آشنایی با 12 فوت کوزه گری در آشپزخانه

اگر می‌خواهید املت شما پف کرده و منظره جالبی پیدا کند، قبل از زدن تخم‌مرغ، مقدار بسیار کمی نشاسته ذرت به آن اضافه کنید.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،وقتی فرماندهی مرکز خانه یعنی آشپزخانه را برعهده داشته باشید دلتان می خواهد ترفند هایی را بدانید تا در مورد هیچ مسئله ای با مشکل مواجه نشوید.این ترفند ها که با کسب تجربه حاصل می شوند مستلزم صرف زمان زیادی هستند تا روزی از پس تجربه ها خود را نشان دهند. ما قصد داریم در این گزارش فوت و فن هایی از اسرار آشپزخانه را به شما آموزش دهیم تا هر چه زودتر به آنچه می خواهید برسید.

شنایی با 12 فوت کوزه گری در آشپزخانه

بریدن پنیر

*برای اینکه پنیر شما بهتر بریده شود، از کارد کند استفاده کنید. راه دیگر آن این است که کارد را کمی گرم کنید و سپس پنیر را برش دهید.

آبلیموی با برکت

*لیمو را پیش از آبگیری مدت 15 دقیقه درون آب داغ بیندازید، آب آن تقریبا دو برابر خواهد شد.

بوی ماهی و دست ها

*برای آنکه بوی ماهی از دستان شما زدوده شود، دست‌های خود را با محلول سرکه و آب یا آب نمک بشویید.

املت پف کرده

* اگر می‌خواهید املت شما پف کرده و منظره جالبی پیدا کند، قبل از زدن تخم‌مرغ، مقدار بسیار کمی نشاسته ذرت به آن اضافه کنید.

پختن گوجه‌فرنگی

*هنگام پختن گوجه‌فرنگی مقدار خیلی کمی شکر به اندازه یک نوک انگشت به آن اضافه کنید. طعم گوجه فرنگی حفظ خواهد شد.

ظرف پنیر

* برای جلوگیری از خشك و سفت شدن پنیر، روی طرف بریده شده آن كره یا روغن بمالید.

از بين بردن تلخي بادمجان

* براي از بين بردن تلخي بادمجان پس از پوست کندن، آن را درون آب نمک بيندازيد. سپس آن را از آب نمک خارج ساخته و يک حوله کاغذي، روي آن قرار داده تا خشک شود.

* پس از پوست کندن بادمجان، با چاقو از چهار طرف روي آن شکاف طولي ايجاد کنيد. سپس روي آن نمک زده و بگذاريد مدتي بماند، تلخي آن خارج خواهد شد.

نحوه پخت و استفاده از سيب زميني

* اگر مي خواهيد سيب زميني هنگام پختن، پوستش ترک نخورد، قبل از پختن، قدري کره يا روغن روي سيب زميني بماليد، نه تنها ترک نمي خورد، بلکه طعم و مزه خوبي هم پيدا مي کند، تا جايي که با مقداري نمک بسيار خوشمزه خواهد شد.

* براي جلوگيري از ترکيدن پوست سيب زميني با چنگال چند نقطه سيب زميني را سوراخ کنيد.

* براي سرخ کردن سيب زميني، هميشه ماهي تابه بزرگي انتخاب کنيد تا سيب زميني ها در کنار يکديگر قرار گيرند و روي هم قرار نگيرند.

هميشه سير تازه داشته باشيد

* براي داشتن سير تازه در همه فصول سال، حبه هاي سير را بي آن که آن ها را از يکديگر جدا سازيد، در داخل فريزر قرار دهيد. هنگام مصرف آنها را پوست کنيد و قبل از آن که يخ آن ذوب شود، خرد کنيد.

* اگر سير درسته را درون شيشه حاوي روغن مخصوص طبخ غذا نگهداري کنيد، هيچ گاه خشک نخواهد شد. پس از آن که سير را مورد استفاده قرار داديد، مي توانيد روغن آن را نيز که طعم و مزه سير گرفته است، روي سالاد بريزيد.

رفع بوي کلم

* وقتي هر نوع کلم را در درون ظرفي گذاشته و قصد پختن داريد قبل از گذاشتن درظرف، يک ورقه نان خشک روي کلم قرار دهيد بوي کلم را خواهد گرفت البته پس از پخت بايد تکه هاي نان را برداشت.

* براي کاهش بوي نامطبوع کلم به هنگام طبخ، يک فنجان کوچک سرکه را نزديک چراغ خوراک پزي بگذاريد.

* روش ديگر براي از بين بردن بوي کلم يا گل کلم آن است که هنگام پخت، اندکي آبليمو به آن بيفزاييد.

سفت کردن سس

* براي هم زدن سس از چنگال استفاده کنيد، براي اين که سس را سفت کنيد بهتر است کمي آرد را در آب حل کرده و آن را به سس اضافه کنيد.

ماندگاري بهتر خيار

* اگر دلتان مي خواهد خيار در يخچال به مدت چند هفته سالم بماند، بهتر است خيارها را در يک قابلمه دربسته بگذاريد و در يخچال قرار د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار