تک نرخي شدن ارز بايد با جديت دنبال شود/ زمينه براي کاهش نرخ ارز فراهم نيست

عضو هيئت رئيسه کميسيون اقتصادي مجلس با بيان اينکه اظهارات رئيس کل بانک مرکزي علمي بود، گفت: هم اکنون شرايط جامعه و شرايط بين المللي ما اجازه کاهش نرخ ارز را به ما نمي دهد و اگر کاهشي دراين بازار رخ دهد قطعا صوري بوده و پس از مدتي دوباره افزايش خواهد يافت.

ابراهيم نکو نماينده مردم تهران و رباط کريم در مجلس نهم در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان اينکه در مسئله نرخ ارز دو نگاه وجود دارد، اظهار داشت: از نگاه مردم اين مسئله به هيچ وجه مطلوب نيست، زيرا آنها براساس شرايط زندگي و اقتصادي خود اقدام به قضاوت در اين خصوص مي کنند.

وي افزود: اما نگاه دوم مربوط به واقعيات جامعه مي شود که آقاي سيف کامل براساس منطق و فرمول هاي مربوط به حوزه ارزي، در اين خصوص اظهار نظر کرد.

نکو با بيان اينکه کاهش شديد ارز به بروز نگراني هاي شديد در جامعه دامن مي زند، گفت: هم اکنون به دليل شرايط بين المللي و تحريم هاي موجود امکان کاهش نرخ ارز وجود ندارد و قطعا صنعت و اقتصاد و توليد کشور با مشکل جدي مواجه خواهند شد.

عضو هيئت رئيسه کميسيون اقتصادي مجلس با اشاره به اينکه کاهش کنوني نرخ ارز غير واقعي خواهد بود، تصريح کرد: بعنوان مثال اگر نرخ دلار هم اکنون به 1500 تومان برسد. قطعا صوري خواهد بود و پس از مدتي دوباره افزايش خواهد يافت. بنابراين لازم است منتظر تغيير در شرايط بين المللي باشيم و بعد انتظار کاهش نرخ ارز را داشته باشيم.

نکو با بيان اينکه هر چه نرخ دلار واقعي باشد، به نفع توليد و صادر کننده است، افزود: واردات مواد اوليه ما از خارج زياد است اما بايد شرايط بگونه اي فراهم شود که نه دولت و نه توليد وصادر کننده متضرر شوند.

عضو هيئت رئيسه کميسيون اقتصادي مجلس به تک نرخي شدن ارز اشاره کرد و گفت: هم اکنون زما تک نرخي شدن ارز است و بايد اين مسئله به جديت دنبال شود.

ارز به هر قيمتي باشد، در کسري بودجه ما تاثيري نخواهد گذاشت

محمد حسن نژاد عضو شوراي پول و اعتبار با بيان مطلب فوق اظهار داشت: هدف رئيس کل بانک مرکزي از بيان مطالب مربوط به ارز قطعا مثبت بوده است.

وي افزود: با اين اقدام قطعا جلوي نوسانات ارزي گرفته مي شود و سرمايه گذاران متضرر نخواهند شد.

عضو کميسيون اقتصادي مجلس گفت: اين مسئله که آقاي سيف نبايد دراين خصوص مصاحبه اي انجام مي داد درست است اما واقعيت اين است که نرخ ارز بايد با شيب ملايم کاهش يابد.

وي به کسر بودجه اشاره کرد و اظهار داشت: ارز هر قيمتي که باشد براي کسري بودجه امسال فرقي نمي کنند و قطعا ما شاهد کسري بودجه خواهيم بود.

حسن نژاد پيش بيني کرد نرخ دلار اطراف 3000 تومان باقي بماند.
انتهاي پيام/

برچسب ها: کاهش ، شدید ، ارز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار