برگزاری جشن روز بدون نایلکس در میدان میوه و تره بار اختیاریه

مدیر اداره آموزش های شهروندی منطقه 3 از برگزاری جشن روز بدون نایلکس در میدان میوه و تره بار اختیاریه خبر داد.

بلوری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اعلام این مطلب افزود: به منظور ترویج فرهنگ استفاده از پاکت های کاغذی و پارچه ای به جای نایلکس، پاکت های کاغذی بین شهروندان توزیع می شود.

وی با اشاره به هدف تغییر الگوی مصرف اظهار داشت: طرح نمادین روز بدون نایلکس با هدف تغییر الگوی مصرف و کاهش کیسه ها، ظروف و محصولات یک بار مصرف پلاستیکی و جایگزین کردن مواد قابل بازیافت پلاستیکی در تمامی مراکز وابسته به شهرداری مانند مراکز میوه و تره بار اجرا می شود.

بلوری با اشاره به خطرات زیست محیطی نایلکس افزود: استفاده از نایلکس یکی از معضلات زیست محیطی جهان برای خرید های روزمره است که معمولاً به مقدار زیاد و قیمت ارزان در میادین میوه و تره بار یا سوپر مارکت ها به شهروندان عرضه می شود.

وی با اشاره به شعار این طرح تصریح کرد: روز 21 تیرماه که به روز بدون نایلکس نامگذاری شده با شعار امروز یک کیسه پلاستیکی کمتر برای حذف نایلکس و ظروف یک بار مصرف پلاستیکی از چرخه ی خرید و گامی برای حذف کامل آن ها از زندگی شهروندان است.

وی خاطر نشان کرد: جشن بزرگی به منظور ترویج فرهنگ استفاده از پاکت های کاغذی در میدان میوه و تره بار اختیاریه در روز 17 تیر ماه با اجرای برنامه های شاد و متنوع برگزار خواهد شد./ل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار