اساتید بسیجی باید جوهر اسلامی را در دانشگاه‌ها تزریق کنند

رئیس ستاد اقامه نماز کشور در چهاردهمین بسیج اساتید کشور با تأکید بر اینکه اساتید بسیجی باید جوهر اسلامی را در دانشگاه‌ها تزریق کنند، گفت: نتوانستیم مزه‌ی اسلام و دین را به دیگران بچشانیم.

حجت الاسلام و الملسلمن قرائتی در گفتگو با خبرنگار معارف باشگاه خبرنگاران، گفت: برای انجام اقدامات بزرگ و اساسی باید جوهر انجام کار را داشت. اساتید بسیجی در شهرهای خود جوهر تشکیل جلسات تفسیر و ترجمه قرآن و نهج‌البلاغه را در حد یک تا پنج دقیقه در هر جلسه راه‌اندازی کنند.
وی با بیان توضیحات بیشتر افزود: اساتیدی که خود راجع به نماز تحقیق و پژوهش جامعی نداشته‌اند چگونه می‌توانند دانشجویان و شاگردان خود را به نماز سوق دهند.
حجت الاسلام قرائتی با اشاره به نیازهای اساسی زندگی افراد یک جامعه گفت: نیاز همسری، سومین نیاز انسان است، بنابراین اساتید بسیجی دانشجویان خود را به ازدواج ترغیب نمایند و باید ستاد ازدواج آسان برای جوانان در کشور تشکیل شود.
وی ادامه داد: باطن و فطرت جوانان خوب است اما جوانان به شدت روحیه آسیب‌پذیر دارند در دوره کنونی با توجه به هجوم بسیار بالای فساد از طریق ماهواره‌ها، سایت‌ها، اینترنت وظیفه و مسئولیت اساتید برای راهنمایی و ارشاد جوانان سنگین‌تر است.
قرائتی در پایان با اشاره به لزوم توجه به آموزش‌های دانشجویی افزود: اساتید باید در طول روز فاصله‌هایی هر چند کوتاه را برای گفتگو چهره به چهره دانشجویان خود داشته باشند. اثربخشی نقش آنها نسبت به والدین، آموزش و پرورش بیشتر است. بنابراین اساتید دانشگاه‌ها شماره تماس اسلام‌شناس را داشته باشند تا هنگام مواجهه با مشکلات دینی به آنها مراجعه کنند./ف
برچسب ها: بسیج ، جوهر ، اسلام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار