در راستاي صنعتي سازي ساختمان؛

فرهنگ سازي نادرست از "صنعتي سازي" در کشور

محتشم گفت: درعرصه ساخت وساز از صنعتي سازي تعريف درستي نداشته و فرهنگ سازي درستي از آن نشده است.

محمد محتشم در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران به ضرورت صنعتی سازی در شرایط حاضراشاره کرد، گفت:کاهش هزینه های ساخت ،مقاوم سازی و نیز تولید انبوه مسکن در کوتاه ترین زمان ممکن نیاز به  صنعتی سازی را بیش از گذشته در کشور فراهم کرده است .

وي در ادامه افزود:صنعتي‌ سازي ساختمان و ضرورت آن ، درچند سال گذشته از سوی کارشناسان، مهندسان و حتی مسئولان  وزرات راه وشهرسازی مطرح شده است ولی هنوز ورود  این صنعت داراي تعريف درستي نيست.

محتشم در ادامه اظهار داشت: درعرصه ساخت وساز از صنعتي سازي تعريف درستي نداشته و فرهنگ سازي درستي از آن نشده است.

اين کارشناس مسکن با اشاره به اينکه استفاده از تيرچه و بلوك‌هاي جديد براي سقف و ديوارها تداعي كننده صنعتي‌سازي براي مهندسان و متخصصان امر ساخت ‌و‌ساز است،افزود:  درحالي كه اين نوع تفكر جايگاهي در صنعتي‌سازي نداشته و نخواهد داشت .

وي با بيان اينکه صنعتی‌سازی ساختمان را به عنوان یک صنعت جدید ومهم  در کشوربه شمار مي رود ،افزود: در آینده نزدیک این صنعت به دلیل ویژگی‌هایی که دارد موجب حل بخش اعظمی از معضلات کنونی ساخت و ساز کشور مي شود.

محتشم در ادامه اظهار داشت: به گفته بسیاری از متخصصان این عرصه  صنعتی‌سازی ساختمان یعنی به کارگیری دانش و مهارت‌های لازم و استفاده از محصولات و قطعات استاندارد کارخانه‌ای توام با مدیریت صنعتی برای تولید ساختمان است.

اين کارشناس مسکن در ادامه خاطر نشان کرد: صنعتي سازي ساختمان تاثیر مستقیم در کیفیت، زمان یا هزینه محصول نهایی می گذارد .
انتهای پیام/
برچسب ها: اقتصاد ، بازار ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار