فاني:

اگر حقي از كسي ضايع شده به او بازگردانده شود

وزير آموزش وپرورش با تاكيد بر ضرورت رعايت حق الناس و رافت اسلامي گفت : خواهش من اين است بيني و بين الله بار ديگر پرونده ها مورد بررسي قرار گيرد و چنانچه حقي از كسي ضايع شده به او بازگردانده شود.

به گزارش  گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران  علي اصغر فاني در نشست صميمي مديران كل و كارشناسان معاونت حقوقي و امور مجلس كه صبح امروز در سالن جلسات ساختمان مركزي برگزار شد، ضمن ابراز قدرداني از فعاليت هاي معاونت حقوقي وامور مجلس افزود: اميد است اين گونه نشست ها تا رسيدن به اهداف نهايي ادامه يافته و منجر به نتايج مطلوبي گردد.

وي وظيفه اين معاونت را در پيگيري لوايح و قوانين، معاوضدت هاي قضائي، پيگيري اخذ اسناد مالكيت فضاهاي متعلق به آموزش و پرورش و تنظيم جلسات مكرر با نمايندگان مجلس مهم دانست واضافه نمود: ما اعتقاد داريم كارشناسان ستون فقرات تصميم گيري و تصميم سازي در سازمان هستند.

دكتر فاني در ادامه تاكيد كرد: يك جدول زماني تهيه شود كه در آن مشخص گردد چه اقداماتي در چه فاصله زماني صورت مي پذيرد تا با فراهم شدن مقدمات كار فعاليت هاي مورد نظر سازماندهي گردد.

وي با اشاره به نقش اثرگذار كارشناسان اين حوزه در استيفاي حقوق وزارت آموزش و پرورش پيشنهاد كرد با مشاركت معاونت توسعه مديريت و پشتيباني از مشوق هاي مناسب در جهت افزايش انگيزه كاركنان و نگهداشت آنان استفاده گردد تا كارشناسان حوزه هاي ستادي مجبور نباشند در سال هاي آخر خدمت خود تقاضاي انتقال به مدارس ارائه كنند و بايد اين فاصله ها برداشته شود .

وزير آموزش وپرورش از 250 مورد ملاقات با نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در مدت مسئوليت خود آن را نشان تعامل مثبت و سازنده اين وزارتخانه و نماينده مجلس شوراي اسلامي دانست .

وي با انتقاد از تصرف برخي فضاهاي آموزشي توسط ساير موسسات و نهادهااضافه كرد : بايد اين گونه فضاها شناسايي و اقدام لازم جهت بازگردان آن به آموزش و پرورش به عمل آيد.

دكتر فاني با اشاره به حساسيت كار در وزارت آموزش و پرورش اضافه كرد:  در برخي وزارتخانه ها هر اتفاقي بيافتد، هيچ صدايي بلند نمي شود.  ولي در آموزش و پرورش، كمترين حركت سروصداي فراواني در پي دارد.

وي با تاكيد بر لزوم رعايت حق الناس تصريح كرد : يكبار ديگر پرونده هاي گذشته را بيني و بين الله مورد بازبيني قرار دهيد و در صورتي كه با لحاظ كردن رافت اسلامي مي توان تخفيفي براي احكام صادره قائل شد، كوتاهي نكنيد، اين اقدام علاوه بر آن كه رضايت مندي كاركنان و خانواده آنان را در پي خواهد داشت،  قطعا خشنودي باريتعالي را نيز در پي خواهد داشت.

وزير آموزش وپرورش با بيان اينكه فضاهايي داريم كه در مناطق تجاري قرار گرفته و مي توان با فروش آن چند مدرسه در محل ديگري ساخت، اضافه كرد: خوشبختانه اين موضوع در قانون بودجه 92 نيز ديده شده است .

شايان ذكر است ، قبل از سخنان وزير آموزش و پرورش چند تن از مديران كل و كارشناسان به طرح مسائل حقوقي و امور مجلس و اهم چالش هاي آن پرداختند .

انتهاي پيام/
برچسب ها: فانی ، حق ، رعایت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار