در گفتگو با داروساز بالینی مطرح شد؛

هدف، بهینه شدن درمان دارویی بیماران است

یک دارو ساز بالینی گفت: بهینه شدن درمان دارویی بیماران یکی از مهمترین اهداف دارو سازی بالینی است.

رامین ابریشمی، مدیر داروخانه بیمارستان ضیائیان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان این که داروسازی یک رشته بسیار سختی است، افزود: داروسازی بالینی رشته بین رشته ای است که یکی از مهمترین اهداف آن بهینه شدن درمان دارویی بیماران است.

وی ادامه داد: کاهش هزینه بیمار، کاهش طول بستری، بهینه شدن و عینی شدن رژیم دارویی، کاهش تداخلات دارویی و عوارض دارویی از دیگر اهداف داروسازی بالینی است.

ابریشمی در ادامه با بیان اینکه در کشورهای مختلف تعداد زیادی داروساز بالینی وجود دارد، گفت: وجود خدمات داروسازی بالینی باعث می شود تا با اهداف ذکر شده دست یابیم؛ اما در حال حاضر در سطح کشور تعداد کمی قریب به 50 نفر داروساز بالینی داریم.

وی در ادامه افزود: مهمترین اقدامی که می بایست انجام شود این است که جایگاه داروسازی بالینی را ارتقا دهیم. خوشبختانه وزارت بهداشت اقدامی کرده است تا خدمات ما شناسایی و استاندارسازی شود . به بیمه ها نیز اعلام کرده است که بیمه ها تعرفه ما را نیز بپذیرند.

مدیر داروخانه بیمارستان ضیائیان ادامه داد: دارو ساز بالینی بر بالین بیمار حاضر می شود و با توجه به شرایط بیمار شروع به بهینه سازی رژیم دارویی وی می کند. در تمام کشورهای دنیا نیز همین طور است؛ ولی ما از این نظر در سطح پایین تری قرار داریم که خوشبختانه در حال حاضر روند رو به جلو را طی می کنیم.

ابریشمی بیان کرد: خواسته ما از بیمه ها این است که خدمات داروساز بالینی را پوشش دهند که این امر قطعاً به نفع بیمار و بیمه ها خواهد بود.

وی در پایان اظهارداشت: مشکلات اقتصادی داروخانه ها، خدمات ضعیف داروخانه ها و پرداخت دیر به دیر بیمه ها از جمله مشکلات حوزه داروسازی است./ح
برچسب ها: داروساز ، بیمار ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار