بررسی کارنامه هنری جنیفر لارنس

پس از اینکه شغل مدلینگ را کنار گذاشت، به سختی به دنبال حرفه بازیگری بود. تمام تلاشش را می‌کرد تا نظر مساعد استعدادیابها را جلب کند.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران، در شهر لوئیزویل از توابع ایالت کنتاکی متولد شده است. پدرش و مادر او گری و کارن لارنس نام دارند. پدرش یک شرکت بتن‌سازی به نام «لارنس و شرکا» را اداره می‌کند.

در سن 14 سالگی به نیویورک مسافرت کرد تا بتواند آینده‌اش را در این شهر رقم بزند. در ابتدا حرفه مدلینگ را پیش گرفت اما پس از مدتی آن را رها کرد چراکه در آرزوی بازیگری بود.

توسط یک عکاس درنیویورک کشف و به نماینده استعدادیابی معرفی شد. تنها دو سال پس از فارغ‌التحصیلی‌اش از دبیرستان موفق شد تا بازیگری را آغاز کند.

یکی از طرفداران پروپاقرص جف بریجز است. گفته که مریل استریپ، کیت بلانشت و لورالینی الهام‌بخش او در بازیگری بوده‌اند.

حضور در کنار برادلی کوپر در سه فیلم پشت سر هم باعث به  وجود آمدن شایعاتی مبنی بر وجود روابطی بین این دو شد که از سوی هر دو تکذیب شده و همچنین او نوازنده گیتار است.

اولین نامزدی‌اش را برای اسکار آن هم در 18 سالگی تجربه کرد. در آن زمان دومین بازیگر جوان زن تاریخ سینما بود که موفق به کاندیداتوری در رشته بهترین بازیگر نقش اول زن می‌شد. اولی کیشا کستل – هیوز بود که در سال 2002 کاندید شده بود.

گفته می‌شود او در حال حاضر پولسازترین بازیگر جوان فیلمهای اکشن در دوران معاصر است. نشریه رولینگ استون او را مستعدترین بازیگر زن جوان آمریکا خوانده است.

جنیفر لارنس از جمله بازیگرانی است که هیچ دوره بازیگری را نگذرانده است.

*مسیر شهرت

پس از اینکه شغل مدلینگ را کنار گذاشت، به سختی به دنبال حرفه بازیگری بود. تمام تلاشش را می‌کرد تا نظر مساعد استعدادیابها را جلب کند. در چندین استودیو برای تست بازیگری شرکت کرد که در اکثر موارد رد شد. پس از مدتی به شکل عجیبی موفق شد در یکی از تستها نمره قبولی بگیرد. جنیفر در یکی از تستهایش باید متنی را از روی کاغذ می‌خواند.

به گفته نماینده استعدادیابی آن روخوانی بهترین چیزی بود که در تمام دوران کاریش دیده است. پس از این بود که حضور جنیفر در پروژه‌های تلویزیونی آغاز شد. مجموعه تلویزیونی نمایش بیل انگوال در سال 2007 اولین حضور جدی جنیفر لارنس به عنوان بازیگر بود. حضور در 31 قسمت این سریال باعث بیشتر دیده شدن این بازیگر نوجوان شد. در طول سه سالی که مشغول بازی در این سریال بود در چند فیلم سینمایی کوچک حاضر شد. خانه پوکر در سال 2008 مهمترین آنها بود. او در فیلم دشت سوزان هم حضور کوتاه ولی موفق را در کنار چارلیز ترون پشت سر گذاشت.

 ولی درست یکسال بعد از پایان سریال یعنی در سال 2010 جنیفر لارنس مهمترین حضور سینمایی خود را در فیلم استخوانهای زمستان تجربه کرد. فیلمی که برای او موفقیتی خارج از تصور به ارمغان آورد. تایید منتقدان، جوایز بسیار و مهمتر از همه نامزدی اسکار. لارنس حالا خیلی زود و در سن 18 سالگی به عنوان استعداد و ستاره نوظهور هالیوود شناخته می‌شد. او پس از استخوانهای زمستان در پروژه‌های مهمتری ایفای نقش کرد.

ازجمله آنها می‌توان به فیلمی مثل مردان ایکس: درجه یک در سال 2011 اشاره کرد. در سال 2012 جنیفر لارنس دو پروژه کاملا موفق را پشت سر گذاشت. نمایشنامه نقاط روشن و بازی‌های گرسنگی او را تبدیل به یک ستاره دست نیافتنی کرد. دو فیلمی که باعث شد این بازیگر هم فاتح گیشه باشد و هم صاحب مجسمه اسکار بهترین بازیگر زن. با این پیشرفت سریع و شهرت فعلی جنیفر لارنس می‌توان گفت او مطرح‌ترین و مستعدترین بازیگر جوان حال حاضر سینمای هالیوود است.

*خصوصیات برجسته 

رفتار مستقل و اعتماد به نفس و خصلتهای ویژه لارنس باعث شده تا او خیلی زودتر از زمان معمول به یک ستاره بزرگ تبدیل شود. شیوه استفاده از رسانه و بهره بردن از هنر نمایش در این مسیر به او کمک فراوانی کرده است. هرچند شخصیت اصلی خودش هم با موضع‌گیری‌ها و واکنشهایی که نشان می‌دهد برای قشر عظیمی از مخاطبان سینما جذاب است. از سوی دیگر پختگی و تجربه لارنس در بازیگری بسیار بیشتر از آنی است که می‌توان از یک جوان 22 ساله انتظار داشت.

وقتی موفقیت همزمان فیلمهای جنیفر لارنس را درهر دو جبهه جوایز و گیشه فروش مشاهده می‌کنیم، آن وقت می‌توانیم آن را به عنوان یک خصوصیت برجسته و یک توانایی منحصر به فرد به حساب آوریم.

*فیلمهای مهم

استخوانهای زمستان (2010)، مثل دیوانه (2011)، من دیوانه (2011)، سگ آبی (2011)، مردان ایکس: درجه یک (2011)، بازیهای گرسنگی (2012) و نمایشنامه نقاط روشن (2012).

*جایزه‌ها

نامزد اسکار بهترین بازیگر نقش اصلی زن (استخوانهای زمستان، 2010)؛ برنده اسکار بهترین بازیگر نقش اصلی زن (نمایشنامه نقاط روشن، 2012)؛ بهترین بازیگر نقش اصلی زن گلدن گلوب (نمایشنامه نقاط روشن، 2012)؛ بهترین بازیگر زن نقش اصلی جوایز اسپریت (نمایشنامه نقاط روشن، 2012) و بهترین بازیگر زن جوایز امپایر (بازیهای گرسنگی، 2012).

*پروژه‌های آینده

طبیعی است که بازیگری با چنین استعدادی، پس از موفقیتی که در سال 2012 بدان دست پیدا کرد، سرش بسیار شلوغ باشد. به فهرست فعالیتهای آینده‌اش نگاه کنید: سیرنا (سوزان بیر)، بازیهای گرسنگی: ابتلا به آتش (فرانسیس لارنس)، باجگیر آمریکایی (دیوید او. راسل)، بازیهای گرسنگی: احمق و مسخره قسمت اول (فرانسیس لارنس) و بازیهای گرسنگی: احمق و مسخره قسمت دوم (فرانسیس لارنس).
منبع: ماهنامه دنیای تصویر

انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار