطي ها چيست .اما در مقابل مسلمانان شهر الخصوص که اين حوادث در آنجا اتفاق افتاد مي گويند قبطي ها اين حملات را آغاز و خيابانهاي اين شهر را به ميدان جنگ تبديل کردند.يک مرد جوان گفت:  من مسلمان هستم اين دومين بار است که اين اتفاق مي افتد. بيست و يک مسيحي در همسايگي ما ساکنند. در محلات ديگر هم تعداد زيادي از مسلمانان در همسايگي مسيحيان زندگي مي کنند و تاکنون چنين حوادثي رخ نداده است. به خدا قسم آنها در مقابل کليسا درگيري را آغاز کردند و ما را هدف حملات خود قرار دادند .

درگيريهاي شديد ميان مسلمانان و مسيحيان قبطي از زمان سرنگون شدن حسني مبارک رئيس جمهوري سابق مصر و به قدرت رسيدن اسلام خواهان در ماه ژوئن گذشته افزايش يافته است. سئوال اين مسيحيان قبطي مصر و زبان حال آنان اين است که: ما پيش و پس از انقلاب به چه گناهي کشته مي شويم؟ آنها همچنين از رژيم مصر مي خواهند با جديت به مسائل حل نشده قبطي ها رسيدگي کند تا همه مصري ها در صلح و آرامش زير پرچم کشور مصر زندگي کنند.

                                 آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد. 
برچسب ها: درگیری ، فرقه ای ، مصر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار