دیدار "نبیل فهمی" با همتايان انگليسي و نروژي خود

"نبیل فهمی" وزیر امور خارجه مصر به دیدارهای خود در حاشیه «همایش منامه» ادامه داد و امروز شنبه با "ویلیام هیگ" همتای انگلیسی و "بورگ برنده" (Borge Brende) همتای نروژی خود دیدار کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آلمان؛ وزیر امور خارجه مصر در دیدار با "هیگ" و" برنده" با آنان درباره تحولات داخلی مصر و دستاوردهایی که اخیرا در خصوص اجرای نقشه راه آینده به دست آمده است از جمله تکمیل پیش نویس قانون اساسی مصر در کمیته پنجاه نفره و ارائه آن به رئیس جمهور به منظور برگزاری همه پرسی عمومی درباره آن، گفتگو کرد.
بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه مصر که خبرگزاری آلمان به نسخه ای از آن دست یافت، فهمی در این دو دیدار به اقدامات خشونت آمیز و تروریستی اخیر در مصر اشاره کرد که هدف آن جلوگیری از اجرای نقشه راه آینده است. وی بر اهمیت اقدام کشورهای غربی به محکوم کردن این گونه اقدامات و درخواست برای توقف آن تاکید کرد.
سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه مصر اعلام کرد فهمی با همتایان انگلیسی و نروژی خود درباره برخی مسائل مهم منطقه و در راس آنها مسئله فلسطین و بحران سوریه و مقدمات برگزاری کنفرانس ژنو-2 درباره سوریه گفتگو کرد. اوضاع در لیبی ، برنامه هسته ای ایران و امنیت منطقه خلیج فارس از دیگر محورهای گفتگوی وزیر امور خارجه مصر با همتایان انگلیسی و نروژی اش بود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار