"رمز داوینچی" کتاب نویسنده ای پردرآمد

دن براون نویسنده آمریکایی کتاب های ژانر پرهیجان بخاطر کتاب پرفروش "رمز داوینچی" به شهرت زیادی در سراسر جهان رسید.

باشگاه خبرنگاران، دن براون متولد 22 ژوئن 1964 نویسنده آمریکایی کتاب های ژانر پرهیجان که بخاطر کتاب جنجالی و پرفروش خود "رمز داوینچی" درسال 2002 میلادی به شهرت زیادی در سراسر جهان رسیده بزرگترین فرزند خانواده براون است مادرا و کانستنس بعنوان یک نوازنده حرفه ای و پدرش ازسال 1962 تا 1978 در دبیرستان آکادمی فیلیپس اکستر تا دوران بازنشستگی معلم بود.

این دبیرستان یک دبیرستان شبانه رویز که معلمان جدید باید مدتی درآن زندگی کرده بنابراین براون، برادران و خواهرانش از نظر ادبیات پیشرفت زیادی کرده و اکثر افراد مسیحی بودند اما او تا به حال درباره مسیحی بودن خود یا آتئیست اظهارنظری نکرده است.

براون نویسنده جنجالی و محبوب آمریکایی دست روی جنجالی ترین مسئله گذاشته شاید اگر یک معمای پلیسی و تاریخی در این رمان مطرح نمی شد حالا صدرنشین جدول فروش نبود.

براون در رمز داوینچی تاریخ و مسیحیت را رمزشناسی کرده و با دست گذاشتن بر باورهای دینی به شدت به طرح مبتنی بر واقعیت آن مصر است پاپ ژان پل دوم و مجمع کاردینالهای کاتولیک با محتوای این کتاب مخالفت کرده تا حدی که ژان پل دوم کتاب او را تکفیر کرده است.

براون در این کتاب پرده از رازی شایع در میان تاریخ شناسان برداشته جز آن دسته از نویسندگانی است که به ادبیات پلیسی نگاهی تازه داشته و ادبیاتی مبتنی بر روانشناسی و در عین حال تکیه بر تاریخ و پر از رگ و ریشه های پلیسی خلق کرده است.

پیرنگ داستان خواننده را با خود همراه کرده اما مشکل کتاب سرچشمه درطرح حقایق به شکل کلی و سرنخ های کوچک دادن در جای جای داستان است جالب ترین نکته کتاب در به شک و تردید انداختن تاریخ نگاران بوده و روشنفکران آن را انفجار می دانند./ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار