اپيدمي خودکشي در ميان کهنه‌سربازان آمريکايي

آسيب هاي مغزي و اختلالات رواني عامل اصلي افزايش خودکشي ميان کهنه سربازان امريکايي است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اينترنتي ورلد سوسياليست، ارتش امريکا و هواداران آن در رسانه هاي خبري همواره تلاش دارند از بيان افزايش نرخ خودکشي ميان نظامياني که در فهرست بلند جنگ هاي دولت امريکا شرکت دارند و حتي کهنه سربازان، سر باز زنند.

در سال 2012 ميلادي 349 نظامي امريکايي خودکشي کردند و اين در حالي است که آمار تلفات نظاميان اين کشور در جنگ افغانستان کمتر از 300 نفر بوده است.

آمار خودکشي نظاميان از ميزان ده و سه دهم از هر 100 هزار نفر در سال 2002 به هجده مورد از هر 100 هزار نفر در سال 2012 افزايش يافته است. سال 2012 بالاترين آمار خودکشي را داشته است و نرخ خودکشي در اين سال به بيست مورد از هر 100 هزار نفر افزايش يافت.

نشريه انجمن روانپزشکي امريکا اخيرا در مقاله اي به بررسي افزايش نرخ خودکشي ميان نظامياني که از آسيب هاي مغزي و اختلالات رواني رنج مي برند ، پرداخت. 

اين بررسي ها که بر اساس ارزيابي وضعيت نظاميان بستري در يک بيمارستان نظامي در عراق صورت گرفته است ، نشان مي دهد آسيب ها و اختلالات رواني منجر به فکر کردن به خودکشي و سپس ارتکاب آن در طول زندگي فرد مي شود.

در اين مقاله آمده است بين هشت تا 20 درصد نظاميان مستقر در عراق و افغانستان از آسيب هاي روحي و رواني رنج مي برند. 

کارشناسان مي گويند عوامل احساسي همانند نااميدي ، پرخاشگري و افسردگي نيز مي تواند منجر به افزايش نرخ خودکشي شود. 

واشنگتن پست اخيرا در گزارشي نوشته بود: از سال 2005 ميلادي شمار کهنه کاراني که خدمات درماني تخصصي براي افسردگي و اختلال فشار رواني پس آسيبي  PTSD دريافت کردند از 927 هزار و 52 مورد به يک ميليون و 300 هزار نفر در سال 2012 افزايش يافته است. 



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار