۷۰درصد موارد "تب کریمه کنگو" در مردان مشاهده شده است

بر طبق نتایج مطالعات اخیر، نزدیک به ۷۰ درصد موارد تب کریمه کنگو در مردان و حدود ۳۰ درصد موارد این بیماری در زنان مشاهده شده است.

زین العابیدن هروی متخصص بیماری‌های عفونی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: تب خونریزی دهنده کریمه کنگو از بیماری‌های ویروسی مهم است که توسط ویروس‌های گروه نایرو ایجاد می‌شود. 

وی با بیان اینکه تب کریمه کنگو در اصل مربوط به حیوانات است، افزود: هر ساله موارد متعددی از این بیماری در نقاط مختلف جهان و از جمله در ایران بروز می‌کند و در برخی از مناطق، همه گیری تب کریمه کنگو اتفاق می‌افتد. 

 هروی گفت: تب کریمه کنگو غالبا به وسیله گزش کنه به انسان انتقال می‌یابد و البته از طریق تماس با خون و محصولات دام و تماس با خون و ترشحات بدن انسان بیمار نیز می‌تواند انتشار یابد. 

وی تصریح کرد: بر طبق نتایج مطالعات اخیر، نزدیک به ۷۰ درصد موارد تب کریمه کنگو در مردان و حدود ۳۰ درصد موارد این بیماری در زنان مشاهده شده است. 

هروی یادآور شد: مطالعات اخیر همچنین نشان می‌دهند که تب کریمه کنگو در سنین ۲۰ تا ۳۰ سال شیوع بیشتری داشته و قصاب‌ها و دامداران و کشاورزان بیش از سایر مشاغل دچار این بیماری شده‌اند. 


انتهای پیام/
برچسب ها: تب کریمه ، کنه ، ویروس ، دام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار