کنترل ارتش سوريه بر ذيابيه و حسينيه/ کشف تعداد زيادي بمب و تلفن‌هاي همراه ساخت ترکيه

نيروهاي ارتش سوريه تعداد زيادي بمب با وزن هاي مختلف و همچنين تلفن هاي همراه ساخت ترکيه را در منطقه ذيابيه پيدا کردند و تعداد زيادي از تروريست ها در ذيابيه و حسينيه در ريف دمشق کشته شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني سوريه، نيروهاي ارتش سوريه  يک تونل را نيز شناسايي کردند که بمبهاي ضد زره در آن کار گذاشته شده بود.

نيروهاي ارتش همچنين تلفن هاي همراه ساخت ترکيه ، گذرنامه‌هاي اردني ، نقشه‌هاي نظامي ، دستگاه هاي پخش ماهواره اي و يک کارگاه را در ذيابيه شناسايي کردند که در اين کارگاه مقادير زيادي مواد اوليه  ساخت مواد منفجره و بمب وجود داشت.

نيروهاي ارتش تعدادي از تروريستها را در  عمليات در ذيابيه و حسينيه که بيشتر از چهل ساعت طول نکشيد دستگير کردند و کنترل کامل اين دو منطقه را به دست گرفتند.

با کنترل بر ذيابيه و حسينيه ، امنيت به جاده دمشق - سبينه و سويدا بازگردانده شد و عرصه بر تروريستها در حجيره و بويضه تنگ شده است.

نيروهاي ارتش همچنين چندين مخفيگاه تروريستها و يک قبضه خمپاره انداز را در يبرود ، خان شيخ ، مزارع بيت جن و سوق الغنم در نبک منهدم کردند و شماري از تروريستها را کشتند و تعداد ديگري را دستگير کردند.

يکي از افسران  ارتش سوريه گفت: در چارچوب تکميل عمليات جنگي ارتش در جنوب ريف دمشق و پس از چندين عمليات موفق و تعقيب و محاصره باندهاي تروريستي مسلح ، آخرين گروههاي باقيمانده از آنها در ذيابيه و حسينيه تارو مار شدند و اين مناطق به طور کامل به کنترل ارتش سوريه در آمده‌ است. اين عمليات به صورت دقيق و با روحيه بالا و با کمترين خسارات انجام شد. اين عمليات از بزرگترين عمليات انجام گرفته در ريف دمشق است. مساحت اين منطقه بيش از 11کيلومتر مربع است. گروههاي تروريستي تلفات سنگيني را متحمل و تعداد زيادي از آنها دستگير شدند.

 در همین حال يک منبع نظامي گفت نيروهاي ارتش سوريه با همکاري با مردم به طور کامل بر منطقه  تلفيتا و مناطق اطراف آن در شمال ريف دمشق کنترل پيدا کردند و شمار زيادي افراد مسلح تروريست را به هلاکت رساندند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار