مدیر نیروگاه رودشور:

"نيروگاه" رود شورسيکل ترکيبي مي شود

نیروگاه رودشور دارای سه واحد گازی است که با تبدیل اين نیروگاه به سیکل ترکیبی 330 مگاوات به ظرفیت آن افزوده خواهد شد و ظرفیت نیروگاه به 1100 مگاوات می‌رسد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، سروش سالم مدير نيروگاه رود شور گفت: این شرکت سازنده نیروگاه رود شور اولین سازنده نیروگاه در بخش خصوصی است که با حمایت‌های زیاد وزارت نیرو کار خود را آغاز کرده است.

وي بابيان اينکه اين شرکت چهار نيروگاه به ظرفيت دو هزار و 312 مگاوات در رودشور، مازندران، کهنوج و اميرآباد در ساري درحال بهره‌برداري دارد، افزود: نيروگاههاي سرخس‌،امین‌آباد، خوی و ارومیه نيز از سوي اين شرکت اداره می شود.

سالم اظهار داشت: پروژه‌های خوی و ارومیه به صورت مشارکتی به بهره برداری رسیده است؛ همچنین نیروگاه سیکل ترکیبی کهنوج با ظرفیت 483 مگاوات و نیروگاه مازندران با ظرفیت 484 مگاوات را در دستور کار داریم و نیروگاه‌های امیرآباد و سرخس با ظرفیت 25 مگاوات را در دست ساخت داریم و کار مطالعه نیروگاه بادی سیاه پوش با ظرفیت123 مگاوات را انجام می‌دهیم.

مدير نيروگاه رود شور تصريح کرد: نیروگاه رودشور دارای سه واحد گازی است که با تبدیل اين نیروگاه به سیکل ترکیبی 330 مگاوات به ظرفیت آن افزوده خواهد شد و ظرفیت نیروگاه به 1100 مگاوات می‌رسد.

سالم بابيان اينکه راندمان نیروگاه رودشور 39.6 درصد است افزود: واحدهای این نیروگاه دارای تکنولوژی V94.3A است وتکنولوژی آن از زیمنس منتقل شده همچنين تمام تجهیزات آن ساخت داخل است.

وی ادامه داد: یکی از اهداف اصلی اين شرکت، تولید برق و احداث نیروگاه با روش‌های جدید است.

وي گفت:در هفت سال گذشته نیروگاه رودشور 28 میلیون و 410 هزار مگاوات برق تولید کرده است و 360 میلیون متر مکعب در مصرف گاز صرفه جویی کردیم.

سالم با اشاره به این‌که کارهای تبدیل نیروگاه رودشور به سیکل ترکیبی از بهار 92 آغاز شده است گفت: میزان آلاینده ها دراین نیروگاه از مقدار مجاز مشخص شده توسط سازمان محیط زیست کمتر است به گونه‌ای که حد مجاز CO 150، NOX 350 و SO2 800 است اما در این نیروگاه تنها گاز CO و NOX آن هم به ترتیب 4.3 و 13 است.

مديرنيروگاه رود شور خاطرنشان کرد: فاز اول این نیروگاه ظرفیت تولید شش میلیارد کیلووات ساعت برق در سال را دارد وبراي این نیروگاه در فاز اول 310 میلیون یورو هزینه شده که 85 درصد هزینه‌ها به صورت ارزی از محل تسهیلات مالی پوشش، 10 درصد هزینه ارزی از طریق تسیهلات مالی غیر پوششی و پنج درصد از هزینه ارزی به اضافه 350 میلیارد ریال از طریق سهم سهامداران تامین شده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: نیروگاه ، نیرو ، برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار