در مراسم توديع و معارفه معاون فناوري و امور بين‏‌الملل پژوهشگاه عنوان شد:

تاسيس "شركت‏ هاي اقماري" در آينده نزديك

رئيس پژوهشگاه نفت با بيان اينکه افزايش بهره‏ وري پژوهشگاه و بهبود عملكردها و فرآيندهاي سازماني، نيازمند تغييرات است، گفت: در رويكرد آينده پژوهشگاه تاسيس شركت‌‏هاي اقماري بايد مورد اولويت قرار گيرد.

  به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران حميدرضا كاتوزيان، ضمن تاکید بر ايجاد ارتباطات فعال و نزديك با مراكز صنعتي و فناوري داخلي و بين‏ المللي گفت: ابزارها و امكانات خوبي براي ارتباطات بين سازماني فراهم شده‌‏اند و معاونت فناوري بايد گام‏هايي موثرتر در اين عرصه بردارد.

وي تهيه و تدوين برنامه سبد فناوري و مديريت بهينه اين سبد را از ديگر اقداماتي بر شمرد كه به كوشش معاونت فناوري شكل گرفته‏ و بايد در آينده نزديك عملياتي شود.

كاتوزيان هم‏چنین تصريح كرد: عقد قراردادها، تفاهم‏ نامه‏ هاي پژوهشي و انجام فعاليت‏‌هاي فناورانه با رعايت موازين حقوقي نيز باید با همكاري پرديس‏ ها تسريع شود.

رئيس پژوهشگاه به تاسيس شركت‏ هاي دانش ‏بنيان در پژوهشگاه اشاره کرد و افزود: در دوره معاونت  همتي برای تاسيس شركت‏ هاي دانش ‏بنيان زحمات فراوان كشيده شده‏ طوري كه با حمايت‏ هاي رئيس شركت ملي نفت، مديريت پژوهش و فناوري اين شركت و موافقت معاون علمي و فناوري رياست جمهوري در آينده نزديك تشكيل اين شركت‏ها رسما اعلام خواهد شد.

كاتوزيان در ادامه خدمات همتي در سمت معاون فناوري را شايسته تقدير خواند و ابراز اميدواري كرد پژوهشگاه هم‏چنان از دانش و تجربه وي در شوراي پژوهشي و پژوهشكده علوم و فناوري پليمر بهره‏مند شود.

وي با اشاره به اين كه براي افزايش بهره‏وري پژوهشگاه و بهبود عملكردها و فرآيندهاي سازماني، تغيير ضروری است، گفت: اميرعباس حسيني، رييس جديد معاونت فناوري و امور بين‏ الملل از صلاحيت‏ هاي تخصصي و حرفه اي در امور تجاري‏ سازي و بهينه‏‌سازي كاركرد سيستم ‏ها برخورداراند و تجربيات و پژوهش‏ هايشان در رويكرد آينده پژوهشگاه در زمينه تاسيس شركت‏‌هاي اقماري بسيار موثر خواهند بود.

رئيس پژوهشگاه همچنین به ضرورت همدلي و تفاهم در تصويب و اجراي پروژه‏‌ها اشاره کرد و افزود: در مسائل مربوط به پروژه‏ ها تصميم‌‏گيري نهايي با معاونت فناوري است و تصميمات اين معاونت، كه البته در تعامل و همكاري تنگاتنگ با پرديس ‏هاي پژوهشي گرفته مي‏شوند، فصل‏ الخطاب‏ است.

در اين مراسم هم‏چنين اميرعباس حسيني، معاون جديد فناوري و امور بين‏ الملل، در سخناني گفت: "اميدوارم بتوانيم اهداف تببين‏ شده و وظايف قانوني و اهداف راهبردي پژوهشگاه را محقق كنيم و در اين راستا پژوهشگاه به عنوان هلدينگ دانش و تكنولوژي كشور ايفاي نقش كند كه يكي از اهداف تاسيس شركت‏هاي اقماري هم همين است.

وي در ادامه اختلاف نظر در سازمان را طبيعي دانست و گفت: يكپارچگي رمز موفقيت هر سازماني است، ضمن آن كه بايد امكان ابراز سليقه را به رسميت شناخت و ظرفيت پذيرش آرای گوناگون را در كاركنان سازمان افزايش داد.

در ادامه اين مراسم محمود همتي، معاون پيشين فناوري در سخناني گفت: فراهم شدن زمينه براي ايجاد شركت‏ هاي اقماري از مهم‏ترين فعاليت‏ هايي بود كه در دوره اخير معاونت فناوري و با تلاش ارتباط با صنعت به نتيجه رسيد.

 وی هم‏چنین افزود: معاونت فناوري و روابط بين‏ الملل پيشنهادي را براي تاسيس صندوق حوزه فناوري ارايه كرده و موافقت رئيس پژوهشگاه را جلب کرده است.

وي در پايان آينده كاري پژوهشگاه را اميدواركننده و روشن دانست و گفت: با هدف‏گذاري رئیس پژوهشگاه و در تعامل روبه‏‌رشد با صنعت، پروژه‏ هاي بيش‏تري گرفته خواهند شد و بدين ترتيب يكي از دغدغه‏ هاي اصلي پژوهشگران برطرف می‏ شود.

گفتني است: اميرعباس حسيني، طي حكمي جداگانه از سوي حميدرضا كاتوزيان، رييس پژوهشگاه به عنوان جانشين وي نيز منصوب شده است.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار