ترقی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

توافقنامه ژنو برای اجرایی شدن، نیازمند تصویب مجلس شورای اسلامی است

مسئول بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی گفت: بیانیه حاصل شده از مذاکرات ژنو 3 تا زمانی که حالت بیانیه را به خود دارد نیاز به تصویب مجلس ندارد، اما هنگامی که جنبه عهدنامه، موافقتنامه و قرارداد به خود گیرد حتما باید برای اجرایی شدن به تصویب مجلس برسد.

"حمیدرضا ترقی" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، درباره تصویب توافقنامه‌ حاصل شده در مذاکرات ژنو از سوی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: طبق قانون اساسی تمامی قراردادها و عهدنامه‌های بین‌المللی که میان ایران با سایر کشورها منعقد می‌شود، باید به تایید و تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.

وی افزود: بیانیه حاصل شده از مذاکرات ژنو 3 تا زمانی که حالت بیانیه را به خود دارد نیاز به تصویب مجلس ندارد، اما هنگامی که جنبه عهدنامه، موافقتنامه و قرارداد به خود گیرد حتما باید برای اجرایی شدن به تصویب مجلس برسد.

مسئول بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی درباره حق وتو نمایندگان مجلس شورای اسلامی در باب مذاکرات انجام شده، گفت: برخی از موارد بیانیه مثل بندهایی که محتوای آن به عنوان پروتکل الحاقی آژانس بین‌المللی اتمی به حساب می‌آید و کاملا شباهت با پروتکل دارد چه کلیات و چه مواد آن باید به تصویب حتمی مجلس برسد.

ترقی ادامه داد: مجلس می‌تواند در این صورت حق وتو داشته باشد و آن مواردی را که خود تصویب نکرده و یا اجازه آن را به دولت در این زمینه نداده، لغو نماید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.