عدم بازاريابي، تبليغات و بسته بندي مناسب، "بازار چاي" را راکد کرد

مديرعامل اتحاديه چايکاران شمال کشور با اشاره به عدم موفقيت چاي داخلي در جذب مشتري در رقابت با چاي‌ هاي وارداتي گفت: عدم بازاريابي، تبليغات صحيح و بسته بندي مناسب عامل شکست ما در اين زمينه است.

مصطفي نصرالهي در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، افزود: تغييرات مداوم در سازمان چاي از قبيل انحلال، احيا، تغيير مديريت و.. رکود بازارها نقش بسيار داشته است.

وي ادامه داد: چاي توليدي ما محصول طبيعي است که حداقل در 95 درصد آن هيچ گونه مواد افزودتي مثل سم، کود، دارو و رنگ وجود ندارد.

نصرالهي افزود: کشورهاي توسعه يافته همگي به دنبال محصولات طبيعي هستند وي ناتواني ما در عرصه بازاريابي و تبليغات سبب گمنامي چاي توليدي مان شده است.

وي با اشاره به اين که چاي توليد داخل با توجه به شرايط و امکانات موجود از مرغوبيت و کيفيت بالايي برخوردار است ادامه داد: البته ما براي موفقيت در رقابت با چاي کشورهاي وارداتي بايد باز هم کيفيت توليدمان را افزايش دهيم و باغات را احيا کنيم.

مديرعامل اتحاديه چاي کاران شمال کشور با بيان اين که اين کار نيازمند هزينه هاي زيادي است گفت: برخي از افراد هستند که دوست ندارند چنين هزينه هايي صرف اين مسايل شود و اين مسئله در دست ما نيست بلکه ما تنها تابع هستيم.

نصرالهي با اشاره به اين که اوج توليد چاي در کشور ما 25 هزار تن است و اين ميزان تنها يک چهارم مصرف داخلي را تامين مي‌کند افزود: ما نمي‌توانيم منکر نيازمان به واردات چاي شويم و نمي‌توانيم به مردم بگوييم چاپ خارجي مصرف نکنند چون هميشه توليد ما ذير مصرف  داخلي است و نيازمند واردات نيز هستيم.

انتهاي پيام/
برچسب ها: بازاریابی ، بازار ، چای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار