فایننشال تایمز؛

تعطیلی کارخانه‌ها و شرکت‌های خارجی در مصر

با گسترش خشونت ها در مصر بسیاری شرکتهای خارجی کارخانه های شان را در این کشور تعطیل کرده اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، به نوشته شماره امروز روزنامه فایننشال تایمز در اینترنت: شرکتهای خارجی در مصر در پی درگیریهای خشونت آمیز بین طرفداران محمد مرسی رئیس جمهور سابق و نیروهای امنیتی دولتی کارخانه ها و دفاترشان را تعطیل کرده اند.
شرکتهای جنرال موتورز، تویوتا، رویال داچ شل و الکترولوکس روز پنج شنبه از توفق فعالیت شان در مصر خبر دادند و دیگر شرکتها به کارکنان خارجی شان توصیه کرده اند در میان ناآرامی های فزاینده در این کشور در خانه بمانند.
فعالیت تجاری در مصر هر چه خطرناک تر می شود و سرمایه گذاران ابراز نگرانی می کنند که سرکوبهای خونین دولت بر ضد معترضان ممکن است به تشدید بحران سیاسی این کشور بیانجامد و بر اقتصاد متزلزل آن لطمه بیشتری وارد سازد.
مصر پس از آفریقای جنوبی و مراکش سومین تولید کننده بزرگ خودرو در آفریقا است و به گزارش سازمان بین المللی خودروسازان، سال گذشته پنجاه و هفت هزار دستگاه خودرو تولید کرد.
سخنگوی شرکت موتور سازی دیملر که با یک تولید کننده محلی در مصر سرمایه گذاری مشترک دارد،‌ گفت که اطلاعی از ادامه فعالیت کارخانه مرسدس بنز آن در مصر ندارد.
شرکت خودروسازی ژاپنی نیسان در حال ارزیابی بازگشایی کارخانه خود در مصر در روز یکشنبه است که به علت تعمیرات تعطیل شده بود. سخنگوی این شرکت گفت با تشدید خشونت ها به کارکنان خارجی اش توصیه کرده است در خانه بمانند.
شرکت بیسکوئیت سازی یلدیز ترکیه نیز که صادر کننده بیسکوئیت به سراسر منطقه است، روز پنج شنبه تولید خود در مصر را متوقف و علت این امر را اعلام حالت فوق العاده در این کشور عنوان کرد.
شل بزرگترین شرکت نفتی اروپا با اعلام تعطیلی دفاترش در مصر محدویت هایی در مورد سفر به این کشور اعمال کرد.
برچسب ها: بین الملل ، مصر ، خشونت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار