تظاهرات هزاران نفری هواداران مادورو در ونزوئلا

هزاران نفر از هواداران دولت ونزوئلا شنبه در حمایت از نیکلاس مادورو رئیس جمهور چپگرای این کشور تظاهرات کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری آلمان ، مادورو  قبلا از هواداران خود درخواست کرده بود در مخالفت با «فاشیسم» تظاهرات کنند و این درحالی است که اعتراضات مخالفان دولت همچنان ادامه دارد.

رئیس جمهور ونزوئلا در اجتماع هواداران خود ، «آلوارو اوریبه» رئیس جمهور سابق و محافظه کار کلمبیا را مسئول خشونت‌های فزاینده در ونزوئلا معرفی کرد. مادورو، اوریبه را «دشمن ونزوئلا » توصیف کرد و افزود وی از «گروههای فاشیستی» حمایت می‌کند.

نیکلاس مادورو سابقا امریکا را به تحریک مخالفان برای مخالفت با دولتی که وی از «هوگو چاوز» رئیس جمهور فقید این کشور به ارث برده است ،متهم می‌کرد.

 رئیس جمهور ونزوئلا در ادامه سخنان خود اعلام کرد نمی‌تواند وجود سلاح را در میان هواداران خود تحمل کند. وی جمعه طرح 10 ماده‌ای را برای برقراری امنیت در ونزوئلا پیشنهاد کرد که در آن به یکی از بالاترین نرخ های قتل و کشتار در جهان که متعلق به کشورش است اشاره شده بود.

افزایش نرخ تورم در ونزوئلا به میزان 56 درصد در سال گذشته و همچنین کمبود برخی کالاهای اساسی از جمله شیر و حتی دستمال توالت از مواردی بوده است که مردم ونزوئلا نسبت به آنها اعتراض دارند.

خاموشی بر اثر کمبود برق ، کمبود کاغذ چاپ که روزنامه‌های را مجبور کرده است نوشته‌های کوتاه تری را به چاپ برسانند از دیگر مواردی است که باعث این گونه اعتراضات شده است.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار