گزيده‌اي از اخبار فضاي مجازي در سال 92؛

ازدواج شرم‌آور زنی با پسر 23 ساله‌اش/ ثروت واقعي "بابک زنجاني" چقدر است/ با شیطان مذاکره می‌کنیم اما با احمدی‌نژاد نه

"سردار"‌ لقب‌ جدید دکتر "روحانی"، ازدواج شرم‌آور زنی با پسر 23 ساله‌اش، ثروت واقعي "بابک زنجاني" چقدر است، 4 میلیون نفر در تهران دچار اختلالات روانی، کنیز فروشی در خیابان‌های سوریه توسط داعش، سهم‌خواهی "خوئینی‌ها" از رهبری انقلاب، اصرار وزیر خارجه ایتالیا برای ورود بدون حجاب به ایران، با شیطان مذاکره می‌کنیم اما با احمدی‌نژاد نه، وقتی نیروی انتظامی ۱۸۵ میلیون دلار پول نفت را پس نداد و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبري از 24 دی تا 5 بهمن 92 است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌اي از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاري‌ها و پايگاه‌هاي خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار براي مخاطبان در گرو صرف وقت بالايي است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ براي تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌اي از اخبار سال 92 را در قالب يك بسته خبري در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

لغو عضویت احمدی‌نژاد از جمعیت ایثارگران

"محمود احمدی‌نژاد" رئیس‌جمهور سابق کشورمان از جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی لغو عضویت شده است. فدایی ضمن بیان این خبر افزود: احمدی‌نژاد پس از ریاست‌جمهوری دوره نهم، دو جلسه بیشتر در این تشکل شرکت نکرد و در دوره دوم نیز در هیچ جلسه‌ای حضور نیافت و از این رو عملاً لغو عضویت شد که باتوجه به حضور وی در کسوت ریاست‌جمهوری این موضوع به صورت رسمی اعلام نشده بود.  

به گزارش فارس، محمود احمدی‌نژاد رئیس دولت نهم و دهم عضو این حزب بوده ‌است. در دور اول انتخابات ریاست‌جمهوری ایران (1384)، این جمعیت از نامزدی "محمد باقر قالیباف" و در دور دوم از نامزدی محمود احمدی‌نژاد حمایت کرد، اما با روندی که دولت دهم در پیش گرفت جمعیت ایثارگران کم‌کم از دولت احمدی‌نژاد فاصله گرفت.

دو طبقه قبر بخرید، یک طبقه اشانتیون بگیرید!

بهشت زهرا(س) خانه آخر بسیاری از تهرانی‌ها است و طبق آمار سالانه حدود 150 هزار نفر در این آرامستان دفن می‌شوند. از کسانی که قبر رایگان می‌گیرند تا کسانی که چندین میلیون تومان خرج خانه آخرت می‌کنند. البته رقم‌های ضد و نقیضی از قیمت قبر در بهشت زهرا(س) اعلام می‌شود و برخلاف قیمت‌های رسمی که مدیریت این آرامستان اعلام می‌کند، بعضی‌ها از رقم‌های نجومی می‌گویند.

به گزارش مهر، تیرماه امسال شورای شهر تهران تصویب کرد که هر قبر در تمامی قطعات فاز سوم آرامستان بهشت زهرا(س) تا سقف 70 درصد ظرفیت آن فاز رایگان است و در صورتی که وابستگان متوفی تمایل به در اختیار گرفتن قطعه بالای این قبر را داشته باشند به ازای هر قطعه باید 350 هزار تومان بپردازند. بر اساس تصمیم‌گیری اعضای شورای‌شهر قیمت قبور در فاز دوم آرامستان بهشت زهرا(س) تا سقف70 تا 80 درصد ظرفیت این قطعات 2 میلیون تومان و سقف 80 تا 90 درصد 3 میلیون تومان خواهد بود. علاوه بر این قیمت قبور در قطعات فاز دوم با ظرفیت 90 تا 100 درصد معادل 4 میلیون تومان تعیین شد.

اکبر توکلی، مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) در گفت و گو با سایت شفا آنلاین اعلام کرده که حدود 70 درصد شهروندان تهرانی از قبرهای رایگان استفاده می‌کنند. طبق آنچه که توکلی اعلام کرده، قبور 3 طبقه در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد که یک طبقه آن رایگان است و 2 طبقه دیگر با قیمت یارانه‌ای هر طبقه 350 هزار تومان واگذارمی‌شود و در صورت عدم توانایی پرداخت می‌تواند بخشی از آن را به صورت 10 قسط 35 هزار تومانی پرداخت کرده و قبر را بخرد.

به گفته مدیر این آرامستان، 10 درصد از مردم خواستار دفن در قطعات غیر جاری هستند که این سازمان از آنها حداکثر 10میلیون تومان دریافت می‌کند. البته در قیمت مصوب شورای شهر مشخص شده بود که هزینه دفن در قطعات قدیمی 10 تا 20 میلیون تومان است، قیمت‌هایی که رسمی نیست اما گفته می‌شود که قیمت قبر براساس تعداد طبقات، نزدیکی به مترو و نبش خیابان، از 6،5 میلیون تا 70 میلیون متغیر است. در یکی از آگهی‌های اینترنتی فروش قبر، یک قبر سنددار در قطعه 101 بهشت زهرا، 80 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

صاعقه در ریو دو ژانیرو



کری دنبال "جایزه صلح نوبل" است


روزنامه صهیونیستی "یدیعوت آحارونوت" روز سه‌شنبه با انتشار گزارشی اختصاصی متن اظهارات "موشه یعلون" وزیر جنگ رژیم‌صهیونیستی در یک نشست خصوصی را منتشر کرد. وی در این نشست انتقادات تندی را علیه "جان کری" وزیر خارجه آمریکا و تلاش‌های او برای پیشبرد مذاکرات سازش، مطرح کرده است. یعلون که پیش از این هم به صورت علنی از سیاست خارجی آمریکا انتقاد کرده بود، تلاش برای موفقیت مذاکرات سازش را بی‌مورد و برآمده از "یک حس غیرقابل‌ توضیح وسواسی و آخرالزمانی" دانسته است و تنها چیزی که می‌تواند اسرائیل را حفظ کند، این است که کری یک جایزه صلح نوبل بگیرد و دست از سر ما بردارد."
 
به گزارش فارس، وزیر جنگ رژیم‌صهیونیستی همچنین گفته است که در واقع هیچ مذاکراتی بین اسرائیل و تشکیلات خودگردان در جریان نیست، بلکه این آمریکاست که با اسرائیل و تشکیلات خودگردان مذاکره می‌کند و در طرحی که کری در هفته‌های اخیر به طرفین مذاکرات ارائه کرده، "حتی به اندازه کاغذی هم که برای نوشتن آن به هدر رفته ارزش ندارد". در این طرح نه امنیت هست، نه صلح. کری از زمان آغاز به کار خود به عنوان وزیر خارجه آمریکا دستکم 10 بار به فلسطین اشغالی سفر کرده است.

سالروز انتصاب آیت‌الله خامنه‌ای به امامت جمعه تهران

حضرت آیت‌الله "سید علی خامنه‌ای" رهبر معظم انقلاب روز 24  دی ماه 1358 با حکم حضرت امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی به عنوان امام جمعه تهران منصوب شدند.





ریش و سبیل شخصیت های "والت دیزنی" حذف شد!

خبرگزاری فرانسه نوشت: ریش و سبیل شخصیت‌های کارتونی "والت دیزنی" با هدف مبارزه با اسلام حذف شد. به این ترتیب "انی ارسکین" گرافیست مشهور والت دیزنی شخصیت‌های کارتونی ریش و سبیل‌دار را دوباره طراحی کرد.







ازدواج شرم‌آور زنی با پسر 23 ساله‌اش

برکو زن ۴۰ ساله اهل زیمبابوه در کمال ناباوری قصد دارد با پسر ۲۳ ساله خود ازدواج کند. این زن و پسرش ادعا میکنند که شدیدا عاشق یکدیگر هستند. خانم برکو ۱۲ سال است که همسرش را از دست داده و به همراه پسر ش زندگی می‌کند. این زن با تایید رابطه‌اش می‌گوید: طبق رسوم باید با برادر کوچکتر همسر مرده‌ام ازدواج کنم اما من ازدواج با پسرم که فرزندی از او در رحم دارم را ترجیح می‌دهم. او در دادگاه گفت مدت سه سال است با پسر خود رابطه نامشروع دارد و پول زیادی خرج کرده تا بتواند به صورت قانونی با وی ازدواج کند.



به گزارش بهار، پسر این زن می‌گوید: طبق رسومات قبیله ای پدرم موظف بوده است به خاطر ازدواج با مادرم پولی به خانواده او بپردازد اما قبل از اتمام بدهی‌اش درگذشته و اکنون من می‌خواهم وظایف ناتمام او را به پایان برسانم. او می‌گوید از اینکه مردم بدانند مادرش از او باردار است اصلا ناراحت نیست. قاضی دادگاه محلی که به اتهام این مادر و پسر رسیدگی می‌کند می‌گوید اگر در زمان گذشته چنین چیزی رخ داده بود هردوی آنها توسط مردم قبیله کشته می‌شدند اما اکنون ترس از پلیس مانع این کار است.

یهودیانی که از اسرائیل تا کانادا تحت تعقیب و آزارند

یهودیان لِو طاهور (Lev Tahor) – به معنای قلب مطهر یکی از فرقه‌های یهودیان ارتدوکس (یهودیان حریدی یا حاردی) هستند که بیش از سایر فرقه‌های یهودیان به آموزه‌ها و سنت‌های دین یهود و تورات وفادار مانده‌اند و به همین دلیل مورد آزار و اذیت صهیونیست‌ها و لابی‌هایشان قرار گرفته‌اند. از اردن تا کانادا و سرزمین‌های اشغالی با اجتماعات این یهودیان به شدت مقابله می‌شود و نهادهای اجتماعی تلاش می‌کنند با انتقال کودکان این گروه به مراکز نگه‌داری کودکان بی‌سرپرست، از انتقال اعتقادات این گروه به نسل جدید آن‌ها جلوگیری کنند.



به گزارش مشرق، به گفته "مایر راسنر" که از جمله سرشناس‌ترین رهبران لو طاهور در کاناداست، صهیونیست‌های افراطی به این گروه بدلیل اعتقادات خاصی که دارند - از جمله پوشش زنان - و پایبندی به سایر سنت‌ها و آموزه‌های تورات، لقب "طالبان یهودی" داده‌اند و به بهانه‌های مختلف اعضای این فرقه را بازداشت و یا از محل سکونتشان اخراج می‌کنند. در فرقه لو طاهور، دختران و پسران در سنین نوجوانی بصورت مجزا تحت تعلیم و آموزش قرار می‌گیرند و رسم بر این است که دختران در همان دوره انتقال از نوجوانی به جوانی ازدواج می‌کنند. پوشیدن جوراب برای زنان لو طاهور اجباریست و حجاب مرسوم آنان نیز پوششی شبیه چادر است که تا روی پا را می‌پوشاند.



یهودیان لو طاهور خانواده‌های بسیار منسجم و روابط خانوادگی صمیمانه‌ای دارند و تعدد فرزندان در خانواده‌های این فرقه بسیار مشهود است. اعضای این فرقه متهم به اجبار دختران به ازدواج زودهنگام هستند اما "خاخام شلومو هلبرانس" بنیانگذار این فرقه می‌گوید ما به تمام نزدیکانمان می‌گوییم اگر رضایت 100 درصدی ندارند از ما جدا شوند، دختران نیز به خواست و انتخاب خود در این سنین ازدواج می‌کنند و هیچ اجباری در کار نیست و هیچ دختری پیش از 16 سالگی ازدواج نمی‌کند و کاملا قانونی انجام می‌گیرد.



به اعتقاد این فرقه از یهودیان، استقرار دولت یهودی با اشغال و با زور اسلحه مخالف با آموزه‌های تورات است و مانع ظهور منجی (مسیحا) آخرالزمان خواهد شد. اعضای این فرقه در اسرائیل به اتهام بدرفتاری با کودکان و تنبیه بدنی آن‌ها تحت تعقیب و بازداشت‌های مکرر از سوی پلیس این رژیم قرار گرفتند. فشارهای وارده به اعضای این فرقه باعث شد سال 2005 تعداد زیادی از آن‌ها به کانادا مهاجرت کنند. گروه‌های دیگری از این یهودیان در آمریکا و اردن نیز حضور دارند و با مشکلات مشابهی مواجه هستند.

روزنامه‌های اسرائیلی همچنین گزارش داده‌اند که دست‌کم دویست نفر از یهودیان این فرقه درنظر داشتند به طرقی که هنوز چندان مشخص نیست به ایران بروند. به اعتقاد اعضای این فرقه، آزادی مذهبی موجود در ایران برای یهودیان شرایط عادلانه زندگی را برای این گروه فراهم می‌کند و شرایط اعطای پناهندگی در ایران بسیار راحت‌تر از کانادا و سایر کشورهایی است که صهیونیست‌ها در آن نفوذ دارند. لو طاهور تنها یکی از گروه‌های یهودی ضد صهیونیسم است که به دلیل مخالفت با اشغالگری و پایبندی به سنت‌ها و آموزه‌های تورات از در تمام نقاط جهان مورد اذیت و آزار قرار می‌گیرند و بنیانگذار این گروه نیز تأکید کرده است مقامات اسرائیل تا نابودی این فرقه، دست از تلاش‌های خود برنخواهند داشت.

"سردار"‌ لقب‌ جدید روحانی ‌در ‌اهواز

به گزارش دانا، از روزهای گذشته در سطح شهر اهواز بنرها و بیلبوردهای فراوانی برای خوش‌آمدگویی به آقای روحانی نصب شد که رئیس‌جمهور را سردار تدبیر و امید خوانده بود. با اینکه آقای روحانی در دوران تبلیغات انتخاباتی خود و در مناظره‌های تلویزیونی بر سرهنگ نبودن و حقوق‌دادن بودن خود تاکید ویژه داشتند و این عبارت را در گزارش صد روزه دولت نیز تکرار کردند اما گویا حامیان وی در اهواز اصرار دارند وی را یک درجه بالاتر از سرهنگ یعنی سردار بخوانند به گونه‌ایی که حتی مائده دختر خردسالی که برای خوش‌آمدگویی به رئیس‌جمهور جلوی پلکان هواپیما آمده بود روحانی را با لقب سردار خطاب کرد!



رهبر تروریست‌های سوری: پیامبر ما ابوسفیان است نه [حضرت] محمد!

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: سخن یزید، در انکار رسالت پیامبر اسلام اکنون از زبان "زهران علوش" رهبر تروریست‌های "الجبهه اسلامیه" جاری شد. براساس فیلمی که بر روی شبکه‌های اجتماعی اینترنتی دیده شده، زهران علوش که از جمله پیروان تفکرات القاعده است و یا هم پیمانانش تحت شعار نبی محمد (صلی‌الله علیه و آله) می‌جنگد در صحبتی توهین‌آمیز می‌گوید: پیامبر ما ابوسفیان است نه [حضرت] محمد [صلی الله علیه و آله]؛ یزید هم گفته بود "لاخبرجاء ولاوحی نزل".

علوش رهبر تروریست‌هایی متشکل از چهل گروه تروریستی را تشکیل می‌دهد که با پشتیبانی سعودی در چند ماه پیش اعلام موجودیت و استقلال نمود، آمریکا این گروه را یک گروه معتدل توصیف کرده و تلاش داشت آن را در کنفرانس ژنو 2 بگنجاند، اما با انتشار این ویدئو بر همگان ثابت شده که این گروه نیز یک گروه افراطی است و با القاعده هیچ تفاوتی ندارد.

خاتمی برنامه ای برای حضور در جشن "چلچراغ" نداشت

ایلنا نوشت: مجله چلچراغ در واکنش به برخی اخبار مبنی بر حضور "سید محمد خاتمی" در مراسم این مجله اعلام کرد: آقای خاتمی برنامه‌ای برای حضور در این مراسم نداشت و تنها پیام ویدئویی خود را برای مراسم ارسال کرده بود.


خواننده و مدل لبنانی: نصرالله نبود اسرائیل به قلب بیروت می‌رسید

"میریام کلینک" ضمن اعلام تقدیر خود از نصرالله گفت که او مانع از رسیدن اسرائیلی‌ها به قلب بیروت شد. این خواننده و مدل معروف لبنانی همچنین افرادی که از وی به دلیل حمایت از نصرالله انتقاد می‌کنند را مورد سرزنش قرار داد. کلینک در یکی از مطالب منتشر شده در صفحه شخصی‌اش در فیسبوک و در واکنش به برخی انتقادات از نصرالله اظهار داشت: دست از سر نصرالله بردارید. اگر نصرالله نبود اسرائیل امروز در جونیه (شهر مسیحی‌نشین در شمال بیروت) بود.



به گزارش عصرایران به نقل از  سایت سی ان ان، وی اضافه کرد: اگر کشور ما مثل کشورهای دیگر بود و مرزهای لبنان، امنیت داشت آیا حزب‌الله مسلح می‌شد؟ این مدل و خواننده معروف لبنانی در بخش دیگری از نوشته‌اش درباره متهم کردن نصرالله به دخالت در عملیات‌های تروریستی در لبنان هم نوشت: برخی کار را به جایی می‌رسانند که حتی انفجارهای افغانستان را به نصرالله نسبت می‌دهند اما نصرالله فردی قوی است، غیرممکن است به کسی دستور بدهد که بمب‌گذاری کند. حزب‌الله لبنان مرزها را امن کرده است.

روحانی‌نما یک شغل است؟

برای ثبت دادخواست و شکواییه در قوه قضاییه تعیین شغل افراد ضرورت دارد. پارسینه نوشت: در لیست مشاغلی که در شبکه آنلاین ثبت دادخواست و شکواییه در سایت رسمی قوه قضاییه وجود دارد؛ (که وارد کردن شغل طرفین دعوی الزامی است) در مقابل قسمت شغل روحانیت سه گزینه پیشنهادی "روحانی، روحانی نما، کادر روحانی" وجود دارد.



این روزها همه "عموحاجی" را می‌شناسند! شما چطور؟!

در رابطه با ایشان نظرهای موافق و مخالف بسیاری وجود دارد و با توجه به اینکه این روزها گویا مشکل جوان‌های ما حمام رفتن یا حمام نرفتن "عموحاجی" شده است، دو دیدگاه را در این خصوص بیان می‌داریم: دیدگاه اول: موافقان حمام رفتن عموحاجی؛ چند روز پیش سایت عصرایران تیتر زد: "به عموحاجی کمک کنیم!" و بعد از چند روز چیزهایی را در برخی خبرگزاری‌ها خواندیم که حسابی تعجب زده شدیم!

ایانا (که تا قبل از اینکه بدانیم عموحاجی وجود دارد، نمی‌دانستیم این خبرگزاری هم وجود دارد!) نوشت: "وقتی چنین فردی سوژه دست اول رسانه‌های بین‌المللی می‌شود، پای حیثیت ملی هم به میان می‌آید." ما هم بر این عقیده هستیم که "عموحاجی" با عدم رفتن به حمام حیثیت ملی را به تاراج گذاشته است و بایستی شدیدا با او برخورد شود! متاسفانه دستگاه قضایی به جای تعقیب، دستگیری و به حمام افکندن(!) عموحاجی، اقدام به دستگیری قهرمانان ملی‌ای همچون بابک زنجانی و یا دادگاهی کردن آن مداح می‌کند! ایانا همچنین نوشت: "باید عمو حاجی را پس از استحمام مجاب کرد که در عین زندگی خصوصی باب میل خود، در ظواهر امر، بهداشت فردی و عمومی را رعایت کند."

به ما چه که عموحاجی گفته است:"اگر حمام برود، می‌میرد!"، حالا امتحان می‌کنیم، فوقش به آن دنیا می‌رود! بعد از حمام هم بایستی روزی سه بار مسواک بزند و حتی از مام هم استفاده کند تا یک وقت حیثیت ملی‌یمان خدشه‌دار نشود! بعدش هم؛ آن مرد که به حمام نرفتن افراد کاری نداشت دیگر رفته است! در دولت تدبیر و امید همه باید تمیز و پاکیزه باشند و منظور از آزادی شهروندی، مختار بودن در خصوص حمام رفتن و نرفتن نیست!

عموحاجی هم می‌تواند به سایت دولت سر بزند و پیشنهاد دهد "حق حمام نرفتن" به حقوق شهروندی اضافه شود! هیچ می‌دانید اگر عموحاجی حمام نرود دیگر نمی‌شود فرزندان را به زور به حمام برد؟! به نظر شما بچه‌ای که ببیند عموحاجی 30 سال حمام نرفته و در 80 سالگی سالم و سرحال است، باز هم باور می‌کند اگر حمام نرود مریض می‌شود؟! دیدگاه دوم: مخالفان حمام رفتن عموحاجی؛ عموحاجی یک سرمایه ملی است! او به همگان ثابت می‌کند که ما هیچ نیازی به صابون و شامپو و این سوسول بازی‌ها نداریم! اگر مسئولان در این زمینه

هوشمندانه برخورد کنند می‌توانیم از عموحاجی در راستای رونق گردشگری هم استفاده کنیم. در ایانا می‌خوانیم: "در ایام نوروز هر سال نیز از بیشتر استان‌ها برای دیدن او به روستای دژگاه می‌آیند!" خب به نظر شما اگر یک نفر، روزی شصت بار حمام برود یک نفر از یک استان دیگر برای دیدنش می‌آید؟! چرا می‌خواهید با حمام کردن عموحاجی، جذابیت‌های او را از بین ببرید؟! چرا با سرمایه‌های این کشور چنین برخورد می‌کنید؟!

حالا که با آثار باستانی و شخصیت‌های بزرگ فرهنگی و زیبایی‌های کشورمان نتوانستیم گردشگر جذب کنیم، پیشنهاد می‌شود با اطلاع‌رسانی در خصوص عموحاجی اقدام به جذب گردشگرهای بیشتری نماییم! انتقاد دیگری که به "عموحاجی" می‌کنند این است که پهن می‌کشد! یعنی الآن اگر اسی بلک(!) یا وینستون می‌کشید مشکلی نبود؟! بر اساس بخشی از شنیده‌ها، بخش دیگری از منتقدان عموحاجی را کارخانه‌داران سیگار تشکیل می‌دهند! اگر سیگاری‌ها بفهمند پهن هم دود بیشتری دارد و هم فاز بیشتری می‌دهد و هم فرد پهن کش(!) 80 ساله است و زنده و سالم! به نظرتان می‌رود سیگار و یا الکترواسمک بکشد؟!

تعطیلی 7 مدرسه به دلیل عدم پرداخت پول برق

رسانه های محلی اعلام کردند در پی طولانی شدن اختلافات مدیران این مدارس با اداره آب شهری بر سر هزینه‌های آب مصرفی، این مدارس تعطیل و دانش‌آموزان به ناچار فعلا از ادامه تحصیل بازمانده‌اند. مسئولین این مجموعه غیر دولتی درشهر لاویلا که در 40 کیلومتری جنوب تکزاس واقع است در گفت وگو با رسانه‌ها اعلام کردند که همه مدارس این مجموعه بدلیل قطع آب آشامیدنی تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد بود.

به گزارش ایرنا، بنا بر گزارش‌های موجود حدود یک سال پیش اداره آب شهر لاویلا بهای هزینه آب مصرفی را برای شهروندان این شهر افزایش داده است و با ارسال نامه‌هایی به مدارس این موضوع را به اطلاع آنان رسانده بود. مسولان مدارس در یک سال گذشته حاضر به پرداخت افزایش قیمت‌ها نشدند و به همین دلیل مبلغ 58 هزار دلار به اداره آب شهری بدهکار شدند و این مسئله در نهایت منجر به قطع آب و تعطیلی مدارس شد.


چند عضو القاعده در ایران زندانی هستند؟

فرانس ۲۴ در گزارشی نوشت؛ زمانی مهر تایید بر دشمنی ایران و القاعده خورده شد که در حدود یک هفته پیش، ایران مانند آمریکا همکاری خود را با دولت عراق در مبارزه با طالبان اعلام کرد. البته این اولین‌بار نبود چرا که چندین سال پیش در لشکرکشی آمریکایی‌ها به عراق و افغانستان ایران نیز برای غلبه بر القاعده‌ای‌ها کمک‌هایی کرد.

به گزارش افکارنیوز، این رسانه فرانسوی ادعا کرد؛  آمار دقیقی از ایرانیانی که به جرم همکاری با القاعده در زندان‌های گوانتانامو هستند در دست نیست. اما زندانیانی در ایران هستند که جرم آنها همکاری با القاعده است. ماجرای ایران و القاعده نیز ماجرای پر فراز و نشیبی است، بارها ایران از سوی آمریکا به همکاری با القاعده متهم شده و اسناد زیادی از جمله اسناد کشف شده از اتاق محل اختفای بن لادن حاکی از دشمنی ایران و القاعده بوده است. اما چیزی که واضح است این است که زندانیان بسیاری در ایران به اتهام عضویت در القاعده در زندان هستند.

فرانس ۲۴ با چند نفر که ادعای هم سلولی بودن با اعضای القاعده را داشتند، مصاحبه کرده است. به ادعای آنها اعضای القاعده از اینکه توسط ایران بازداشت شده بودند، هم تعجب می‌کردند و هم عصبانی بودند. اکثر اعضای ایرانی القاعده عنوان می‌کردند اساسا سیاست ما درگیری با جمهوری اسلامی نیست ما هم مخالف آمریکا هستیم و می‌خواهیم با ایالات متحده بجنگیم، چرا جمهوری اسلامی ما را بازداشت کرده است؟

رزمایش نظامی حماس در غزه

عصرایران منتشر کرد، زنان بحرینی در اجتماع اعتراضی بر ضد دولت تصاویر قربانیان اعتراضات 3 سال گذشته علیه حکومت این کشور را در دست گرفته‌اند.




صف توزیع غذای برنامه غذای سازمان ملل در بامیان افغانستان





آگهی فروش قرآن وقف امام زمان (عج)



کودکانی که طعمه هوس شدند

بر اساس تحقیقی که توسط یک سازمان خیریه کودکان انجام و روز دوشنبه (۲۳ دی، ۱۳ ژانویه) منتشر شد، حدود ۵۵۴۷ کودک پیش‌دبستانی و دبستانی در سال ۱۳-۲۰۱۲ در سراسر انگلیس و ولز مورد تعرض جنسی قرار گرفتند. این در حالی است که سال پیش از آن این رقم ۴۷۷۲ مورد بود.

به گزارش جام، این تعداد، تنها محدود به مواردی است که افشا شده و کارشناسان بر این باورند که ابعاد مساله بسیار گسترده‌تر است. "انجمن ملی برای جلوگیری از خشونت علیه کودکان" (ان‌پی‌سی‌سی) این تحقیق را بر اساس داده‌های ۴۱ مرکز پلیس انجام داد. این گزارش همچنین نشان می‌دهد تعرض جنسی به کودکان زیر ۱۱ سال ۲۴ درصد تمام حملات جنسی به کودکان در انگلیس و ولز را در بر می‌گیرد.

"پیتر ونلس"، مدیر اجرایی ان‌پی‌سی‌سی گفت، جرایم ثبت شده ممکن است افزایش پیدا کند زیرا در پی مطرح شدن رسوایی مربوط به جیمی سَویل، مجری سابق تلویزیونی، افراد بیشتری اکنون این جرایم را گزارش می‌دهند. وانلس گفت: "آمار پلیس نگران‌کننده است زیرا این آمار باید کاهش پیدا کند نه افزایش؛ اگرچه "اثر سویل" ممکن است باعث شده باشد افراد بیشتری تعرضات جنسی را گزارش دهند. بسیاری از خانواده ها در بریتانیا با محافظه‌کاری با این موضوع برخورد می‌کنند و افشای تعرض به کودکانشان بیم دارند و از باز کردن پرونده در اداره پلیس سرباز می‌زنند.
 
در عین حال، این سازمان خیریه پی برد که شمار جرایم جنسی ثبت شده علیه کودکان در ایرلند شمالی در پی مطرح شدن رسوایی سویل حدود ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است. سویل در سال ۲۰۱۱ درگذشت و بعد از مرگ وی، صدها اتهام کودک آزاری و تجاوز به اطفال علنی شد. وی از ملکه انگلیس لقب سر گرفته بود. ان‌اس‌پی‌سی‌سی و پلیس در گزارش خود در سال ۲۰۱۱ ، سویل را یکی از پرکارترین متجاوزان جنسیِ شناخته شده بریتانیا توصیف کردند؛ فردی که از معروف بودن خود برای برای فرار از مجازات استفاده کرد.
 
بر اساس این گزارش تحت عنوان "دادن تریبون به قربانیان"، حدود ۲۱۴ مورد جنایت از جمله ۳۴ مورد تجاوز توسط مجری سابق شبکه بی‌بی‌سی به ثبت رسیده است.



جیمی سویل در میان برخی قربانیان احتمالی با نشان سر

سران خارجي از حضور در مراسم دفن شارون امتناع کردند

"گلاگر فنویک" خبرنگار فرانس بیست و چهار درباره مراسم دفن نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی گفت به هیچ وجه نمی‌توان افرادی را که در مراسم خاکسپاری شارون حاضر بودند با افرادی که در مراسم "اسحاق رابین" حضور داشتند، مقایسه کرد. در آن زمان بیل کلینتون، رئیس‌جمهور وقت آمریکا و همسر او و روسای دولت‌های عربی در مراسم حضور داشتند. اما به هیچ وجه این اتفاق در روز گذشته تکرار نشد و به طور مثال هیچ یک از روسای کشورهای اروپایی در مراسم حضور نداشتند.

به گزارش انتخاب، وی افزود شاید از نظر غایبان در این مراسم، جالب نبوده باشد یاد کسی گرامی داشته شود که به واسطه حضورش هزاران نفر کشته شدند و جنگ‌هایی بسیار بحث‌برانگیز رخ داد. به طور مثال می‌توان به جنگ لبنان در زمان حضور شارون در وزارت دفاع اسرائیل در اوایل دهه هزار و نهصد و هشتاد اشاره کرد.

دیدن این مکان عجیب را از دست ندهید

پارسینه منتشر کرد، محلی که در زمستان یک پارک است و در تابستان دریاچه‌ای به عمق 10متر.



اعتراض آمریکا به ادای احترام ظریف به مغنیه

"محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه ایران، در سفر منطقه‌ای خود به لبنان بر مزار شهید "عماد مغنیه" از فرماندهان حزب‌الله لبنان که توسط رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده بود، حضور یافت.

به گزارش مهر، رویترز در همین رابطه از اعتراض آمریکا به اقدام وزیر خارجه ایران گزارش داده و می‌نویسد: "کیتلین هایدن" سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید، با محکوم کردن اقدام ظریف مدعی شد: مغنیه عامل برخی اقدامات تروریستی بود که به کشته شدن شماری از شهروندان آمریکا انجامید. "عماد فایز مغنیه" معروف به حاج رضوان در ۲۳ بهمن۱۳۸۶ در انفجاری تروریستی در دمشق پایتخت سوریه به شهادت رسید. آمریکا برای کشتن این فرمانده حزب‌الله پنج میلیون دلار جایزه تعیین کرده بود.

آمریکا، رژیم صهیونیستی را به هواپیمای "اوسپری" مجهز می‌کند

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاة، وزارت دفاع آمریکا به کنگره این کشور پیش‌نویس قراردادی را ارائه داد که براساس آن واشنگتن شش هواپیمای نظامی نوع "وی 22 اوسپری" به رژیم صهیونیستی می‌دهد. این جنگنده‌ها ترکیبی از هواپیما و هلی‌کوپتر هستند و ارزش آنها به 1.3 میلیارد دلار می‌رسد.  کنگره 15 روز وقت دارد تا اعتراض خود را نسبت به آن اعلام کند در غیر این صورت قرارداد اجرایی می‌شود.



به گزارش ایسنا، پیشتر چاک هاگل، وزیر دفاع آمریکا در سفر خود به اراضی اشغالی اعلام کرده بود که اسرائیل را به موشک‌های رادارگریز و سامانه‌های هشدار سریع مجهز می‌کند. قرارداد جدیدی که قرار است آمریکا با اسرائیل امضا کند شامل فروش 16 موتور، سامانه هشداردهنده و برخی تجهیزات دیگر متعلق به هواپیماهای "وی22" است.

رژیم صهیونیستی اولین طرفی است که جنگنده‌های نوع " وی22" را در اختیار خواهد داشت.  هواپیماهای نوع "وی22" هواپیماهایی هستند که می‌توانند به صورت عمودی از زمین بلند شوند و آمیخته‌ای از طرح‌های هلی‌کوپتر و هواپیماست.

ثروت واقعي زنجاني چقدر است؟

ماجراي بابك زنجاني نه فقط براي مردم ايران و رسانه‌هاي وطني كه براي رسانه‌هاي خارج از كشور هم از اهميت بالايي برخوردار است و كمتر رسانه‌اي است كه به مرموزترين ميلياردر تاريخ ايران علاقه‌اي نداشته باشد. روزنامه انگلیسی زبان "نشنال" چاپ دبی در گزارش خود تحت عنوان "سقوط میلیاردر ایرانی که تحریم‌ها را دور می‌زد" به موضوع اتهامات و بازداشت بابک زنجانی پرداخته است که مهم‌ترين بخش‌هاي آن به شرح زير است.

به گزارش روز نو، بابک زنجانی ساعت مچی ۱۳۰ هزار درهمی ( رقمي معادل 105 ميليون تومان) دستش می‌کند، مرسدس بنز ۵۰۰ اس‌ال سیاه می‌راند ( در ايران اين مرسدس حدود 630 ميليون تومان قيمت دارد) و یک باشگاه فوتبال دارد. بابک زنجانی، یکی از پولدارترین تاجران ایرانی با ثروتی حدود ۱۴ میلیارد دلار، به ايران کمک کرده است تا تحریم‌ها به رهبری آمریکا علیه این کشور را دور بزند. اما روز ۳۰ دسامبر، رسانه‌های ایران گزارش دادند که او به اتهام فساد مالی به زندانی اوین منتقل شده است.

هفته گذشته بیژن زنگنه وزیر نفت ایران گفت که زنجانی هنوز بیش از ۲ میلیارد دلار از محل صادرات نفت در دولت قبلی بدهکار است. این تاجر قربانی برخورد با دولت محمود احمدی‌نژاد است حتی ایرانیان محافطه‌کار و تندرو هم که زمانی هوادار احمدی‌نژاد بودند، خود را به سرعت از زنجانی ۳۹ ساله دور می‌کنند. پس از شروع تحقیقات فساد مالی در ماه سپتامبر، آقای زنجانی به هفته‌نامه آسمان ایران گفت، از سال ۲۰۱۰ او با استفاده از شبکه‌ای متشکل از بیش از ۶۰ شرکت در دبی، ترکیه و مالزی میلیون‌ها بشکه نفت ایران را از طرف دولت فروخته است. وی گفت، این کار ۱۷.۵ میلیارد دلار درآمد داشته است.

امروز او رئیس گروه "سوری نت" است که شامل ۶۵ شرکت در ایران، ترکیه، امارات متحده عربی، مالزی و تاجیکستان است و صنایعی از قبیل لوازم آرایشی، غذا، نفت و هواپیمایی را در بر می‌گیرد. تصاویر فیسبوک آقای زنجانی بخش آرام‌تر او را نشان می‌هد که در حال نواختن ویولن، غذا خوردن با دوستان و موتورسواری است.

اوریانا فالاچی در کنار بنی‌صدر

تصویر زیر، اوریانا فالاچی خبرنگار ایتالیایی را در کنار ابوالحسن بنی‌صدر نشان می‌دهد.



دل مشغولی مهدی هاشمی برای "حیات وحش"!

"مهدی هاشمی"، فرزند آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی، در آخرین استاتوس فیسبوکی خود از دغدغه‌های محیط زیستی و علاقه‌اش به موضوعات مربوط به حیات وحش سخن گفت.

به گزارش پیام نو، مهدی هاشمی در صفحه فیس بوک خود نوشت: "یکی از حوزه‌های مورد علاقه‌ام در زندگی شخصی مساله محیط زیست بوده تا جایی که بعید می‌دانم کسی در سال‌های دور پیگیر مسایلی نظیر سی ان جی باشد. حالا موضوع محیط زیست تخصصی‌تر شده و یکی از آنها حیات وحش است. نمی‌دانم این روزها چرا اینقدر یوزپلنگ کشته می‌شود؟"



پلیس سوئد از خودش شکایت کرد

اقدام پلیس پس از آن صورت گرفت که "پلیس بخش ارتباطات استان مرکزی سوئد"، به تلفن مردی که واقعا در شرایط خطرناکی قرارداشت، بی‌توجهی نشان داد. این مرد در حالی که خانه مادرش مورد سرقت قرار گرفته بود به پلیس زنگ زد، اما تلفن او جدی گرفته نشد. این حادثه با  قتل مادر او و آتش گرفتن خانه به پایان رسید. او خود نیز در نظر دارد که از بی‌توجهی پلیس به تماس و اظهارات خود شکایت کند.



به گزارش جام، در این رابطه محاکمه یک مرد بیست و هفت ساله به اتهام قتل و سرقت در جریان است. بنا بر مقررات سوئد، ادارات و مراکز مختلف دولتی وقتی که به اشتباه خود پی می‌برند، باید از خود شکایت کنند.


گروه "عبدالله عزام": راه الماجد را ادامه می‌دهیم

گروه "عبدالله عزام" نزدیک به القاعده که قبل از این مسؤولیت حمله به سفارت ایران در بیروت را پذیرفته بود با صدور بیانیه ای از ادامه حملات علیه منافع ایران و حزب‌الله لبنان خبر داد.

به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، در این بیانیه آمده است: راه "ماجد الماجد" را در ضربه زدن به منافع ایران و حزب‌الله لبنان ادامه می‌دهیم. الماجد شخصا بر برنامه‌ریزی، اجرا و امور رسانه‌ای عملیات انفجار علیه سفارت ایران در بیروت نظارت داشت و در این بیانیه ضمن تایید مرگ ماجد الماجد، وی را فردی عاقل و حکیم و یک شهید و عملیات حمله به سفارت ایران در بیروت نیز غزوه توصیف شده است.



همچنین سرویس اطلاعاتی امنیتی ارتش لبنان متهم شده که تحت سیطره حزب‌الله لبنان است. گروه عبدالله عزام همچنین مقامات لبنانی را متهم کرده است با برداشتن تجهیزات تنفس مصنوعی از الماجد، وی را به قتل رسانده‌اند.

خوردن برگ کاکتوس در سوریه

اهالی اردوگاه یرموک در حومه دمشق از فرط گرسنگی به خوردن برگ گیاهان و از جمله کاکتوس روی آورده‌اند.




تجهیزات مخصوص خودروی ملکه انگلیس

جام نوشت: شرکت خودروی‌سازی "لندرور" خودرویی مخصوص ملکه انگلیس ساخته است که دارای بالاترین امکانات می‌باشد. این خوردرو که ظاهری معمولی دارد اما داخل آن پر از تجهیزات مخصوص از جمله وای فای و بلوتوث می‌باشد. سیستم نور این خودرو نیز با حالت‌های انسان کم و زیاد شده و می‌توان گفت که این خودرو از نظر امکانات چیزی از یک جت شخصی کم ندارد.








نامه پوتین به ملک عبدالله: شما زودتر از اسد می‌روید

به گزارش خبرگزاری LHV، طی اعلام برخی منابع آگاه، پوتین در نامه‌ای که به "عبدالله" پادشاه عربستان نوشته است، تاکید کرده که انفجارهای تروریستیِ چند روز پیش در شهر ولوگراد با دخالت عربستان اتفاق افتاده است. پوتین به مقامات سعودی تذکر داده است که با دم شیر بازی نکنند. وی در نامه خود به عربستان هشدار داد و نوشت: " روسیه فعلی روسیه پوتین است نه روسیه بوریس یلتسین و یا حتی اتحاد شوروی گور باچف!!!"

به گزارش بولتن، گفتنی است پوتین در نامه خود آورده است: خون‌هایی که از شهروندان ما جاری شد، همچون سیل کشور شما را فرا خواهد گرفت و برای شما هیچ کشتی نجاتی باقی نمانده و بی‌شک سرنگونی خاندان آل سعود اولی‌تر از کناره‌گیری بشار اسد از قدرت است.

طبق اطلاعات رسیده، دیدار فرستاده ویژه پوتین با ملک عبد الله که پانزده دقیقه طول کشیده بود، شاهد تلاش‌های مذبوحانه پادشاه آل سعود برای تخفیف شدت خشم روس‌ها بود، زیرا که آنها تا به حال اینگونه مورد تهدید جدی و آن هم تا این سطح قرار نگرفته بودند.

نان حلال با دست‌های مصنوعی



انتصاب اولین فرمانده پلیس زن در كابل

وزیر کشور افغانستان برای نخستین بار در تاریخ این کشور، طی فرمانی یک افسر زن با ۲۵ سال سابقه کار را به فرماندهی پلیس منطقه یک کابل تعیین کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه تلگراف، مقام‌های رسمی اعلام کردند که "جمیله بیاض" که دارای درجه سرهنگی است، فرمانده پلیس مهم‌ترین منطقه کابل شده که بخشی تجاری بوده و محل استقرار ادارات مهم حکومتی است. این مقام‌ها ابراز امیدواری کرده‌اند که انتصاب بیاض، راه را برای به خدمت گرفتن زنان در سمت‌های بالا هموار کند. وی پیش از این در دفتر وزارت کشور در کابل فعالیت می‌کرد.



هم اکنون هزار و ۵۰۰ پلیس زن در افغانستان خدمت می‌کنند و سخنگوی وزارت کشور اعلام کرده است تعداد آن‌ها به ۱۰ هزار نفر خواهد رسید و زنان پلیس به پست‌های امنیتی بالاتری نیز منصوب خواهند شد.


عملیات بیت المقدس 2







قوه قضاییه باید مشایی را دار می‌زد!

"عبدالرضا داوری" یکی از یاران وفادار "محمود احمدی‌نژاد" با اشاره به اینکه از سال ۱۳۹۰ احمدی‌نژاد از سیاست خارجی خلع‌ ید شده بود، اظهار داشت: اراده‌هایی که در بخش‌هایی از ارکان حاکمیت حضور داشتند، احمدی‌نژاد را از حاکمیت حذف و اخراج کردند و او دیگر هیچ نقشی در سیاست خارجی نداشت و برای اولین‌ بار در تاریخ انقلاب یک رئیس‌جمهور را منحرف خواندند. بعد از راهپیمایی ۹ دی و انزوای شدید اصلاح‌طلبان و هاشمی هسته اصلی اصولگرایان می‌خواستند قدرت را یکپارچه در دست بگیرند و تنها مزاحم آنها احمدی‌نژاد بود. حتی بنی‌صدر هم تا وقتی بر سر کار بود به او اتهامی نزدند. احمدی‌نژاد توی میدان مین کار را پیش برد.

این یار وفادار احمدی‌نژاد در گفتگو با قانون، با بیان اینکه در این مدت گذشته بار‌ها اتهاماتی را اعم از اعتقادی، اخلاقی و اقتصادی به مشایی زدند و اگر این اتهامات درست بود، قوه قضاییه باید وی را دار می‌زد! تصریح کرد: قطعا دولت احمدی‌نژاد مانند بقیه دولت‌ها خطا داشته و باید برخورد شود ولی نباید سیاه‌نمایی شود. در همین راستا باید اشاره کنم در زمان احمدی‌نژاد آنقدر مجلس را بزرگ کردند که امروز مجلس شده مسئله‌ای برای دولت و وزرا را به مجلس می‌کشند.

وی با تاکید بر اینکه از سال ۸۷ به بعد، ماه عسل احمدی‌نژاد تمام شد، گفت: به این دلیل که آنها فکر می‌کردند احمدی‌نژاد اصولگراست، در صورتی که او هیچ وقت اصولگرا نبوده است. باورهای وی با این افراد فرق می‌کرد. اصولگرایان مجبور بودند از احمدی‌نژاد حمایت کنند، چون نمی‌خواستند به هاشمی و موسوی رای بدهند. اصلی‌ترین مرزبندی احمدی‌نژاد با اصولگرایان روی کلمه مردم است. احمدی‌نژاد هیچ انگیزه و اراده‌ای برای بازگشت به حاکمیت ندارد. بعد از رد صلاحیت آقای مشایی، در جلسه‌ای به من گفتند باری از روی دوشم برداشته شد.

داوری با بیان اینکه احمدی‌نژاد اسفند ۹۱ در جلسه‌ای گفت اگر ما در عرصه نباشیم پیروز انتخابات جریان آقای هاشمی است و اصولگرایان فکر می‌کنند که رئیس‌جمهور می‌شوند، افزود: اصولگرایان خط و مشی مشخصی ندارند و تابع قدرتند و با قدرت خود را تنظیم می‌کنند و تنها تضاد استراتژیک در داخل ساختار جمهوری اسلامی مربوط به آقای احمدی‌نژاد و آقای هاشمی است و از سکولار‌ترین افراد تا هیاتی‌ها و حزب‌اللهی‌ها طرفدار احمدی‌نژاد هستند. البته بحث افرادی مانند منصور ارضی فرق می‌کند. اگر منصور ارضی پایگاه اجتماعی داشت هنگامی که سال ۷۶ از ناطق حمایت کرد ناطق را رئیس‌جمهور می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه احمدی‌نژاد، موسوی را دوست داشت و دارد و شخص احمدی‌نژاد دو بار برای آزادی موسوی اقدام کرد، خاطرنشان کرد: احمدی‌نژاد به شورای عالی امنیت ملی نامه زد و گفت که حصر موسوی به نفع کشور نیست. رابطه این دو با هم بسیار نزدیک بود و احمدی‌نژاد بار‌ها در دولت از نظرات مهندس موسوی استفاده کرد. حذف احمدی‌نژاد شکست‌های پیاپی اصولگرایان را در پی خواهد داشت؛ یعنی نه در مجلس و نه در ریاست‌جمهوری پیروز نخواهند بود.

مرگ 8 میلیون ایرانی بر اثر قحطی!

طبق اسناد آمریکایی، در سال 1914 جمعیت ایران 20 میلیون نفر بود که در سال 1919 به 11 میلیون نفر کاهش یافت. یعنی حدود 8 الی ده میلیون نفر از مردم ایران از گرسنگی و بیماری‌های ناشی از کمبود مواد غذایی و سوءتغذیه مردند. "دکترمحمد قلی مجد" نویسنده قحطی بزرگ و نسل‌کشی در ایران 1919-1917 می‌نویسد: در اسناد آمریکایی مدارک مستندی درباره این تراژدی بزرگ انسانی وجود دارد. 40 درصد از مردم ایران طی دو سه سال قلع‌ و‌ قمع و نابود شدند. تنها در سال 1956 بود که ایران توانست به جمعیت 20 میلیونی سال 1914 برسد.  

به گزارش بولتن، عجیب‌تر از همه نقش بریتانیا در این فاجعه است. قحطی بزرگ در زمانی اتفاق افتاد که سراسر ایران در اشغال نظامی انگلیسی‌ها بود ولی انگلیسی‌ها نه‌تنها هیچ کاری برای مبارزه با قحطی و کمک به مردم ایران نکردند، بلکه عملکرد آنها اوضاع را وخیم‌تر کرد و سبب مرگ میلیون‌ها نفر از ایرانیان شد.  درست در زمانی که مردم ایران به‌دلیل قحطی نابود می‌شدند، ارتش بریتانیا مشغول خرید مقادیر عظیمی غله و مواد غذایی از بازار ایران بود و با این کار خود هم افزایش شدید قیمت مواد غذایی را سبب می‌شد و هم مردم ایران را از این مواد محروم می‌کرد.

جالب‌تر اینکه انگلیسی‌ها مانع واردات مواد غذایی از آمریکا، هند و بین‌النهرین به ایران می‌شدند. به‌علاوه، در زمان چنین قحطی عظیمی، انگلیسی‌ها از پرداخت پول درآمدهای نفتی ایران استنکاف ورزیدند. چنین اقداماتی را قطعا باید جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت به‌شمار آورد.  هیچ تردیدی نیست که انگلیسی‌ها از قحطی و نسل‌کشی به‌عنوان وسیله‌ای برای سلطه بر ایران استفاده می‌کردند.

لباس جدید پلیس راهور نیروی انتظامی

لباسی که این هفته "سردار مومنی" رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در مصاحبه مطبوعاتی بر تن داشت حکایت از تغییر لباس رسمی پلیس راهور دارد که پاسخ سردار به سوال خبرنگاری در این خصوص مهر تاییدی بود بر آن .

به گزارش خبر نیوز، گفته می‌شود این لباس جدید که آراستگی و انضباط خاصی را تداعی می‌کند به ابتکار و پیگیری سردار احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی برای استفاده در پلیس راهور توصیه شده است.



کودکانی که اشک شریعتمداری را درآوردند

اشک‌های "محمد شریعتمداری" در حاشیه بازدید از یک مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست در خوزستان





لحظه پيش از قطع سر با ساطور

عکس زير مربوط به غارت يک فروشگاه در نيجريه و حمله صاحب فروشگاه به مهاجمان براي جلوگيري از غارت آن است.



چتری برای برادران "خاتمی"

پیام نو نوشت: در این تصویر حجت‌الاسلام و المسلمین "سید محمد خاتمی" به همراه "سید محمدرضا خاتمی" زیر یک چتر دیده می‌شوند.



دانا/ دانش‌آموزان واقعی!








ابراز ارادت عشایر به محسن رضایی

فارس نوشت، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز چهارشنبه با سران عشایر استان خوزستان دیدار و گفت‌وگو کرد. در حاشیه این دیدار یکی از سران عشایر بوسه‌ای بر سر محسن رضایی که در این سفر رئیس‌جمهور را همراهی‌ می‌کرد، زد.



 روایت تکان‌دهنده اسیر آزاد شده داعش/  مجبور به وزن کردن سرهای بریده بودیم

"سیف ادلبی" فعال رسانه‌ای سوری است که بیش از یک ماه در الدانا (شمال غرب سوریه) اسیر نیروهای "داعش دولت اسلامی عراق و شام" بوده است و ترجیح داده از نامی مستعار استفاده کند، به الحیات گفته است که بر اثر حمله نیروهای ارتش آزاد 300 نفر از زندانیان داعش آزاد شدند و این در حالی است که پیشتر 70 نفر از آنان توسط این گروه تروریستی مخوف اعدام شده بودند.

به گزارش نواندیش، این شهروند سوری 38 ساله  که دانشجوی دانشگاه حلب بوده است، می‌افزاید: من جزو کسانی بودم که در راهپیمایی "ضد بشار اسد" روبروی مسجد آمنه محله سیف‌الدوله حلب شرکت کرده بودم. اکتبر 2011 روبروی مسجد اویس قرنی در منطقه صلاح‌الدین بازداشت شدم بعد از آزادی فعالیت‌های خود را ادامه دادم.  پدر من هم مهندس کارخانه سیمان است که با ارتش آزاد همکاری می‌کند.

الادلبی در مورد نحوه دستگیری خود گفته است که در نوامبر گذشته داعش به یک اغذیه فروشی در نزدیکی مرز ترکیه حمله کرد و 16 تن را کشت و عده‌ای را هم اسیر کرد که من جزو 4 اسیر زخمی آنان بودم که ترکش گلوله به سرم خورده بود. ما را دست بسته به بیمارستان اورینت بردند و اسارت ما از آنجا شروع شد. یکی از اعضای تونسی داعش بارها به زندان می‌آمد و چاقو را برگردنم می‌گذاشت و می‌گفت: "کافر! به زودی ذبح خواهی شد ."

این شهروند سوری با اشاره به اینکه بعدها 3 کرد و یک ارمنی هم به ما اضافه شدند، گفت: آن فرد تونسی "ابوالبرا" نام داشت و قاضی زندان بود. "ابوالولاء" و "ابویعقوب الحلبی" هم مسول بازاریابی بودند! به این معنا که روی ربوده‌شدگان قیمت می‌گذاشتند و خوب به خاطر دارم که برای آن هم بند ارمنی ما دویست هزار دلار درخواست کرده بودند و اگر کسی با درخواست آنان موافقت نمی‌کرد، زندانی را سر می‌بریدند. آنها مثل یک حیوان برخورد می‌کردند و ته مانده غذا را برای ما ریختند و بارها تاکید می‌کردند که شما نجس‌تر از آمریکایی‌هایی هستید که عراق را اشغال کردند".

سیف الدلبی ادامه داد: یک بار سر جوانی حدود چهل ساله را داخل اتاق ما انداختند و به ما گفتند که حدس بزنیم چقدر وزن دارد، ما از دیدن سر جداشده وحشت می‌کردیم اما مجبور بودیم به دستورشان گوش بدهیم و هر کدام حدسی بگوییم که چقدر وزن دارد، آنها به این کار ما می‌خندیدند و می‌گفتند که فردا سر دیگری را برای تخمین وزن می‌آورند.

وی می‌افزاید: هر چند روز ما مجبور بودیم در میان جسدهای متلاشی شده و سر بریده قدم بزنیم  و در جریان یکی ازاین تورها! سیاف یکی از اعضای داعش شمشیرش را روی گردن هم بند ارمنی من گذاشت و گفت که "گردن خوب و نرمی است بریدنش نباید سخت باشد" و از این طریق سعی می‌کرد که بیش از پیش ما را دچار تشویش روحی کند. این وضعیت ادامه داشت تا اینکه بعد از چند روز تشنگی و گرسنگی که نمی‌دانستیم دلیل آن چیست، متوجه شدیم که نیروهای داعش پس از درگیری با نیروهای ارتش آزاد مجبور به عقب‌نشینی شده‌اند و ما را با خودروی حامل مواد منفجره تنها گذاشته‌اند اما خوشبخاتنه تله انفجاری آنها عمل نکرد و ما هم آزاد شدیم.

ژن ریاضی در دست چینی‌ها

یک مرکز تحقیقات ژنتیکی در چین ادعا کرده است که با شناسایی ژن ریاضی (maths gene) در افراد می‌تواند به والدین در انتخاب جنین‌های باهوش‌تر کمک کند.

به گزارش تدبیر24 به نقل از پایگاه خبری دیلی میل، موسسه ژنومیک پکن (B.G.I) که یکی از بزرگ‌ترین مرکز تحقیقات ژنتیکی در دنیا است، در حال نقشه‌برداری از ژن‌های افرادی است که در ریاضی از هوش و استعداد قابل توجهی برخوردارند. "استفان هسو" محقق این پژوهش در این مورد گفت: با وجود این که 50 تا 80 درصد از ضریب هوشی موروثی است اما دو یا سه کودک از هر 100 کودک به طور قابل توجهی باهوش‌تر از پدر و مادر خود هستند.

دانشمندان در حال تدارک آزمایش‌هایی هستند که افراد دارای ژن ریاضی را از سایر افراد جدا می‌کند. محققان امیدوارند با انجام این آزمایش‌ها آنچه را که موجب خاص بودن افراد باهوش می‌شوند، شناسایی کنند. این شرکت در حال حاضر، مجموعه ای شامل 2 هزار نمونه دی ان ای از افراد دارای ضریب هوشی بالا را در اختیار دارد.

واسطه ادعایی شاهزاده سعودی برای رابطه با ایران

فعال عربستانی که با انتشار مطالبی محرمانه از مسائل پشت پرده خاندان حاکم در عربستان، با نام "مجتهد" هواداران بسیاری را در توییتر به خود جذب کرده، ادعا کرد که مسئولان این کشور واسطه‌ای قدیمی را برای برقراری روابط با جمهوری اسلامی ایران استفاده خواهند کرد.

به گزارش مشرق به نقل از العالم، "مجتهد" در صفحه توییتر خود تأکید کرد: "بندر بن سلطان (رئیس سازمان اطلاعات عربستان سعودی) از عدنان خاشقجی پیر و ماجراجو خواسته است تا به او در برقراری روابط با ایران کمک کند." "بندر به دنبال آن است که از تجارب قدیمی خاشقجی در دوران ایران – کنترا استفاده کند." وی همچنین مدعی شد: "ایرانی‌ها به خاشقجی اطمینان دارند، و او را میانجی خوبی برای شرکتهای غربی که پس از لغو تحریم‌ها به سوی ایران رهسپار شده‌اند، می‌دانند." "بندر قصد دارد از این اعتماد ایرانی‌ها به خاشقجی بهره‌برداری کند، به ویژه آنکه او با برخی شخصیتهایی که در ایران حضور و تأثیری قوی دارند، روابطی خانوادگی و دوستانه دارد." مقامات رسمی و سران سعودی هنوز واکنشی در رد یا تأیید این ادعاهای مجتهد نشان نداده‌اند.

معشوقه رئیس‌جمهور فرانسه باردار است

یک وبلاگ‌نویس فرانسوی به نقل از منبعی که یکی از خبرنگاران شبکه خبری "M6" معرفی شده، مدعی شده است "ژولی گیه" 41 ساله، بازیگر و معشوقه فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه چهار ماهه باردار است و انتظار دارد که در ماه ژوئن سال جاری میلادی فرزند خود از اولاند را در آغوش بگیرد.

به گزارش ایسنا، گفته شده که ژولی گیه چندین شب را با اولاند گذرانده و این اطلاعات از سوی یکی از خبرنگاران شبکه تلویزیونی "M6" تایید شده است.
از شب گذشته به دنبال پیام‌هایی که از سوی وبلاگ‌نویس فرانسوی موسوم به "Le Reel" در اینترنت منتشر شد، هیچ تاییدیه یا انکار رسمی در رابطه با ادعای بارداری ژولی گیه مطرح نشده است.



و این مساله زمانی گسترش یافت که "لوئیز منش"، نماینده سابق حزب محافظه‌کار انگلیس در پارلمان در سایت توییتر خود نوشت: وبلاگ‌نویس فرانسوی می‌گوید ژولی گیه چهار ماهه باردار است. از قرار معلوم والری تریروایلر دیگر بانوی اول فرانسه نیست. یکی از سخنگویان شبکه خبری "M6" نسبت به این شایعات ابراز بی‌اطلاعی کرد. سخنگوی کاخ الیزه نیز گفت که نسبت به چنین موضوعاتی اظهار نظر نمی‌کند. اولاند نسبت به افشای رابطه‌اش با ژولی گیه ابراز عصبانیت کرده و اعلام کرد که از مجله "Closer" شکایت می‌کند.

مادر خرافاتی دو کودکش را کشت

پلیس آمریکا از دستگیری دو زن به اتهام قتل دو کودک با هدف انجام اعمال خرافاتی جن‌گیری خبر داد. پلیس محلی مریلند اعلام کرد که این دو زن 21 و 28 ساله به قتل دو کودک یک و دو ساله اقدام کردند. همچنین ارتکاب به قتل نافرجام و مجروح کردن دو کودک پنج و هشت ساله دیگر نیز که خواهر یا برادر دو قربانی بوده‌اند، متوجه این دو زن است. یکی از این دو متهم مادر این کودکان بوده است.

به گزارش ایسنا، پلیس مریلند در توضیح بیشتر این حادثه اعلام کرد: یکی از همسایگان با دیدن درهای باز یک خودرو در نزدیکی محل سکونت این دو متهم و رها شدن یک چاقو در بیرون خودرو مشکوک شده و موضوع را به پلیس گزارش داده است و پلیس محلی مریلند با اعلام خبر دستگیری این دو زن تاکید کرد که هر دو کودک بر اثر ضربات چاقو جان خود را از دست داده‌اند.

سیاهپوشی روزنامه وطن امروز در روز اجرای توافق

روزنامه وطن امروز، روز دوشنبه (30 دی) با دو مقاله با عنوان "موافقتنامه یا زیارتنامه ژنو؟" و "هولوکاست هسته‌ای"  همزمان با آغاز اجرایی شدن توافق ژنو، به بیان نحوه اجرای این توافق نامه و انتقادات خود به این مسئله پرداخته است. اما نکته قابل توجه در انتشار نسخه امروز این روزنامه رنگی، در اعتراض به آنچه "جزئیات تأسف‌بار منتشرشده از توافقنامه ژنو" خوانده شده است به رنگ سیاه و سفید و با لوگوی مشکی منتشر کرده است.

در بخشی از مقاله "هولوکاست هسته‌ای" نوشته شده: "انتقادات به تیم مذاکره‌کننده درباره اقدامات آنها در مذاکرات همواره با واکنش‌های تند مواجه شده است. طی ماه‌های اخیر بارها و بارها طرفداران دولت، منتقدان عملکرد هسته‌ای دولت را "تندرو" و "افراطی" نامیده‌اند. در اقدامی بی‌سابقه در تاریخ جمهوری اسلامی، وزیر امور خارجه نیز منتقدان خود را "همراهان اسرائیل" نامید. منتقدان متهم به صهیونیسم شدند و دست آخر این رئیس‌جمهور بود که منتقدان را "تازه انقلابی" و "کاسب تحریم" نامید.



فشار به جریان منتقد رفتار هسته‌ای دولت در مذاکرات با 1+5، بسیار زیاد است. کسانی که معتقدند در جریان توافق ژنو و تعهدات طرفین، اشتباهات وحشتناکی علیه منافع ملت صورت گرفته، با برچسب‌های دولتی‌ها مواجه می‌شوند. گویی توافق ژنو در ایران به مثابه موضوع هولوکاست در غرب است. گفتن از واقعیت توافق ژنو هزینه دارد و این موضوع برای خیلی‌ها خط قرمز است."

بهترین و بدترین جای دنیا برای غذا خوردن

بر اساس این بررسی پس از هلند، کشورهای فرانسه و سوئیس بهترین ارزش غذایی را در خوراک خود دارند. در هلند علاوه بر اینکه مواد غذایی نسبتا ارزان  است، میزان دیابت در آن پایین و تنوع مواد غذایی نسبت به سایر کشورهای اروپایی بیشتر است. در این فهرست کشورهای دانمارک، سوئد، اتریش، بلژیک ، ایرلند ، ایتالیا ، پرتغال، لوکزامبورگ و استرالیا رتبه های چهارم تا دوازدهم را دارند.

به گزارش مهر، در این گزارش آمده است با این حال این کشورها در تمامی دسته‌بندی‌ها خوب و مطلوب نبوده‌اند. هلند از نظر چاقی سطح بالایی دارد به طوری که از هر پنج نفر یک نفر با شاخص توده بدن بالای 30 است. براساس این فهرست استرالیا که رتبه دوازده را دارد بالاترین سطح چاقی را در جمعیت خود دارد به طوریکه 27 درصد مردم این کشور چاق هستند.

در پایین این جدول، چاد، بدترین کشور برای غذا خوردن است چرا که ارزش غذایی این کشور در پایین‌ترین سطح، قیمت آن در بالاترین میزان و شرایط بهداشتی غذا نیز بسیار محدود است. علاوه بر چاد که از بین 125 کشور رتبه 125 را دارد آنگولا، اتیوپی، ماداگاسکار، یمن، نیجر، بروندی، موزامبیک، زیمبابوه، سیرالئون و توگو 10 کشوری هستند که در پایین این فهرست قرار دارند. ر اساس این رتبه بندی ایران رتبه 80 را در اختیار دارد.

این گزارش نشان می‌دهد که مردم آمریکا بیشترین توانایی و آنگولا کمترین توان را برای خرید غذا دارند. کیفیت غذا در ایسلند، بهترین و در ماداگاسکار بدترین است. بالاترین میزان شیوع دیابت در عربستان سعودی و بزرگ‌ترین مشکل چاقی در کویت است. در عین حال مشکل چاقی در بنگلادش، نپال و اتیوپی در کمترین میزان خود است. بر اساس گزارش اکسفام سوء تغذیه رایج‌ترین مشکل در بروندی است که در آن 67 درصد مردم سوء تغذیه دارند و 35 درصد کودکان کم وزن اند. پس از این کشور، یمن، هند و ماداگاسکار بدترین وضعیت سوء تغذیه را دارند. در هند 44 درصد کودکان کم وزن هستند که بالاترین میزان در جهان محسوب می‌شود.

حضور 80 درصدی رهبران جهان در توییتر

به گزارش دویچه وله، رده‌بندی رهبران سیاسی جهان در توییتر نشان می‌دهد که بهره‌گیری از این سرویس مایکروبلاگینگ در سال 2013 رشدی بی‌سابقه داشته و حالا از هر پنج رهبر جهانی چهار تن از آنها از توییتر برای ارتباط با شهروندان بهره می‌گیرند. شورای سیاست‌های دیجیتال (DPC) که حضور رهبران جهانی و موسسات دولتی در شبکه‌های اجتماعی را رصد و تحلیل می‌کند٬ در مروری که بر سال 2013 داشته می‌گوید حضور رهبران سیاسی جهان در توییتر حالا پررنگ‌تر از همیشه شده است.

تابناک نوشت: بر این اساس، شمار رهبران حاضر در توییتر هم اکنون به 133 نفر رسیده است و حضور این تعداد از سران کشورها از167  کشور در توییتر نشان‌دهنده رونق بی‌سابقه دیپلماسی دیجیتال و قرار گرفتن آن در دستور کار بسیاری از دولت‌های جهان است. در این پژوهش پیش‌بینی شده است که در سال 2014 ضریب نفوذ توییتر در میان رهبران جهان به بیش از 90 درصد خواهد رسید و پیش‌بینی می‌شود در سال جاری نگاه توهم‌آلود به توییتر هم کم‌رنگ‌تر شود. بر اساس رده‌بندی شورای سیاست‌های دیجیتال٬ رهبران این کشورها در توییتر به‌ ترتیب بیشترین فالوئرها را در اختیار دارند آمریکا٬ اندونزی٬ ترکیه٬ اردن٬ روسیه٬ آرژانتین٬ امارات٬ مکزیک٬ کلمبیا و برزیل هستند.

احمدی‌نژاد: اینها اصلا دین ندارند!

"داوود احمدی‌نژاد" در ادامه انتقاداتش به اطرافیان محمود احمدی‌نژاد گفته است که مشکل اصلی برادرم، راه دادن به افراد ناصواب در اطراف خودش بود. او به "پنجره" گفته: من خانواده این افراد ناصواب را نبش قبر کرده‌ام. اینها اصلاً دین ندارند.

بازگشت مجدد حماس به آغوش ایران

"اسماعیل رضوان"، سخنگوی حماس گفت که روابط این جنبش با ایران به حالت عادی بازگشته است. "طاهر النونو"، سخنگوی دولت حماس در غزه نیز گفت که روابط دو طرف به دوره قبل از شروع بحران در سوریه بازگشته است. پیش از این "محمود الزهار"، از رهبران برجسته حماس نیز که مرد شماره یک این جنبش به شمار می‌رود گفته بود که روابط ایران و حماس که از زمان خروج رهبران این جنبش از سوریه تحت تاثیر قرار گرفته بود، از سرگرفته شد.

به گزارش ایسنا، وی افزود که جنبش حماس از جمله آن‌هایی بوده است که به واسطه افزایش کمک‌ها، از توافق اخیرا ایران و 1+5 سود برده است. بنا بر گزارش شبکه 24 فرانسه، این بازگشت روابط، اختلافاتی را در داخل حماس به وجود آورده است. بعد از شروع بحران درسوریه رهبران حماس از سوریه خارج شده و تا حدود زیادی روابط‌شان را با تهران کاهش دادند.

آخرین تصویر از اشرف، خواهر دوقلوی شاه!

هاتف، تصاویر زیر را به عنوان آخرین تصویر از اشرف، خواهر دوقلوی محمدرضا پهلوی منتشر کرده است. وی هنوز زنده است.



کنار اردشیر زاهدی



شرق/ معاونت در قتل !



تیتر نیویورک تایمز در روز اجرای توافقات هسته‌ای

روزنامه نیویورک تایمز در صبح روز دوشنبه در روز اجرایی توافقات هسته‌ای با تیتر "ایران از اجرای توافقات هسته‌ای خوش‌آمدگویی کرد" نوشت: مقامات ایران اعلام کرده‌اند که با اجرای این توافقات هسته‌ای خود با غرب انتظار شرایط بهتر اقتصادی و برداشته شدن تحریم‌ها را دارند.

به گزارش جام، نیویورک تایمز نوشت: توافقات اولیه که در ماه نوامبر بین ایران و غرب امضا شد از امروز روز دوشنبه اجرایی شده است و قرار است ایران به طور موقتی برنامه هسته ای خود را محدود کند تا غرب هم تحریم ها را کاهش دهد و در پایان نوشت که رهبران ایران نیز از این توافق‌نامه خوش‌آمدگویی کردند زیرا ایران می‌تواند در آینده تولیدات نفتی خود را به راحتی صادر کند و ایران دوباره می‌تواند شبکه‌های بانکی فعالی در خارج داشته باشد.




اختلالات روانی تهرانی‌ها در 50 سال 800 برابر شد/ 4 میلیون نفر در تهران دچار اختلالات روانی


جدیدترین آمارهای وزارت بهداشت از ابتلای 21 درصدی مردم کشور به اختلالات روانی خبر می‌دهد که در پایتخت به 34 درصد می‌رسد. بیمارانی که در جمعیت 12 میلیونی تهران، 4 میلیون نفر می‌شوند. با این حال، 50 سال قبل روزنامه اطلاعات از آمار 5 هزار نفری مبتلایان به اختلالات روانی خبر داده بود که بیمارستان‌های روانی توانایی پذیرش بیش از نیمی از آنها را ندارند. روزنامه اطلاعات چاپ 31 مردادماه 1342 با تیتر "3هزار دیوانه در میان مردم زندگی می‌کنند" نوشته بود: صبح امروز آقایان دکتر طباطبایی رئیس ادارۀ پزشکی قانونی و ناصح دادستان تهران بازدیدی از بیمارستان روانی امین‌آباد (تیمارستان) به عمل آوردند.

به گزارش مهر، رقم اعلام شده نسبت به 50 سال قبل 80 هزاردرصد افزایش داشته است! شهریورماه امسال، معاون امور بهداشتی وزیر بهداشت در همان جلسه معارفه خود آماری از وضعیت اختلالات روانی در مردم ایران داد که به گفته او باید توجه جدی و سریع به آن شود. علی اکبر سیاری گفته بود: طبق آمار 21.1 درصد مردم کشور اختلالات روانی داشته‌اند که مطالعات جدید در بین مردم تهران نشان می‌دهد که 34.2 درصد از اختلالات روانی رنج می‌برند و باید در این زمینه کاری کرد.



پیش از آن هم وزارت بهداشت آمارهایی منتشر کرده بود که نشان می‌داد 26.5 درصد زنان و 20.8 درصد مردان ایرانی در طول یکسال حداقل به یک نوع اختلال روانی مبتلا می‌شوند. این بررسی
همچنین نشان داده بود که بیماری‌های روانی در زنان کشور رتبه اول بار بیماری‌ها را دارد و در مردان بعد از حوادث عمدی و غیر عمدی که عمدتاً حوادث ترافیکی است دومین بار بیماری‌ها را از نظر مرگ و ناتوانی باعث می‌شود. با این حال، کمبود تخت‌های روانی هنوز هم مشکل اصلی بیمارانی است که مجبورند به جای درمان در بیمارستان، به زندگی روزمره شان بپردازند. بر اساس نيازسنجي انجام شده مبتلایان به اختلالات روانی در ایران حداقل به 11هزار تخت رواني در بيمارستان‌ها نياز دارند که تنها 7هزار تخت برای آنها فراهم است.

زن انتحاری که قبل از انفجار کشته شد

یک زن غیر سوری از گروه "دولت اسلامی در عراق و شام" موسوم به داعش که قصد داشت با کمربند انفجاری گذرگاه مرزی سوریه و ترکیه به نام باب السلامه در شمال حلب منفجر کند که قبل از انفجار، توسط نیروهای ارتش آزاد سوریه (مخالفین) کشته شد.



دستور نتانیاهو به موساد درباره اجرای توافق ژنو

شبکه الجزیره امروز به نقل روزنامه صهیونیستی "معاریو" خبر داد که "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر اسرائیل به سازمان‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) دستور داده که اجرای توافق برنامه هسته‌ای ایران را رصد کنند.

به گزارش جام، به نوشته معاریو، نتانیاهو از سازمان‌های جاسوسی خود خواسته آنچه او رخنه در تعهدات ایران به غرب دانسته را رصد کنند. امروز موعد آغاز اجرای توافق حاصل شده میان تهران و کشورهای 1+5 در باره پرونده هسته‌ای ایران است.
 
کشته شدن 31 هزار نفر در انگلیس بر اثر سرما در سال 2013 


ر سال اعتراضات مردمی در انگلیس به دلیل سرمای شدید در فصل زمستان بالا می گیرد. سال گذشته مردم انگلیس یکی از سردترین زمستان های 50 سال اخیر خود را تجربه کردند. تنها در فصل زمستان در سال 2013 حدود 31 هزار نفر در این کشور بر اثر سرما کشته شده‌اند. سازمان بهداشت جهانی در آماری اعلام کرده است که 30 درصد از این کشته شدگان بر اثر سردی خانه‌هایشان کشته شده‌اند و بقیه قربانیان، افراد مسن، کارتن خواب‌ها و افراد بی‌سر پناه بوده‌اند.

به گزارش صراط، افزایش قیمت حامل‌های انرژی مانند نفت و گاز در اروپا و آمریکا در حالی صورت می‌گیرد که برخی کشورهای غربی مانند انگلیس و فرانسه سال‌هاست از صادرات گاز ایران به اروپا جلوگیری می‌کنند و به دلیل مقاصد سیاسی عملا سالانه هزاران نفر از مردم کشورشان را به دلیل کمبود گاز به قتل می‌رسانند. دو سوم مردم انگلیس خانه‌هایشان را با استفاده از وسایل گازسوز گرم می‌کنند. از اواسط زمستان سال گذشته، ذخیره گاز بیشتر شرکت‌های تأمین کننده گاز مشترکان انگلیسی به اتمام رسید و تلفات انسانی سنگینی بر جای گذاشت.






بلعیدن مارمولک توسط مرد عربستانی

صراط نوشت: این عکس که توسط عکاس خبرگزاری رویترز گرفته شده مرد عربستانی را در حالتی نشان می‌دهد که بخشی از مارمولک را بلعیده و پاهای مارمولک هم از دهانش بیرون زده است.
مجله انگلیسی "مترو" عکسی ازیک مرد عربستانی را درحال خوردن مارمولک به عنوان عجیب‌ترین عکس سال 2013 معرفی کرد.







حمایت سلطان مالزی از اختصاص کلمه "الله" به مسلمانان

اختلاف بین مسلمانان و مسیحیان بر سر استفاده از کلمه "الله" در مالزی روز به روز بیشتر می‌شود و در آخرین خبرها در این خصوص در ماه اکتبر سال گذشته میلادی دادگاهی در شهر شاه‌عالم مالزی اعلام کرد که غیر مسلمانان در مالزی حق استفاده از کلمه "الله" را ندارند. پس از گذشته چند ماه از صدور این حکم، "سلطان عبدالحلیم معظم‌شاه"، پادشاه مالزی در یک سخنرانی به مناسبت سالروز تولد خود از این حکم حمایت کرد.

به گزارش ایسنا، وی تصریح کرد: در کشور چند ملیتی مالزی حساسیت‌های مذهبی به ویژه در خصوص اسلام که دین رسمی این کشور است باید مورد احترام قرار بگیرد و اگر همه مردم به قوانین و تصمیمات مراجع قضایی احترام بگذارند از ایجاد اختلاف و سردرگمی جلوگیری می‌شود. سلطان مالزی قدرت محدودی در اداره این کشور دارد اما با این حال وی حافظ دین اسلام در مالزی به شمار می‌رود و نظرات وی بسیار مورد احترام مسلمانان مالزی قرار دارد.



شرط نتانیاهو برای ملاقات با روحانی!

نخست‌وزیر اسرائیل در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی مدعی شد که خاورمیانه درحال تغییر است و بسیاری از کشورهای عربی دریافته‌اند که در یک جبهه با اسرائیل علیه ایران و افراطی‌گری اسلامی می‌جنگند. جورزالم پست نوشت: بنیامین نتانیاهو اعلام کرد که هفته آینده در اجلاس جهانی اقتصاد در داووس با حسن روحانی دیدار نخواهد کرد اما درصورتی که تهران اسرائیل را به رسمیت بشناسد نتانیاهو دیدار با روحانی را مورد بررسی قرار خواهد داد.
 
جام نوشت: نتانیاهو در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی از کشور کانادا گفت: اگر روحانی دولت یهود را به رسمیت بشناسد و درصورتی که ایران آماده صلح با اسرائیل باشد، آنگاه در داووس یا هرجای دیگری مایل به دیدار با روحانی هستم. این اظهارات درحالی مطرح شده است که اسرائیل اصلی‌ترین دشمن ایران تلقی می‌شود و تاکنون مقامات کشورمان به هیچ‌عنوان حاضر به به رسمیت شناختن این رژیم جعلی ظالم نشده‌اند. وی مدعی شد بسیاری از کشورهای عرب به این درک رسیده‌اند که اسرائیل همسو با آنها و مخالف با تبدیل شدن ایران به یک کشور هسته‌ای و افزایش افراطی‌گری اسلامی در منطقه است که با ظهور اخوان‌المسلمین در مصر گسترش یافته است.

بیلیارد وسط حلبی‌ آباد!

بازی کردن بیلیارد کولی‌نشینان در پاکستان



به نام دولت اعتدال به کام رانت‌خواران دولت سابق!

به گزارش خبرنگار پارسینه ، یکی از بزرگترین مراکز سوءاستفاده در دولت سابق سیستم بانکی بود که علاوه بر اختلاس مشهور سه هزار میلیارد تومانی صدها مورد سواستفاده، رشوه‌خواری واختلاس در آن رخ داد اما مدیریت وقت توانست از افشای موضوع جلوگیری کرده ومساله را در پشت درهای بسته حل کند. با این حال ابعاد فساد سیستم بانکی در دولت سابق موضوعی نبود که بتوان از آن بسادگی گذشت و پش از تغییر دولت مهره های کلیدی سیستم بانکی را بدون بررسی وتحقیق کافی در مورد نقش آنها در سواستفاده ها ابقا نمود.

به گزارش پارسینه، اما ظاهرا بدلیل مشغله‌های سنگین دولت یازدهم در حوزه سیاست خارجی و عدم وجود هشیاری و قاطعیت در میان تعدادی از مسئولان اقتصادی دولت، بسیاری از عناصر مساله‌دار در حوزه مدیریت سیستم بانکی باقیمانده‌اند و با کمال جسارت به رانت‌خواری وسوءاستفاده مشغولند. از جمله این تداوم حضور، ادامه ریاست "آقای د" از عناصر مساله‌دار سیستم بانکی در دوره احمدی‌نژاد بر ریاست هیات مدیره یکی از بزرگترین بانک‌های تجاری کشور است که با بی‌تفاوتی بانک مرکزی مواجه شده است.

این در حالی است که این فرد در دوره احمدی‌نژاد کارنامه سنگینی در سوءاستفاده از بانک داشته است: شاهکارهای آقای د در حوزه مدیریت بانکی به شیوه دریافت پورسانت‌های ده‌ها هزار یورویی در قبال پرداخت اعتبارات ارزی نیز کشیده شده است. گفته می‌شود کشور بلاروس یکی از حیاط‌های خلوت آقای د است که در دوره احمدی‌نژاد و به دلیل علاقه ویژه اسفندیار رحیم مشایی به این کشور بخش قابل توجهی از سرمایه‌های بیت‌المال وسیستم بانکی به آن منتقل شده است.

خسارت‌های جنگ سوریه چقدر بوده است؟

در بودجه سال 2014 ، 333 میلیون دلار برای بازسازی اختصاص سوریه اختصاص داده شده است، این مبلغ در بودجه 2013 ، دویست میلیون دلار بود. "عمر ابراهیم غلاونجی" وزیر امور ادارات داخلی و معاون نخست در امور خدمت‌رسانی سوریه در مصاحبه‌ای که روز یکشنبه منتشر شد اعلام کرد خسارت‌های ناشی از سه سال جنگ در سوریه حدود بیست و یک میلیارد و ششصد میلیون دلار برآورد می‌شود.

به گزارش انتخاب، وی در گفتگو با نشریه الوطن که از نشریات نزدیک به دولت است این مطلب را بیان کرد. غلاونجی با بیان این مطلب که ارزیابی‌ها هنوز خاتمه نیافته است، افزود: "خسارت‌های مستقیم چهار میلیارد و هشتصد و ده میلیون دلار و خسارت‌های غیر مستقیم شانزده میلیارد و هشتصد میلیون دلار برآورد می‌شود". "وائل الحلقی" نخست وزیر سوریه ماه اکتبر اعلام کرده بود ارزیابی‌های اولیه میزان خسارت در بخش‌های خصوصی و دولتی را شانزده و نیم میلیارد دلار اعلام کرده بود.

درخواست سرکرده داعش از گروه‌های تروریستی برای جنگ با شیعیان

"ابوبکر البغدادی" سرکرده گروه تروریستی داعش (دولت اسلامی در عراق و شام) در سخنانی از گروه‌های مسلح سوریه خواست که با یکدیگر صلح کنند و بر جنگ با شیعیان متمرکز شوند و در خطاب به آمریکا گفت: جنگ نیابتی در شام چیزی را عاید شما نخواهد کرد.

به گزارش مهر به نقل از المیادین، سخنان ابوبکر البغدادی در واکنش به تشدید درگیری و جنگ گروه‌های تروریستی با یکدیگر به ویژه داعش با گروه‌های مخالف مطرح شده است که به نظر می‌رسد گروههای تروریستی مخالف داعش چندان توجهی به درخواست البغدادی نخواهند کرد.

30 ویژگی انسان عقلانی از نظر سریع القلم

"محمود سریع‌القلم"، استاد دانشکده علوم اقتصادی و سیاسی دانشگاه شهید بهشتی؛ در تازه‌ترین مطلبی که برای "تابناک" فرستاده، سی ویژگی از انسان عقلانی را نوشته است: یک انسان عقلانی باید...

1. در روز حداقل یک بار بگوید "من نمی‌دانم" ۲. کمتر از کسی تقاضایی داشته باشد و عمدتا به همت، فکر، برنامه‌ریزی و زحمات خود اتکا کند ۳. در موضوعاتی که اطلاعات کلی دارد، اظهار‌نظر نکند ۴. دغدغه کانونی زندگی او، بهترین عملکرد در حرفه‌اش باشد ۵. به استقبال کسی برود که با او تفاوت یا حتی تضاد فکری دارد ۶. بدون اجازه قبلی از کسی، سخن او را به شخص دیگری بازگو نکند ۷. زباله را به خیابان و از اتومبیل به بیرون پرت نکند.

۸. با رعایت حروف اضافه و با ‌‌‌نهایت دقت، "نقل قول" کند ۹. دائما در حال تغییر و بهتر شدن باشد، به طوری که اطرافیان تغییر را حس کنند ۱۰. از اینکه دیگران را به خود و افکار خود دعوت کند، چه مستقیم چه غیرمستقیم‌ پرهیز کند ۱۱. برای محیط جنگل که به مه، نم نم باران و رنگ‌های زنده طبیعت آمیخته شده، وقت بگذارد ۱۲. این ظرفیت را در خود ایجاد کند که واکنش به دیگران را حتی تا پنج سال به تأخیر اندازد ۱۳. حدود ۱۰ درصد از وقت، انرژی و تخصص خود را ‌‌رایگان‌ صرف جامعه کند.

۱۴. در حرفه‌ای که تخصص ندارد، مسئولیت نپذیرد ۱۵. خوشبختی را با راحتی و مصرف‌گرایی مساوی نداند ۱۶. هر دو سال یک بار، با ارزیابی کار‌ها و رفتارهای خود، به اشتباهات گذشته پی برده و خود را اصلاح کند ۱۷. با عبارت "من اشتباه کردم" به صلح دائمی برسد ۱۸. حریم شهروندان را رعایت کند ۱۹. آنقدر بر قوای فکری و روحی خود وقت گذاشته باشدتا نیاز به تایید و تمجید دیگران در خود را، در یک دوره پنج ساله به صفر برساند ۲۰. از رفتن به تئا‌تر به عنوان منبعی برای رشد و شکوفایی خود استفاده کند، چون تئا‌تر قدرت‌مند‌ترین نمایش توانایی‌های انسان‌هاست.

۲۱. در هر نوع تصمیم‌گیری از خرید دمپایی تا مسایل جدی حرفه‌ای، راه‌های مختلف را مکتوب کند، مطالعه کند، مشورت کند و با دقت ۹۰ درصدی به نتیجه برسد ۲۲. با عمل خود به دیگران نشان دهد، تفاوت میان هشت و هشت و یک دقیقه را می‌داند ۲۳. در روز حداقل از پنج نفر قدردانی کند: به خاطر نزاکت، اخلاق، دانش و خلاقیت آن‌ها ۲۴. قبل از قضاوت کردن در مورد فردی، حداقل ۱۰ ساعت با او تعامل فکری رودررو برقرار کند تا با جهان او آشنا شود ۲۵. "ناراحت شدن" از توانایی‌ها، ظرفیت‌ها و برتری‌های دیگران را در خود به تعطیلی بکشاند ۲۶. اجازه دهد افراد، سخن خود را تمام کنند ۲۷. به موسیقی به عنوان یک منبع تمرکز، آرامش و خوداکتشافی نگاه کند.

۲۸. حداقل ۲۰ درصد وقت خود را صرف توسعه فردی، فکری، اخلاقی و مدنی نماید ۲۹. در صحبت کردن، یک سوم سئوال کند و دو سوم قضاوت. بعد از پنج سال پنج ششم سئوال و یک ششم قضاوت ۳۰. حداقل یک ساعت در روز‌ مطالعه کند.

معنای لوگوی تویوتا چیست ؟

در نظر اول لوگوی شرکت خودروسازی تویوتای ژاپن شبیه یک گاوچران است که کلاه بزرگی بر سر گذاشته است، اما در واقع این لوگو سه شکل بیضی است که قلب مشتری، قلب محصول و پیشرفت‌های تکنولوژیکی و فرصت‌های بی‌حد و مرز تویوتا را ترسیم ‌مي‌کند. در زبان ژاپنی "Toyoبه معنای "فراوانی" و «ta» به معنای برنج است.

 پارسینه نوشت: در برخی فرهنگ‌های آسیایی اعتقاد بر این است که فراوانی برنج ثروت را به همراه دارد. وقتی این شرکت در سال 1937 تاسیس شد ،نام تویوتا به جای نام تویودا (نام خانوادگی موسس تویوتا) برای آن برگزیده شد که سه دلیل داشت:

 1) نشان‌دهنده این بود که موسس تویوتا زندگی کاری خود را از زندگی خانوادگی‌اش جدا کرده است.

2) تلفظ آن ساده‌تر بود.

 3) در زبان کاتاکانا نوشتن تویوتا با هشت حرکت قلم انجام ‌مي‌شد و عدد هشت برای ژاپنی‌ها‌ خوش‌یمن بود، این در حالی است که برای نوشتن تویودا 10 حرکت قلم لازم بود.


مشرق/ یادش به خیر اون وَختا



برگزاری نمایشگاهی ضد ایرانی به اسم"قلب ایران "

انقلاب نیوز/ جمعی از زنان فمنیستی و معاند با نظام جمهوری اسلامی در شهر بن آلمان اقدام به برگزاری نمایشگاهی ضد ایرانی به نام "قلب ایران" کردند که جمعی از زنان ضد انقلاب و فمنیست را به عنوان الگو در این نمایشگاه معرفی کردند. در این نمایشگاه ضد ایرانی جمعی از زنان ضد انقلاب و فمنیست و مسئله دار را به عنوان الگوی زنان ایرانی معرفی کرده‌اند.
 


نام و تصویر نسرین ستوده شیوا نظرآهاری ژیلا بنی یعقوب از عناصر ضد انقلاب که به تازگی از زندان آزاد شده‌اند هم در میان زنان معرفی شده در این نمایشگاه ضد ایرانی به عنوان الگوی زنان مشاهده می‌شود. برگزارکنندگان این نمایشگاه جمعی از زنان حامی فمنیست فراری از ایران هستند که مرتبط با گروه تروریستی منافقین نیز هستند و در کارنامه‌هایشان اقدامات ضد ایرانی فراوانی به چشم می‌خورد. زنان معرفی شده در این نمایشگاه به عنوان الگو و قلب زنان ایرانی هر کدام اقدامات بی‌شماری را بر علیه زنان ایرانی انجام داده‌اند و هر کدام با اقدامات زشت و زننده سیاسی و اجتماعی‌شان چهره زنان ایرانی را در جهان زشت جلوه داده‌اند.
 


نکته جالب این است که در میان زنان معرفی شده در این نمایشگاه ضد ایرانی نام برخی از زنان اعدام شده در ایران به جرم زنا نیز دیده می‌شود که به عنوان الگو معرفی شده‌اند.
 



سخنرانی‌ "ظریف" در دانشکده روابط بینالملل وزارت امور خارجه ترکمنستان






تظاهرات در مقابل سفارت‌های رژیم صهیونیستی در اروپا

مهاجران آفریقا در چند کشور غربی با تظاهرات مقابل سفارت‌های رژیم اسرائیل توجه به برخورد خشونت‌آمیز با کارگران مهاجر غیرقانونی را خواستار می‌شوند. مهاجرانی که در کانادا، استرالیا و کشورهای اتحادیه اروپا پناهندگی گرفته‌اند، این تظاهرات و اعتراضات را که قرار است روز چهارشنبه (۲۲ ژانویه) برگزار شود، سازماندهی کرد‌‎ه‌اند.
 
به گزارش جام، این درحالی است که تل‌آویو و بیت‌المقدس (اورشلیم) در ماه جاری (ژانویه ۲۰۱۴) صحنه اعتراضات گسترده مهاجران علیه سیاست‌های رژیم اسرائیل در قبال پناهندگان بوده است. آنان آزادی همه کارگران بدون مدرک را از زندان‌های رژیم اسرائیل خواستار شدند و بر توجه تل‌آویو به حقوق آنان تاکید کردند.
 
ده‌ها هزار مهاجر از کشورهای ناآرام و بحران‌زده همچون اریتره و سودان در سال‌های اخیر به اسرائیل وارد شده‌اند. پارلمان اسرائیل (کنیست) سال گذشته (۲۰۱۳ میلادی) قانون جنجال‌برانگیزی را تصویب کرد که به مقامات این رژیم اجازه می‌دهد کارگران مهاجر آفریقایی را بدون هرگونه روند قضایی و محاکمه، به مدت یک سال در بازداشتگاه‌ها نگه دارند. قانون جدید همچنین به مقامات رژیم اسرائیل اجازه می‌دهد مهاجران غیرقانونی را به مجموعه‌هایی که اماکن باز نام دارند، بفرستند تا وضعیت آنان در استرداد و یا بازگشت داوطلبانه به کشورهای خود مشخص شود.

رژیم اسرائیل یکی از امضاکنندگان کنوانسیون ۱۹۵۱ پناهندگان سازمان ملل است که بر مبنای آن پناهجویان از هرگونه استرداد به کشورهایی که هنگام بازگشت زندگی آنان به خطر می‌افتد، مصون هستند.


باغ‌ وحش انسانی در اروپا

شفاف نوشت: پنجاه سال پیش در برخی از کشورهای اروپایی باغ وحش‌هایی از انسان وجود داشت. در این باغ وحش‌ها سیاه‌ پوستان و به ویژه کودکان سیاه پوست به نمایش گذاشته می‌شدند. این عکس مربوط به کشور بلژیک است و در سال ۱۹۵۸ گرفته شده است.



حضور غم‌انگیز آوارگان سوری در استانبول

با شروع بحران سوریه بسیاری از مردم این کشور به کشورهای همجوار پناهنده شده‌اند. تعداد ثبت شده‌ پناهندگان سوری که به دلیل شرایط بحرانی از این کشور فرار کرده و در خاورمیانه به سر می‌برند، بیش از سه میلیون نفر است. بخشی از این آوارگان برای امرار معاش و گذران زندگی روزمره به تکدی‌گری و گداپروری روی آورده‌اند!

به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام آنتونیو گوتیرس کمیسیونر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، تعداد ثبت شده‌ پناهندگان سوری که به دلیل شرایط بحرانی از این کشور فرار کرده و در خاورمیانه به سر می‌برند، بیش از سه میلیون نفر است که حدود 500 هزار نفر از آنان در ترکیه به سر می‌برند. برخی خانواده‌های آواره سوری در شهر استانبول و در میادین شلوغ این شهر تکدی گری می‌کنند و در بعضی مواقع پدر و مادرهای آواره در گوشه‌ای ایستاده و فرزندان خود را برای گدایی نزد عابران می‌فرستند.







چهره جدید صحن مجلس شورای اسلامی

پارسینه نوشت: نشست علنی مجلس شورای اسلامی، روز دوشنبه به ریاست حجت‌الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد نایب رئیس اول مجلس، برگزار شد. در تغییرات جدید دکوراسیون، دور صندلی‌های ردیف آخر نمایندگان مجلس دیوار‌کشی شده تا ظاهراً نمایندگان به کارهای حاشیه‌ای مشغول نشوند!





بنیانگذار اجلاس داووس از "فرصت خوب" روحانی در سوئیس می‌گوید

آسوشیتدپرس نوشت: "کلاس شاب" بنیاگذار اجلاس جهانی اقتصاد در داووس می‌گوید که درباره ایران و سوریه در حاشیه نشست گفتگو و مذاکره خواهد شد و بین 2500 شرکت‌کننده در اجلاس و مقامات آمریکا و روسیه و 40 کشور دیگر دیدارهایی صورت خواهد گرفت.

به گزارش انتخاب، شاب بیان داشت: رهبران بانفوذ منطقه در این اجلاس حضور پیدا خواهند کرد و من مطمئنم که نتایج این مسئله بر بحث‌ها و گفتگوهای ما هم تاثیر می‌گذارد، داووس محل اجتماع نخبگان اقتصادی و سياستمدارانی‌ست که برای شرکت در کنفرانس ژنو ۲ می‌آيند و فرصت خوبی برای ايران خواهد بود که ديدگاه‌های خود را در مورد آن کشور با ديگران در ميان بگذارد.

بنیان‌گذار اجلاس داووس افزود: هنوز خیلی زود است که "حسن روحانی" رئیس‌جمهور ایران و "جواد ظریف" وزیر خارجه این کشور در این اجلاس برای سرمایه‌گذاری مذاکره کنند. در ابتدا آنها باید اعتماد جهانی از خود را با احترام به شرایط توافق هسته‌ای افزایش دهند.

عکس معنی‌دار هاآرتص برای اجرای توافق هسته‌ای

روزنامه "هاآرتص" تیتر یک امروز خود را به اجرای توافق هسته‌ای بین ایران و غرب اختصاص داده و این مرحله را آزمونی برای روابط ایران و غرب، خوانده است و مطلب خود را با بیان اینکه "یک نماینده مجلس ایران گفته، موافقت ایران با توقف غنی‌سازی [20 درصدی] می‌تواند هر زمانی کنسل شود و این توافق، برگشت‌پذیر است" آغاز کرده تا ذهن مخاطب از ابتدا نسبت به امکان موفقیت این مذاکرات دچار تردید شود.

به گزارش جام، در ادامه این گزارش می‌خوانیم: شش ماه دیگر یا شاید زودتر از آن، خواهیم فهمید که آیا 20 ژانویه 2014 یادآور روز خوب هسته‌ای برای ایران خواهد بود یا تنها، زمان دیگری است در تاریخ روابط ناامیدکننده ایران و غرب. نکته جالب اما، عکس انتخابی هاآرتص برای این گزارش است که از هراس صهیونیست‌ها نسبت به افزایش قدرت و توانمندی ایران اسلامی حکایت دارد. در دو طرف این عکس، تصویر امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری نمایش داده شده و در وسط آن هم شعار "ما می‌توانیم" همراه با معادل انگلیسی آن "we are able" آمده است.
 



خداحافظی یک حزب‌اللهی با دخترش

به گزارش مشرق، "حسن اسماعیل زلغوط"، متولد روستای "بیت لیف" در جنوب لبنان یکی از رزمندهگان "مقاومت اسلامی لبنان" بود که در نبرد با مهاجمان به "حرم حضرت زینب(س)" حضور پیدا کرد و به تاریخ 27 خرداد 1392، بال در بال ملائک گشود. از این مجاهد حزب اللهی، دختری خردسال به جا مانده است که در تصویر آخرین وداع او با پدرش، دل‌های همه آزاده‌گان جهان را به درد آورد.





وزیر اقتصاد اسرائیل: هیچ‌ کس در جهان به صلح خاورمیانه ایمان ندارد

"نفتالی بنت"، وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی در جریان کنفرانسی مطبوعاتی خود گفت: در صورتی که کشور فلسطین تشکیل شود، اقتصاد اسرائیل به شدت آسیب خواهد دید.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت اینترنتی النشرة، وی با بیان اینکه هیچ‌کس نه در اسرائیل و نه در جهان به صلح خاورمیانه ایمان ندارد، افزود: ما ظرف روزهای اخیر شاهد تهدید‌هایی برای اعمال فشارهای اقتصادی بر اسرائیل بودیم و در آینده نیز شاهد این تبلیغات علیه تل‌آویو خواهیم بود.



وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی عنوان داشت: من قاطعانه می‌گویم که هر کشور فلسطینی در راستای ضربه زدن به اقتصاد اسرائیل و تخریب آن در مقابل چشمان ما عمل خواهد کرد. می‌دانیم که اعمال فشارهای اقتصادی و تهدیدهایی برای تحریم اسرائیل وجود دارد اما نمی‌توان آن‌ها را برای تقسیم قدس و یا ضربه زدن به اقتصاد اسرائیل پذیرفت. ما باید سرمان را بالا بگیریم و هراسی نداشته باشیم.

راهپیمایی صلح، در روز مارتین لوترکینگ

عصرایران منتشر کرد، راهپیمایی صلح در روز مارتین لوترکینگ رهبر حقوق مدنی سیاهان آمریکا در شهر واشنگتن



برگزاری مراسم بیست و چهارمین سالروز حمله ارتش سرخ شوروی به آذربایجان در باکو



کنیزفروشی در خیابان‌های سوریه

پایگاه اینترنتی "الاهرام الجدید الکندی" تصویری را به نقل از فعالان سیاسی منتشر کرده که در شرح آن چنین نوشته است: "تصویری که می‌بینید، صحنه‌ای از یک فیلم سینمایی نیست بلکه بخشی از یک واقعیت تلخ است که این روزها در مناطقی از سوریه (تحت تصرف جبهه النصره و داعش) در حال وقوع است".

آینده نوشت: تصویر تعدادی از زنان چادری با صورت‌های پوشیده با تور سیاه اما قابل تشخیص را نشان می‌دهد درحالی که به زنجیر کشیده شده‌اند و مردی شمشیر به دست آنان را در خیابان‌ها به قصد فروش- بعنوان کنیز- می‌گرداند. بعضی می‌گویند آنها زنان شیعه هستند که پس از کشتن همسرانشان توسط القاعده، به بردگی گرفته شده‌اند.



فتوای سنگسار "امیر قطر" توسط شیخ یوسف القرضاوی

روزنامه الوفد چاپ مصر اعلام کرد که "شیخ یوسف القرضاوی" رئیس اتحادیه موسوم به "علمای مسلمان" پیش از اینکه "تمیم بن حمد" امیر قطر حکومت را در این کشور به دست بگیرد، فتوا داده بود وی سنگسار شود. این فتوا به دلیل بی‌اخلاقی و فساد امیر قطر صادر شده بود.

به گزارش مهر، این روزنامه مصری در ادامه نوشت: امیر قطر در پی صدور چنین فتوایی شیخ قرضاوی را شیخ گمراه توصیف کرد و دستور داد وی اخراج شود و پس از این رویدادها، امیر قطر و قرضاوی قراردادی را امضا کردند که به موجب آن قرضاوی در قطر باقی بماند و امیر این کشور را ستایش کند.



گفتنی است شیخ یوسف القرضاوی و قطر حامیان اصلی تروریسم در منطقه هستند و با صدور فتوا و حمایت مالی و تبلیغاتی از گروه‌های مسلح در سوریه، عراق و دیگر کشورها به خشونت در منطقه دامن می‌زنند.

اعتراض مشترک پاکستان و آلمان به جاسوسی آمریکا

روزنامه اردو زبان "دنیا" چاپ اسلام آباد امروز به نقل از منابع دیپلپماتیک نوشت: "آنگلا مرکل" صدراعظم آلمان در گفت وگوی تلفنی با "محمد نواز شریف" نخست‌وزیر پاکستان ضمن مخالفت شدید با اقدام آژانس امنیت ملی آمریکا برای انجام جاسوسی گسترده علیه کشورهای جهان تصمیم گرفتند تا با اقدامات هوشمندانه به این اقدام واشنگتن در سطح بین‌المللی اعتراض و آنرا بطور مشترک مطرح کنند.



به گزارش ایرنا، روزنامه دنیا نوشت: نخست‌وزیر پاکستان در این گفت وگوی تلفنی خواستار استفاده از تجارب آلمان در زمینه امنیت سایبری و گسترش همکاری‌های فنی در این خصوص شد و مرکل نیز از نواز شریف خواست تا اسلام آباد نقش خود را برای خروج امن نیروهای خارجی از افغانستان ایفا کند و صدراعظم آلمان نیز تاکید کرد که این کشور آماده است تا همکاری‌های دوجانبه با پاکستان در بخش‌های انرژی، کشاورزی، فناوری نوین و علوم و سایر بخش‌های توسعه‌ای را افزایش دهد.

وی افزود که آمریکا با اقدام جاسوسی از کشورهای جهان، به حریم خصوصی مردم وارد شده و اقدام به غارت اسرار آنان کرده است.

افزایش بدهی خارجی روسیه در سال ۲۰۱۳

بانک مرکزی روسیه اعلام کرد که بدهی خارجی دولت فدراسیون روسیه، شامل بدهی‌های ارگان‌های دولتی و بخش خصوصی، در سال 2013 در مجموع 15 درصد افزایش داشته و به رقم 732 میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش فارس به نقل از ایتارتاس، بر اساس این اطلاعات، بدهی مستقیم خارجی دولتی در سال 2013 در مجموع 16.5 درصد افزایش یافته و 63.4 میلیارد دلار شده است. ضمن اینکه کل بدهی ساختارهای اجرایی روسیه 62.73 میلیارد دلار است که شامل 2.07 میلیارد دلار بدهی باقی مانده از دوران اتحاد جماهیر شوروی بوده و 0.71 میلیارد دلار آن نیز بدهی‌های مناطق است.
بدهی خارجی بانک‌های روسیه هم به میزان 6.6 درصد افزایش داشته و به 214.9 میلیارد دلار رسیده است. بدهی خارجی سایر بخش‌ها در سال 2013  هم تا 20 درصد افزایش داشته و به 437.8 میلیارد دلار رسیده است.

مناقشه "بودای لخت" در چین

انتشار تصویر مجسمه‌های "بودای لخت" در حال بالا رفتن از دیوار رستورانی در شهر "جینان" چین در شبکه‌های اجتماعی این کشور جنجال‌ساز شده و مخالفان این اثر هنری آن را توهین به بودا می‌دانند.

به گزارش عصرایران، مقامات شهری جینان یک روز پس از نصب این مجسمه‌ها روز دوشنبه این مجسمه‌ها را پایین کشیده‌اند. هنوز نام طراح این مجسمه‌ها مشخص نشده است.



دلایل بشار اسد برای نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری

"بشار اسد" در دیدار با یک هیات مذهبی آمریکایی در دمشق تاکید کرد که در انتخابات آینده ریاست جمهوری این کشور مشارکت می‌کند و برای این اقدام خود هم دلایل متعددی دارد و روزنامه "الاخبار" در گزارشی با اشاره به دیدار این هیات مذهبی آمریکایی، آن را پیامی از طرف واشنگتن به دمشق برشمرده و تاکید کرده که حضور 10 نفره این گروه مذهبی که دارای تاثیرگذاری بسیاری در آمریکا هستند، می‌تواند افقی در برابر تجدید روابط دو طرف، هر چند به صورت غیر رسمی باشد.

به گزارش جام، بشار اسد در دیدار با این هیات تاکید کرد که به دو دلیل در انتخابات ریاست جمهوری آینده سوریه شرکت خواهد کرد: اول این که تمایل ملت سوریه و دوم جایگزین قانع کننده‌ای وجود ندارد. بشار اسد در مورد توقف خشونت در این کشور گفت که بازگشت ثبات از طریق توقف حمایت مالی برخی از کشورها از افراد مسلح صورت می‌گیرد و اعلام کرد که دو نامه از دو کشور عربی و اروپایی دریافت کرده است که در آن اشاره شده است که این کشور‌ها افراد تندروی خود را به سوریه فرستاده‌اند به امید اینکه به دست ارتش سوریه کشته شوند.




داخل فشنگ چیست؟









وقتی مریم رجوی پا جا پای نتانیاهو می‌گذارد


"غرب در مذاکرات اتمی و در اجرای توافقنامه ژنو ضعف نشان نداده، بلکه بايد ایران را وادار کند که تمام سايت‌های هسته‌ايی خود را برای هميشه تعطيل کنند". این سخن نتایاهو یا سناتور منندز نیست. این گفته "مریم رجوی" از رهبران فرقه تروریستی مجاهدین خلق است.

به گزارش بولتن، وی که در یک در جلسه متشکل از عده‌ای معدود از طرفدران تندرو مجاهدین خلق در پاریس سخن می‌گفت بر ضرورت اعمال فشار بیشتر بر ایران از سوی غرب تاکید کرد. این که اظهارات تروریست شناخته شده‌ای چون مریم رجوی در هیج جای معادلات و مناسبات میان ایران و غرب بازی نمی‌کند شکی نیست اما بیان این گفته‌ها از یک جهت بسیار مهم است.



مریم رجوی با اظهارات این چنینی ماهیت ضد ایرانی و ضد خلقی‌اش را به نمایش می‌گذارد و عملا ثابت می‌کند که از کمترین عرق ملی به ایران بی‌بهره است و آنچه اهمیت دارد منافع تروریستی این فرقه است که بر هر چیز اولویت دارد. با این وجود ظاهرا برای رهبران این فرقه همچنان در بر همان پاشته می‌چرخد و در این میان تنها یک چیز عوض شده و آن اینکه صدام حسین جای خود را به غرب و آمریکا داده است. آنها لابی زیادی کردند تا آنجا که برایشان مقدور بود زمینه راه انداختن جنگ علیه ایران را فراهم نمایند اما در این راه موفق نشده و بسیار سرخورده شدند.

پیغام شاه به امام خمینی(ره) در پاریس چه بود؟

 سایت مشرق نوشت: روزهایی که امام خمینی به خاطر تبعید پاریس را بعد از عراق به عنوان مقصد برگزیدند، اوضاع و احوال نشان از پایان آمدن دوران پهلوی داشت؛ شاه نیز در این میان دست و پای زیادی زد تا در مسند پادشاهی بماند، به هرقیمیتی که شده. امام خمینی خود راوی خاطره‌ای در این باره هستند:



"ما در پاریس که بودیم، رفت و آمدهاى زیاد، مخفى و بعضى وقت‌ها آشکار بود براى اینکه ما را وادار کنند که دست برداریم. مى‏‌گفتند هر‌چه مى‏‌خواهید مى‏‌دهیم، هر کارى بخواهید مى‏‌کنیم. خود شاه - شاه سابق- پیغام داد که من مملکت را تسلیم شما مى‌‏کنم، و من همین شاهى باشم در صورت، و همه کارها در دست شما باشد. و من به او اعتنا نکردم. و این قدرت الهى بود که ما را کمک مى‏‌کرد."

تا مسئولین خوابن، یک ترانه‌ بذار حال کنیم!

کیهان در ستون گفت و شنود خود نوشت: گفت: چه خبر؟!

گفتم: وزیر علوم دولت اعتدال هنوز از راه نرسیده در تغییر رؤسای دانشگاه‌ها رکورد زده و ۲۳ رئیس دانشگاه را تغییر داده است.

گفت: الحق که رئیس جمهور کلید بولدوزر عزل و نصب‌ها را به دست راننده ماهری داده.

گفتم: قرار بود هم چرخ سانتریفیوژها بچرخد و هم چرخ زندگی مردم ولی مثل اینکه فقط چرخ بولدوزر دولت داره حسابی می‌چرخه؟!

گفت: پس نمایندگان مجلس چه می‌کنند؟ مگر نظارت بر کار دولت وظیفه آنها نیست.

گفتم: چه عرض کنم؟! در اولین ماه بعد از پیروزی انقلاب یارو نصفه شبی به صدا و سیما زنگ زد و گفت؛ تا مسئولین خوابیدن، یکی از اون ترانه‌های مکش مرگ ما را بذار حال کنیم!

دادگاه امارات حکم انحلال اخوان‌المسلمین را صادر کرد

دادگاه عالی فدرال امارات عربی متحده امروز سه شنبه حکم انحلال جماعت اخوان المسلمین و مصادره مایملک این گروه را صادر و برخی از متهمان این پرونده را به پرداخت غرامت به مبلغ 3 هزار درهم و تبعید از امارات محکوم کرد.

به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه خبری الشروق، بر اساس این گزارش، قرار بود دستگاه قضایی امارات حکم نهایی خود در رابطه با قضیه "تشکیلات سری غیر قانونی" را که حدود 30 نفر از اسلام‌گراهای مصری و اماراتی متهم آن هستند به اتهام تشکیل باند غیر قانونی اخوان المسلمین در کشور، صادر نماید. بر پایه این گزارش احکام صادره از دادگاه مذکور نهایی است و امکان اعتراض به آن وجود ندارد و در این پرونده 20 مصری و 10 اماراتی به سرقت اسرار دستگاه‌ امنیتی و جمع‌آوری کمک‌های مردمی بدون کسب اجازه از دولت متهم هستند.

ماجرای یک دعوت رسمی

در حالی که‌ بان‌کی‌مون، دبیر کل سازمان ملل طی اعلامی رسمی، ایران را برای شرکت در کنفرانس بین‌المللی صلح سوریه دعوت کرده بود، فشارهای غرب‌ به ویژه آمریکا و همچنین اولتیماتوم ائتلاف مخالفین سوری، سبب شد این دعوت پس گرفته شود. بهانه این کار عجیب سازمان ملل، ‌حمایت نکردن ایران از بیانیه پایانی کنفرانس ژنو ۱ عنوان شده است.

مشرق
نوشت: روزنامه "واشنگتن پست" در گزارشی درباره فشارهای آمریکا برای عدم دعوت ایران به "کنفراس ژنو ۲" سوریه نوشت است که "جان کری" شخصا برای پس گرفتن این دعوت، با "بان‌کی‌مون" لابی کرد و مقامات آمریکایی پیشنهاد خروج واشنگتن از این کنفرانس در صورت حضور ایران را مطرح کردند.



شاخ گذاشتن برای اوباما در عکس

انصاف نیوز نوشت: شاخ گذاشتن برای باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا در یک عکس، مورد توجه کاربرای شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته است.



قهر ابرو گوندش با ضراب

مطابق آنچه رسانه‌های ترکیه نوشته‌اند، ظاهرا اقدام "رضا ضراب" مبنی بر تدارک روسپی؛ همسرش "ابرو" را هم همانند دیگر مردم تحت تاثیر روانی قرار داده چرا که از آن روز به بعد دیگر او به دیدار همسرش در زندان نرفته است. در اولین روزهای دستگیری رضا ضراب طی عملیات بزرگ پلیس و دادستان ترکیه در دسامبر 2013 ابرو گوندش با یک جیپ شیشه دودی و در حالی که چندین محافظ او را همراهی می کرد به زندان متریس استانبول رفت تا با همسرش دیدار کند.

به گزارش روز نو، او یک ساعت و نیم در زندان بود و با همسرش ملاقات داشت و مرتب برای دیدن او به زندان رفت و آمد می‌کرد. ابرو گوندش حتی جلوی دوربین‌های تلویزیون از عشق بزرگ خود به رضا ضراب سخن گفت و گفت که با یک عشق بزرگ با او ازدواج کرده است.



گوندش جلوی دوربین برای همسر زندانی اش گریه کرد و از امیدهایش برای پایان این روزها گفت. او در ابراز عشقش به رضا ضراب به قدری محکم و مصمم بود که حاضران به تشویق او پرداختند ولی کمتر از یک ماه از آن روز نگذشته او در کمال تعجب صدای همسرش را می‌شنود که برای مقامات پلیس دبی روسپی تدارک می‌بیند و یکی از آن زنان بدکاره را برای خدمت ویژه به خود می‌خواهد. آن هم به هر شکل و با هر شرایطی. به گونه‌ای که حاضر است 500 دلار بیشتر پرداخت کند تا زن متاهل حاضر به قبول خواسته غیراخلاقی آنها شود.

رضا ضراب که همواره با اهدای هدایای گران قیمت به همسر هنرمندش جلوی دوربی‌ ها باعث تعجب همگان می‌شد حالا به خاطر تدارک روسپی با صدایش که شاد و آمرانه است بهت همگان را بر می‌انگیزد. رسانه‌های ترکیه حدس می‌زنند علت نرفتن ابرو گوندش به دیدار همسر ایرانی‌اش دلخوری شدید او از این ماجرا باشد. چرا که از دیدگاه آنها چیزی که بیش از هرچیزی قلب یک زن را به درد می‌آورد مسائل اخلاقی است.

بویژه اگر این مسئله در آن ابعاد بزرگ که رضا ضراب انجام داده، باشد و مدام این سوال را مطرح می‌کنند که آیا با افشای مکالمات غیراخلاقی رضا ضراب در حالیکه حتی به همسر خود نیز تعهد ندارد ابرو حاضر به زندگی به او خواهد بود؟ البته این تمام ماجرا نیست. در همان روزهای اول دستگیری رضا ضراب به اتهام فساد مالی، کاربران اینترنتی ترکیه شعرهایی ساختند که خواننده مشهور را به خاطر تخلفات همسر ایرانی‌اش دستمایه طنز و نکوهش قرار می‌داد.

برخی می‌گویند شاید ابرو گوندش دچار شوک شده. چرا که وقاحت و بی‌شرمی اخلاقی در مکالمات شنود شده همسرش به قدری بالاست که کمترین واکنش می‌تواند شوک باشد. آن هم از سوی کسی که جلوی دوربین‌ها با تحکم از عشق بزرگ به او سخن گفته است. در جوکی هم نوشتند: ابرو پس از چهل سال موفق شد یک شوهر پولدار پیدا کند، آن را هم دولت مصادره کرد.

افسران بازنشسته آمریکایی خواستار تعطیلی گوانتانامو شدند

سازمان حقوقی "هیومن رایتس فرست"، روز سه‌شنبه، در بیانیه‌ای اعلام کرد، 31 افسر آمریکایی در نامه‌ای از "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا بستن بازداشتگاه "گوانتانامو" را بویژه از طریق تسریع بخشیدن به روند انتقال زندانیان، خواستار شدند. این افسران بازنشسته ضمن تمجید از تمایل اوباما برای بستن این زندان آمریکایی، خاطرنشان کردند که "گوانتانامو به منافع آمریکا خدمت نمی‌کند و امنیت این کشور را همچنان تضعیف می‌کند".

به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه خبری اسکای نیوز، "چارلز کرولاک" فرمانده سابق نیروی دریایی، ژنرال "مریل مک بیک" فرمانده سابق ستاد نیروی هوایی و ژنرال "جوزف هور" فرمانده سابق نیروهای آمریکایی در خاورمیانه جزو افرادی بودند که این نامه را به امضا رساندند.



این 31 نظامی بازنشسته آمریکایی 5 سال پیش در دفتر بیضی شکل کاخ سفید در حالیکه اوباما اولین فرامین خود برای بسته شدن گوانتانامو را امضا می‌کرد، حضور داشتند. باراک اوباما ماه می گذشته در سخنرانی مهمی در دانشگاه دفاع ملی به جزئیات تصمیم خود برای بستن زندان گوانتانامو پرداخت. با این حال هنوز 155 زندانی در گوانتانامو هستند که 76 تن از آنها مبرا از اتهام شده و می‌توانند آزاد شوند.

ژنو 2 اینجا برگزار می‌شود

عصر ایران نوشت: کنفرانس بین‌المللی ژنو 2 برای حل و فصل بحران سوریه در قصر مونترو سوییس ( تصویر زیر) با حضور بیش از 39 کشور و سازمان بین‌المللی برگزار خواهد شد.



اسکناس غیر رسمی ابتدای پیروزی انقلاب

مجید رفیعی با انتشار این تصویر در صفحه فیسبوک خود نوشت: اسکناسی عجیب توجه‌ام را جلب کرد. می‌گفت حزب‌اللهی‌های اوایل انقلاب چاپ‌اش کرده‌اند. وزیر اقتصادشان علم بوده و رییس بانک مرکزی شان عقل. یادگاری گرانی بود. بیست و پنج هزار تومان!



ادعای حضور محرمانه ایران، در کنفرانس ژنو2  

دبکا به نقل از منابع خود مدعی سفر محرمانه هیئتی از ایران به سوئیس شد و نوشت: یک هیئت ایرانی به صورت محرمانه روز سه‌شنبه به منونتر رسید. با این وجود آنها در کنفرانس ژنو 2 شرکت نمی‌کنند و در هتلی بیرون از شهر ساکن می‌شوند.

به گزارش انتخاب، برای تمام حاضران در کنفرانس ژنو 2 روشن است که با وجود غیبت رسمی ایران، تهران در هرگونه تصمیم‌گیری بزرگ در مورد سوریه حضور دارد. این اتفاق با آنچه جان کری وزیر خارجه آمریکا در اوایل ماه جاری اعلام کرد مطابقت دارد. کری اعلام کرده بود که ایران در حاشیه کنفرانس حضور پیدا کند.

دیدار نتانیاهو با روسای گوگل و یاهو

روزنامه صهیونیستی "جروزالم پست" (jpost) نوشت: "بنیامین نتانیاهو"، نخست وزیر اسرائیل، روز چهارشنبه برای شرکت در نشست سالانه مجمع جهانی اقتصاد به دواووس سوئیس سفر می‌کند. دیدار با جان کری و رایزنی درباره مذاکرات سازش با تشکیلات خودگردان فلسطین از برنامه‌های نتانیاهو در این سفر می‌باشد. انتظار می‌رود، وی با نخست وزیر استرالیا، رئیس جمهور مکزیک و وزیرخارجه چین نیز دیدار کند.

به گزارش جام، همچنین برنامه‌ریزی شده که نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس، در خلال حضور چهار روزه خود در داووس با مسئولان کمپانی‌های بین‌المللی مانند روسای یاهو و گوگل دیدار کند.
 
این پادشاهان می‌خواهند به مردم سوریه آزادی هدیه کنند

تابناک نوشت: حکومت‌های مستبد پادشاهی زیر قصد دارند به مردم سوریه، آزادی هدیه کنند.

شیخ‌نشین بحرین: "شیخ حمد بن خلیفه" پادشاه بحرین 15 سال است که بر این کشور حکومت می‌راند. حکومت وی با مخالفت جدی اکثریت 70 درصدی شیعیان این کشور رو به رو است.
کشور پادشاهی اردن: "عبدالله دوم" از 15 سال پیش جانشین پدری شده است که خود 47 سال بر این کشور حکومت رانده بود. این پادشاه عرب نیز در سال‌های اخیر با تظاهرات خیابانی گسترده‌ای مواجه شده که به تغییر نخست وزیرها در این کشور منجر شده است.

امیرنشین کویت: "خاندان آل صباح" از دهه‌ها پیش تاکنون امیری کویت را بر عهده داشته است. این خاندان که تاج و تخت کویت را مدیون غرب است، در جریان تحولات اخیر مردمی در کشورهای عربی در کنار دیگر شاهان منطقه خلیج فارس سعی داشته که از به هم خوردن نظم موجود جلوگیری کند.

حکومت پادشاهی مراکش: "محمد ششم" پادشاه 15 سال اخیر مراکش از اصلی‌ترین مخالفان ایران در بین کشورهای عربی است. او بزرگترین تاجر و بانکدار مراکش نیز هست.

سلطان‌نشین عمان: پیشینه حکومت "سلطان قابوس" بر عمان به پیش از انقلاب اسلامی در ایران بر می‌گردد. عضو معتدل‌تر شورای همکاری خلیج فارس توانست موج اعتراضات تحولات اخیر کشورهای عربی را در کشور خود مهار کند.

امیرنشین قطر: "تمیم بن حمد آل ثانی" جوان‌ترین امیر در خانواده‌ای است که نسل در نسل بر قطر حکومت کرده‌اند. قطر اگر چه با استفاده از منابع عظیم مالی ناشی از صادرات گاز و شبکه تلویزیونی الجزیره از موج تحولات در کشورهای عربی استقبال کرد ولی با نادرست از آب در آمدن پیش‌بینی‌های خود، این روزها به سمت موضع خفیف‌تر حرکت کرده است.

کشور پادشاهی عربستان سعودی: فرزندان "آل سعود" نه تنها همیشه پادشاه کشور عربستان سعودی بوده‌اند، بلکه حتی نام خود را بر این کشور نیز گذاشته‌اند. پشت سر عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه 90 ساله این روزهای آل سعود، صف شاهزاده‌های پیری قرار دارد که شاید زودتر از پادشاه جان بسپارند. عربستان در رقابت بر سر منطقه، اصلی‌ترین حامی تروریست‌های سوریه و منطقه است.

شیخ‌نشین امارات: "شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان" در ده سال اخیر جانشین فردی شده که پیش از وی 38 سال بر این همسایه پر درد سر ایران حکومت کرده است. امارات در کنار عربستان سعودی در ماه‌های اخیر از اصلی‌ترین حامیان مالی نظامیان حاکم بر مصر بوده است.

تصاویری کمتر دیده شده از تظاهرات علیه شاه در آمریکا






مصاحبه مدودف با "کریستین امانپور"

عصرایران/ مصاحبه اختصاصی دمیتری مدودف نخست وزیر روسیه با کریستین امانپور خبرنگار سی ان ان در مقر نخست وزیری



ماموران امنیتی ارتش سوییس در حال دیدبانی از یک برجک برای تامین امنیت اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در شهر داووس سوییس



یک مادر و دختر در کشور جنگ زده جمهوری آفریقای مرکزی



پاسخ ظریف به اصرار وزیر خارجه ایتالیا برای ورود بدون حجاب به ایران

 طبق پروتکلی که از پیش میان ایران و سایر کشورهای جهان به توافق رسیده است، کلیه بانوان دیپلمات سایر کشورها موظفند با حجاب روسری و پوشیدگی متعارف در ایران وارد کشور شوند. اما هنگام نشستن هواپیمای حامل وزیر امور خارجه ایتالیا، وقتی مدیر تشریفات وزارت امور خارجه با سه روسری رنگین برای استقبال از وی وارد هواپیما می‌شود، او قبول نمی‌کند و می‌گوید که فقط بدون حجاب حاضر است وارد ایران شود.

سایت جهان نوشت: وقتی گفته می‌شود که طبق پروتکل باید عمل شود، وی پاسخ می‌دهد که چطور مقامات ایرانی در ضیافت‌های ما به خاطر سرو مشروب حاضر نمی‌شوند، من هم حاضر نیستم تن به این محدودیت بدهم. اصرار‌ها راه به جایی نمی‌برد و بالاخره مدیرکل تشریفات با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان تلفنی تماس می‌گیرد و کسب تکلیف می‌کند و خواستار مکالمه وی با وزیر امور خارجه ایتالیا می‌شود.

ظریف ضمن اینکه حاضر به مکالمه تلفنی نشده است می‌گوید: بگویید اگر نخواهید حجاب داشته باشید، نمی‌توانیم در تهران از شما پذیرایی کنیم و همه قرارهای شما لغو می‌شود. وی با ناراحتی در داخل هواپیما ابتدا با ایتالیا تماس تلفنی برقرار می‌کند و بعد با عصبانیت و پس از کشیدن چند سیگار، با اکراه روسری را به سر کرده و از پلکان هواپیما پایین می‌آید.

سهم‌خواهی خوئینی‌ها از رهبری انقلاب

مشرق نوشت: "آیت‌الله هاشمی رفسنجانی" در کتاب خاطرات خود به سهم‌خواهی "موسوی خوئینی‌ها" از آیت‌الله خامنه‌ای اشاره می‌کند که ذکر این خاطره خالی از لطف نیست.

30 مرداد:  آقاي موسوي خوييني‌ها آمد... از رهبري رنجيده، به خاطر اينكه ايشان را رئيس قوه قضائيه نكرده است. گفتم آيت‌ا... خامنه‌اي مايلند در دفتر خودشان كاري به ايشان واگذار نمايند؛ نپذيرفت. گفت بنا دارد با انتخابات ميان دوره‌اي به مجلس برود. پيشنهاد همكاري با نهاد رياست جمهوري را هم دادم. گفت اگر بنا باشد كاري را بپذيرد، اين را مي‌پذيرد. (كارنامه و خاطرات، هاشمي رفسنجاني، بازسازي وسازندگي(1368)، ص 280)

آخرین تصویر از دیپلمات شهید ایرانی



احتمال حمله ربع پهلوی به ایران!

چندی پیش شاهد آن بودیم که ضدّ انقلاب‌های فراری به سرکردگی ربع پهلوی، سیرکی به نام "شورای ملی"‌ به امید براندازی نظام جمهوری اسلامی به راه انداخته بودند. البته این شورا که باعث اختلاف و درگیری‌های زیادی در بین یاران ربع پهلوی شده بود، امروز از زبان فراریان ضدّ انقلاب ورشکسته قلمداد می‌شود و شاهد آن هستیم که بار دیگر ربع  پهلوی سرکردگان خود را دلسرد کرده است.

به گزارش بولتن، در این رابطه "دیوید مهرجویی" از سلطنت‌طلبان در فیسبوک خود سوالی مطرح کرده با این مضمون که دلیل بی‌ثمر ماندن فعالیت‌های گروه‌های سیاسی برای براندازی جمهوری اسلامی بعد از 35 سال چیست. پاسخ‌های داده شده بسیار جالب است که در ذیل به برخی از آنها اشاره می‌کنیم:



*رامین جان اگر واقع‌بین باشیم می‌تونیم ببینیم اپوزسیون‌های خارج از کشور در عمل نتونستن برای جمهوری اسلامی خطرساز باشند و این از نقاط ضعف ما است حتی به جایی رسیدیم که مردم داخل کشور به ما اطمینان ندارند و از کمترین حمایت آنها برخورداریم...

*به جز شاهزاده پهلوی شخص دیگری برای آزاد کردن ایران نیست! و فقط مجاهدین هستند که با هیچ‌کس سازش ندارند و همه ایران را برای رجوی می‌خواهند!.

*تعداد کمی در شورای ملی شرکت کردند تازه با کارهایی که کمیته انجام داد تعداد اعضا از 22000 نفر به 1300 نفر کاهش پیدا کرد.

*برنامه ریزی دقیق جمهوری اسلامی

*وجود اپوزسیون‌ نماهای زیادی که از این راه به دنبال اسم و افزودن سرمایه‌های خود هستند

*فراموشی موضوع اصلی مبارزه که نجات ایران است!

*عدم اقناع شدن قدرت‌های جهانی برای حمایت از سناریوی تغییر جمهوری اسلامی

*رهبر نبودن شاهزاد!



چنان که ملاحظه می‌شود ضدّ انقلاب‌های فراری به سرکردگی ربع پهلوی، سیرکی به نام شورای ملی‌ راه‌اندازی کرده‌اند که خود هم امیدی به آن ندارند و با 1300 نفر تصمیم دارند که جمهوری اسلامی ایران را تغییر داده و بر سر ربع پهلوی تاج پادشاهی بگذارند!. البته ما توصیه می‌کنیم که ربع پهلوی صبر کند تا تعداد طرفدارانش به 300 نفر برسد و سپس با کمک هالیوود و راکی به ایران حمله کند. در این صورت احتمالا تاریخ فیلم‌های آمریکایی یک بار دیگر تکرار خواهد شد و ایران آزاد می‌شود. هورا هورا هورا!

درخواست خانواده لوینسون از دولت آمریکا

خانواده "باب لوینسون" جاسوس آمریکایی که ادعا می‌شود در ایران مفقود شده، بار دیگر از دولت اوباما خواستند تا ضمن بیان حقایق در مورد وضعیت وی، اقدامات خود برای یافتن این مامور سازمان سیا را افزایش دهد و در مصاحبه با سی ان ان، با بیان این موضوع، دولت آمریکا را متهم به کم کاری برای یافتن و نجات وی کردند.



به گزارش ایسنا به نقل از سی ان ان، خانواده لوینسون از مدت‌ها قبل می‌دانستند که وی برای سازمان سیا کار می‌کرد اما بنا بر درخواست دولت از فاش کردن این موضوع خودداری می‌کردند، چون به آنها گفته شده بود که افشای این موضوع وضعیت لوینسون را بدتر می‌کند. "دن لوینسون" فرزند باب لوینسون در این رابطه به سی ان ان گفت که امیدوارم آنها (دولت آمریکا) درخواست ما را بشنوند و بگویند که در این مدت برای پدر من چه اقداماتی را انجام داده‌اند ما اکنون به این اطلاعات نیاز داریم. ما معتقدیم که اقدامات مثبت بیشتری را برای بازگرداندن او به خانه می‌توان انجام داد.

در همین رابطه "جان مک کین" از سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکا، با متهم کردن سیا گفته بود: سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) حقیقت را در مورد لوینسون به کنگره نگفته و اعضای کنگره را فریب داده است.

با چهره‌های مهم سوری حاضر در ژنو 2 آشنا شوید

به گزارش جام، سایت دویچه وله(DW)، در گزارشی برخی از مهم‌ترین شرکت‌کنندگان سوری در نشست صلح سوریه به اختصار معرفی می‌شوند، نمایندگان دولت سوریه:

"ولید معلم": وی از سال ۲۰۰۶ میلادی مسئولیت وزارت امور خارجه سوریه را برعهده دارد. معلم که اکنون ۷۳ سال سن دارد، در دهه ۱۹۹۰ میلادی سفیر سوریه در آمریکا بود. وزیر امور خارجه سوریه کناره‌گیری اسد از قدرت را غیرممکن دانسته است.



"بثینه شعبان": وی یکی از نزدیک‌ترین مشاوران به بشار اسد است. خانم شعبان از معدود افرادی است که بدون وابستگی به سازمان اطلاعاتی سوریه، ارتباط مستقیمی با رئیس جمهور این کشور دارد. این مشاور عالی اسد در آغاز ناآرامی‌ها در سوریه بر لزوم اصلاحات در این کشور تاکید داشت، اما در ادامه خود را فردی سازش ناپذیر معرفی کرد.



"فیصل مقداد": وی معاونت وزارت امور خارجه سوریه را برعهده دارد. مقداد به عنوان یکی از اعضای پرنفوذ کابینه سوریه شناخته می‌شود. معاون وزیر خارجه سوریه ارتباطات گسترده‌ای با سازمان‌های امنیتی این کشور و همچنین حزب حاکم بعث دارد.




"عمران الزعبی": وی وزیر اطلاع‌رسانی در کابینه بشار اسد است. زوبی تاکنون بار‌ها حمایت خود را از دولت سوریه در برابر مخالفان اعلام کرده است. اپوزیسیون سوریه وی را به ارتباط با دولت‌های خارجی متهم می‌کند.



"بشار جعفری": وی نماینده سوریه در سازمان ملل متحد است. جعفری در مجامع بین‌المللی از برخورد سوریه با مخالفان حمایت می‌کند.



نمایندگان مخالفان دولت سوریه: "احمد عاصی جربا": وی به تازگی به ریاست ائتلاف ملی سوریه انتخاب شده است. جربا در دهه ۱۹۹۰ میلادی به دلیل فعالیت‌های سیاسی به دو سال زندان محکوم شد. با آغاز ناآرامی‌ها در سوریه جربا به عربستان سعودی گریخت.
 


"ریاض سیف": یکی از چهره‌های شناخته شده مخالف دولت سوریه است که در تشکیل ائتلاف ملی سوریه نقش بسزایی ایفا کرد. سیف در ماه‌های اخیر به دلیل مشکلات ناشی از بیماری کمتر در رسانه‌ها حاضر شده است. وی در سال ۲۰۰۰ میلادی زمانی که بشار اسد قدرت را در سوریه به دست گرفت، دو مرتبه به زندان افتاد و در مجموع هشت سال زندانی بود.



"میشل کیلو": وی از جمله نیروهای مسیحی اپوزیسیون سوریه است. کیلو که روزنامه‌نگار و فعال حقوق بشری است به دلیل فعالیت‌ها و آثارش سه سال را در زندان گذراند.



"فاروق طیفور": وی از اعضای حزب اخوان‌المسلمین است. طیفور در دهه ۱۹۸۰ میلادی سوریه را ترک کرد.



"برهان غلیون": وی رئیس پیشین شورای ملی سوریه است. اعضای این شورا اکنون به ائتلاف ملی سوریه پیوسته‌اند. غلیون شخصیتی شناخته شده برای کشورهای حوزه خلیج فارس و همچنین کشورهای غربی است.



"سهیر اتاسی": وی یکی از معدود زنان فعال در ائتلاف ملی سوریه است. اتاسی در خانواده‌ای در شهر حمص متولد شد. خانواده او سابقه طولانی در مبارزه و مخالفت با خاندان اسد دارند.



"انس عبده": وی از نیروهای جوان مخالف اسد و نماینده نسل جوان عملگرا است. عبده در حال حاضر در بریتانیا اقامت دارد.

توضیحات ابتکار درباره لغو سخنرانی‌اش در نماز جمعه

"معصومه ابتکار" پس از جلسه روز چهارشنبه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی در خصوص لغو سخنرانی‌اش، پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران، گفت: دعوتی به عمل آمد و هماهنگی‌ها صورت گرفت، اما 48 ساعت مانده به برنامه، به من اعلام کردند که برنامه سخنرانی لغو شده است.

به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: متن سخنرانی من آماده بود و هیچ کسالتی هم نداشتم، اما این موضوع انعکاس مناسبی خصوصا در رسانه‌های بین‌المللی نداشت اما اظهارامیدواری کرد که فضا به گونه‌ای باشد که مسوولان بتوانند از طریق تریبون نمازجمعه، سیاست‌ها را با نمازگزاران مطرح کنند.

ابتکار افزود: برای ما مهم است که مسائل زیست محیطی را که ارتباط گسترده‌ای با مسائل فرهنگی و ریشه در آمیزه‌های دینی ما دارد، از طریق تریبون نمازجمعه برای جامعه مطرح کنیم و از لغو برنامه سخنرانی خود در نمازجمعه تهران ابراز تاسف کرد و گفت که متن سخنرانی خود را در رسانه‌ها منتشر کردم.

احکام عجیب تروریست‌های تکفیری در رقه سوریه/ گوش دادن موسیقی حرام


نیروهای شورشی وابسته به القاعده که در سوریه علیه دولت این کشور می‌جنگند، در شهر "رقه" حکومت شریعت برقرار کردند. جهادی‌های شورشی با وضع قوانینی در این شهر آزادی‌های اساسی و اولیه مردم در بخش‌های اشغالی خود در شهر رقه را از آنها سلب کرده‌اند. در این شهر دیگر کسی نمی‌تواند سیگار بکشد و یا موسیقی گوش کند و گرنه با مجازات سختی روبرو خواهد شد.

به گزارش شبکه ایران، بنابر گزارش راشاتودی دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش روز دوشنبه چهار اصل اساسی را بعنوان قوانین شریعت به مردم شهر رقه اعلام کرده است و قرار است این قوانین از فردا 23 ژانویه به اجرا در آید . براساس این قوانین، زنان یا باید برقع بپوشند و یا صورت خود را کاملاً بپوشانند و بدون همراهی یک مرد از خانه خارج نشوند. زنان نمی‌توانند از غروب آفتاب به بعد در خیابان‌ها حضور داشته باشند.

رقه اولین شهری است که تقریباً به طور کامل در اختیار تروریست‌های تکفیری قرار گرفته است. این قانون می‌افزاید که هر زنی که بدون شوهر و یا محرمش از خانه خارج شود هم خود مجازات می‌شود و هم همسرش. گوش دادن به هر نوع موسیقی در ماشین و مجامع عمومی و همچنین چسباندن عکس انسان روی دیوار خانه‌ها و مغازه‌ها ممنوع است. هرگونه دستگاه ضبط یا سی دی نیز غیرقانونی است‌. بر اساس این قانون همه مغازه‌داران باید ده دقیقه به وقت نماز کسب و کار خود را تعطیل کرده و به مسجد بروند.

پیام تسلیت "آلن ایر" برای درگذشت خواهر کروبی

جمهوریت نوشت: "آلن ایر" سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه آمریکا به مناسبت درگذشت "خواهر مهدی کروبی" پیام تسلیتی در فیسبوک منتشر کرد.



"همین حالا با کمال تأسف باخبر شدم که دو روز پیش سرکار خانم فاطمه کروبی، خواهر رییس اسبق مجلس شورای اسلامی "حجت‌الاسلام مهدی کروبی"، به رحمت خدا رفت. خاموش شدن این شمع نورانی را خدمت خانواده محترم ایشان تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند یکتا رفع درجات آن بزرگوار دربهشت أعلا و مزید فضل و رحمت پروردگار بی‌همتا برایشان و طول عمر بازمانگان آن مرحوم همراه با سلامتی و حسن عاقبت‌شان خواهانم."

کمربند انفجاری عمل نکرده در خودرو عامل انتحاری

منابع خبری لبنانی اعلام کردند که در خودرو عامل انتحاری انفجار ضاحیه جنوبی بیروت خمپاره های 120 میلیمتری "هاون" وجود داشته و او یک کمربند انفجاری نیز با خود همراه داشته که عمل نکرده است. "مروان شربل" وزیر کشور لبنان نیز در گفت و گویی خبری اعلام کرد که شخص انتحاری عامل انفجار امروز یک کمربند انفجاری نیز با خود به همراه داشته که در طی این عملیات تروریستی عمل نکرده است. گروه تروریستی جبهه النصره  وابسته به القاعده با صدور بیانیه‌ای مسوولیت انفجار تروریستی امروز در ضاحیه جنوبی بیروت را برعهده گرفت.

به گزارش ابنا، منابع امنیتی و کارشناسان نظامی لبنان، بمب انفجار تروریستی و انتحاری امروز در جنوب بیروت را 30 کیلوگرم تی ان تی اعلام کردند. قاضی "صقر صقر" نماینده دولت در دادگاه نظامی لبنان و تنی چند از شخصیت‌های سیاسی این کشور، بویژه نمایندگان فراکسیون وفاداری به مقاومت پارلمان در مکان انفجار حاضر شدند.

منابع امنیتی لبنانی اعلام کردند که خودرو "کیا" که در انفجار ظهر امروز جنوب بیروت مورد استفاده قرار گرفته، ماه اکتبر گذشته در منطقه "جونیه" لبنان به سرقت رفته و پلاک یک خودرو "تویوتای" مسروقه بر روی آن نصب شده است. به گفته منابع نظامی، در صورتیکه تمامی مواد منفجره در این عملیات عمل کرده بود، انفجاری بزرگ‌تر و تلفاتی بیشتر به دنبال داشته بود.



آقای رئیس جمهور موتورسیکلت چرا؟ ما در خدمتیم!

چند شرکت‌ از رابطه محرمانه "فرانسوا اولاند" با یک هنرپیشه زن استفاده تبلیغاتی می‌کنند. گفته می‌شود که اولاند با موتورسیکلت به دیدار معشوقه می‌رفته. به همین دلیل شرکت‌های اجارۀ خودرو بیشترین بهره تبلیغاتی را می‌برند! "آقای رئیس جمهور، از موتورسیکلت دوری کنید! شرکت "سیکست" ماشین‌هایی با شیشه‌های دودی اجاره می‌دهد!" این شعار تبلیغاتی جدید شرکت آلمانی "سیکست" است که یکی از شرکت‌های شناخته‌شده در زمینه‌ی اجاره خودرو به‌شمار می‌رود.

به گزارش ایسنا، البته سیکست تنها شرکتی نیست که از این ماجرا بهره‌ تبلیغاتی می‌برد. شرکت "درایو" هم که در زمینه‌ اجاره خودرو نسبتا شناخته شده است، رابطه مخفیانه رئیس جمهور را دستمایه تبلیغاتی خود قرار داده است. این شرکت نقشه‌ای منتشر کرده است که فاصله کاخ الیزه تا محل ملاقات اولاند و گایه را محاسبه کرده و به این نتیجه رسیده است که رفتن به قرار ملاقات توسط خودروهای اجاره‌ای درایو می‌توانسته برای رئیس جمهور فقط ۵ یورو هزینه داشته باشد. به همین دلیل این شرکت توصیه می‌کند که "با این اجاره ارزان"  بهتر است که مردم به جای موتورسیکلت از خودروهای درایو استفاده کنند!

شرکت "بی ای ۲ (Be2) " که در زمینه "همسریابی" فعالیت می‌کند، به والری تریروایلر توصیه می‌کند: زمان تغییر فرا رسیده است. به نظر می‌رسد که این اشاره‌ای باشد به این شعار تبلیغاتی فرانسوا اولاند در مبارازت انتخابی "بهار تغییر در راه است". به گزارش روزنامه سوئیسی "نویه تسوریشر تسایتونگ" یکی از نمایندگی‌های شرکت خودروسازی پژو نیز به این افشاگری روی آورده و قصد استفاده‌ی تبلیغاتی از آن را دارد. صاحب این نمایندگی در نامه‌ای به وزیر صنعت فرانسه گله کرده است که چرا رئیس جمهور فرانسه برای ملاقات با معشوقه‌اش از یک موتورسیکلت سه‌چرخه‌ ایتالیایی استفاده کرده است!

حضور ضد انقلابیون در کنفرانس "حق حیات و مجازات مرگ در ایران"

"امجد حسین پناهی" عضو مطرح گروهک تروریستی کومله پس از دیدار چندی پیش با "احمد شهید" این بار در کلن آلمان دیده شد! یکی از منابع خبری بولتن، در شهر کلن آلمان از برگزاری کنفرانسی ضد ایرانی در این کشور به میزبانی گروه‌های ضد انقلاب خبر داد. این کنفرانس با بودجه‌ای که اخیرا احمد شهید به امجد حسین پناهی عضو مطرح گروهک کومله و نماینده این گروهک تروریستی در خارج کشور اهدا کرده بود، برگزار شده است.
 


روز شنبه 28 دی ماه، نشست اول از کنفرانس دو روزه علیه اعدام (اعدام اعضای گروهک‌های تروریست و ضد انقلاب) با عنوان "حق حیات و مجازات مرگ در جمهوری اسلامی ایران" در شهر کلن کشور آلمان برگزار گردید. در این کنفرانس چهره‌های سرشناس و مطرح ضد انقلاب، احزاب تروریست کرد و غیرکرد و وکلای فراری ضد انقلاب و نمایندگان گروه‌های تروریست و ضد انقلابی همچون کمونیست کارگری ایران، حکمتیست، خبات، منافقین، حزب آزادی کردستان، کومله، دمکرات و افرادی چون؛ محمد مصطفی، آذر ماجدی (از حزب تروریست کمونیست کارگری ایران - حکمتیست)، بهرام آبار، كوهيار گودرزی و كورش زامی (از طريق اسكايپ) برگزار شد.



برگزارکنندگان این کنفرانس اعلام کردند که مجموعه نشست‌های این کنفرانس تلاش خواهد داشت به موضوعاتی اساسی از جمله حق حیات و مجازات مرگ در جمهوری اسلامی و اعدام‌های بی‌رویه مخالفین ایرانی، بپردازد. در روز نخست این کنفرانس ضد ایرانی این مسائل دروغین عنوان شد؛ استفاده از مجازات مرگ به عنوان ابزار سرکوب، خفقان و ایجاد رعب و وحشت در جامعه، بررسی نقش برنامه‌های بین‌المللی در راستای مبارزه با قاچاق مواد مخدر در بالا بردن تعداد اعدام‌ها، جلوگیری از اعدام افراد ضد ایرانی و مخالفین حکومت ایران، راه‌اندازی تظاهرات‌ها در سفارت‌خانه‌ها و کنسولگری‌های جمهوری اسلامی ایران در اروپا و آمریکا مورد برسی قرار گرفت.

پادشاه تکفیری‎ها

در چند ماه اخیر لبنان صحنه حملات متعدد تروریستی بوده است که با هدف ایجاد تنش و اختلاف میان فرقه‎های مذهبی توسط تکفیری‎ها انجام شده است. این رویدادها اعتراض گسترده مردم را علیه عربستان -به عنوان عامل این تحرکات- به دنبال داشته است.

به گزارش مهر، علی الرز گرافیست لبنانی در طرحی  از ملک عبدالله عربستان، وی را "پادشاه تکفیری‎ها از مملکت تروریست‎ها" نامید.



پشت پرده باز نشدن نردبام آتش‌نشانی تهران
 

قانون در مطلبی طنز نوشت: به رغم تلاش‌های پرسنل زحمتکش آتش‌نشانی، نردبان وقت‌نشناس عزیزان باز نشد و دو نفر با سقوط از ساختمان جان خود را از دست دادند. ما قبلا در ایران تجربه سقوط زیاد داشتیم اما در آن موارد همیشه خلبان متوفی مقصر بود و این مورد جدید که خلبانی در آن وجود ندارد برایمان ناآشناست. معمولا در این جور حوادث مسئولان از هرگونه قصوری مبرا می‌شوند و تقصیرها گردن اشخاصی می‌افتد که دیگر شناسنامه‌شان باطل شده.

با استناد به این فرمول قدیمی احتمالا اینجا هم شهروندان متوفی یک جای کار را اشتباه کرده‌اند. خب وقتی مدام از پایین فریاد می‌زنند نردبان باز نمی‌شود، چرا نرفتند از پله بیایند پایین؟ مثل این می‌ماند که آدم وقتی می‌بیند زنگ خانه خراب است، در هم نزند و شب را در کوچه بخوابد. برای روشن‌تر شدن ماجرا بهتر است یک بار دیگر دیالوگ‌هایی که در محل حادثه رد و بدل شدند را واکاوی کنیم.

- نترسید ما اومدیم... طوری نیست... اصغر اون نردبون درازه رو باز کن که تشریف بیارن پایین... اصغر مگه با تو نیستم؟

- قربان من زیپ شلوارم گیر کرده... فرو رفته تو شیکمم خیلی درد داره... آی... آی‌ی‌ی.

- یهو محکم بکشش پایین آزاد می‌شه... جمشید نردبون درازه رو باز کن.

- قربان باز نمی‌شه. گیر کرده لامصب.

- راست می گی؟... صمد اون انبردست رو بیار نردبون رو درست کن.

- انبردست که شیش ماهه گیر کرده باز نمی‌شه. مگه یارو که سقوط کرده بود توی چاه رو یادتون نیست؟

- خدا رحمتش کنه... همین یه نردبون رو داریم؟

- یه چهارپایه هم صندوق عقبه.

- مسعود برو شلنگ رو بیار ببین می‌شه از همین پایین خاموشش کرد. انگشت شست‌ات رو محکم به خروجی شلنگ فشار بده که فشارش بیشتر بشه.

- آقا من دیروز با شستم کنسرو لوبیا بازکردم مو برداشته.

- ای بابا، خب این که الان از اون بالا می‌افته. تشک بادی رو پهن کنید.

- کجاست قربان؟

- صندوق عقب زیر منقل و راکت بدمینتون‌ها.

- نیستش که... یه زیرانداز هست فقط.

- آخ آخ دیشب تولد بچه بود بردم خونه که از پشت بوم بپریم روش. خب همون زیرانداز رو بیار... نیار نیار افتاد... یک کلمه به آدم نمی‌گن آتیش‌سوزیه که تجهیزات کامل بیاریم با خودمون. من فکرکردم دست بچه توی چرخ گوشت گیر کرده. استارت بزن بریم بابا!

- آقا روشن نمی‌شه... بنزین تموم کردیم.

- برو ببین می‌تونی دو لیتر از خانواده متوفی بگیری. اول تسلیت بگو بعد بگو رئیسم سلام رسوندن گفتن بی‌زحمت اگه بنزین اضافی دارید دو لیتر لطف کنید.

- قربان می‌شه این نردبون خرابه مال من باشه؟ همیشه وقتی می‌خوایم پرده‌های خونه رو نصب کنیم مجبوریم واسه هم قلاب بگیریم.

- حالا تو برو... بهش فکر می‌کنم.

مامور به سمت خانواده متوفی می‌رود. رئیس داخل ماشین دراز می‌کشد و بی‌آنکه متوجه شود ترمزدستی را می‌خواباند. ماشین آتش‌نشانی عقب عقب به سمت جمعیت می‌رود و لحظاتی بعد صدای ناله و شیون از زیر چرخ‌های ماشین به گوش می‌رسد. رئیس پیاده می‌شود و با دیدن آن صحنه عنان اختیار از کف می‌دهد.
- نه... نه... همین الان داشت به من می‌گفت اون نردبون خرابه رو بده به من... خداااااااااااا...

آیا تبلیغات برای مکالمه بیشتر حرام است؟

تبلیغات شرکت‌های تلفن همراه برای تشویق مردم به هرچه بیشتر صحبت کردن با این تلفن‌ها موجب اعتراض مردم شده و زمینه سؤال شرعی را از مراجع تقلید فراهم آورده است.
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: سؤال مطرح شده در این زمینه اینست که همان‌گونه که از آموزه‌های قرآنی و دینی و از محضر گرانقدر علماء عالی قدر آموخته‌ایم، اسراف و زیاده‌روی در مصرف آذوقه، خوراک، پوشاک و همه اقلام و مایحتاج عمومی زندگی و از جمله: مصرف بی‌رویه آب، برق، گاز و... موجب ضمان است، آیا در مصرف تلفن، زیاده‌روی و زیاده‌گویی در سخن گفتن با تلفن و (تلفن همراه) یا (موبایل) و ارسال پیامک‌های غیرضروری گناه محسوب نمی‌شود؟!

امروزه شاهد هستیم که صدا و سیمای نظام مقدس جمهوری اسلامی برنامه‌هایی را برای دعوت مردم به صرفه جویی بیشتر و بهتر در مصرف گاز و آب و برق (انرژی) تهیه و پخش می‌کند که اقدام خیلی خوبی است؛ اما در کنار آن، در اکثر برنامه‌ها و شبکه‌ها با تبلیغات گسترده، مردم را به مصرف بیش از حد در صحبت با موبایل و ارسال پیامک‌های مختلف تشویق و ترغیب می‌کنند و جایزه‌های چند صد میلیونی، خودرو و... می‌دهند!! چون سودهای کلانی برایشان دارد!! آیا این قبیل اقدامات، گمراه کردن مردم محسوب نمی‌شود و نیاز به تذکر جدی ندارد؟!

پاپ: اینترنت هدیه‌ای از جانب خداست

به گزارش آسوشیتدپرس "پاپ فرانسیس" در بیانیه‌ای که روز پنج‌شنبه، سوم بهمن ماه، منتشر شد اینترنت را "هدیه‌ای از جانب خدا" دانست که ارتباط میان انسان‌ها را تسهیل می‌کند، در عین حال هشدار داد که میل شدید به ماندن مداوم بر روی اینترنت و "ارتباط دیجیتال" می‌تواند به انزوای آدم‌ها از دوستان و خویشان بینجامد، همچنین تصریح کرد که اینترنت "فرصت‌های فوق‌العاده‌ای" را برای مواجه شدن با مردمان دارای فرهنگ‌های مختلف و زمینه‌های سنتی گوناگون فراهم می‌آورد و نمایانگر همدلی انسان‌ها است.

 به گزارش آینده، فرانسیس اظهارات جدید خود را در قالب پیامی درباره ارتباطاتِ کلیسا طرح کرد. همچنین در بخش دیگری از بیانیه خود با ذکر اینکه کاتولیک‌ها نباید متکبرانه بر این نکته پای فشارند که حقیقت تنها نزد آنان است، اظهارنظری از جانب رهبر کاتولیک‌‌های جهان که احتمالاً به مذاق جناح محافظه‌کار کلیسا خوش نخواهد آمد.
 
پاپ در متن خود نوشت: گفتگو داشتن به معنای باورداشتن به این اصل است که؛ دیگری نیز چیزی ارزشمند برای بیان دارد و دارای نقطه نظر و دیدگاهی است که در خور توجه است و دخیل شدن در گفتگو به معنای ترک باورها و سنت‌های خویش نیست، بلکه ادعای مطلقیت و اعتبارِ صِرف آنها منتج به آن است. پاپ فرانسیس زمانی در یکی از اظهارنظرهای معروفش گفت که حتی "بی‌خدایان" هم می‌توانند مورد رحمت الهی قرار گیرند و رستگار شوند، همچنین با شستن نمادین پای دو مسلمان در جریان مراسم مذهبی پاشویی پنجشنبه مقدس خشم برخی از محافظه‌کاران کاتولیک را برانگیخت.
 
پیدا شدن جعبه سیاه آتش‌سوزی خیابان جمهوری!

عصر ایران در مطلبی طنز نوشت: متاسفانه دو نفر از شهروندان در حادثه آتش‌سوزی خیابان جمهوری کشته شدند. در همین رابطه نظر چند به اصطلاح مسئول(!) را جویا شدیم، که به این شرح می‌باشد:

 نفر اول: این یک حادثه نبود؟! از شما هم می‌خوام که دیگه لفظ حادثه رو برای این موضوع بکار نبرید! این یک اقدام از پیش طراحی شده بود برای تخریب آتش‌نشانی! آیا ذوق‌زدگی بی بی سی و صدای آمریکا رو بعد از این جریان ندیدید؟! آیا ندیدید در شبکه‌های اجتماعی چطور بصورت هماهنگ عکس‌های این حادثه به اشتراک گذاشته شد؟! اسنادش موجوده! می‌تونید فیلم‌هاش رو ببینید! همکارهای ما هی می‌گفتن نپر! و اونها پریدن! همه این‌ها چه معنی‌ای می‌تونه داشته باشه؟!

نفر دوم: آتش‌سوزی؟! کدوم آتش‌سوزی؟! این حرف‌ها همه هجمه‌هایی هست که این روزها علیه شهرداری و آتش‌نشانی صورت گرفته! من خودم اونجا بودم! بعله! یکم دود بود! اما آتش‌سوزی نبود! یکی دو نفری داشتن سیگار می‌کشیدن! همین! اون دو نفر هم از بالا به پایین خودشون رو ننداختن! بلکه یک نفر اون‌ها رو از پایین به بالا پرت کرد! ما در حال حاضر دنبال جعبه سیاه حادثه هستیم و داریم پیگیری می‌کنیم و از اونجا که دانستن حق مردم است و مسئولین باید پاسخگو باشند، مقصرین حادثه رو پیدا می‌کنیم و بعد لپشون رو می‌کشیم!

البته مطمئن باشید هر چند می‌دونیم مقصر خلبان هست، اما باز هم زوایای پنهان این حادثه رو بررسی می‌کنیم ... آقای خبرنگار! ببخشید! فکر کنم اشتباهی چند جمله آخر رو از روی برگه "توجیه سقوط هواپیما" خوندم! واستا برگه "توجیه سقوط از ساختمان" رو پیدا کنم!

نفر سوم: اینها همه تقصیر آمریکاست! اگر تحریم‌های ناجوانمردانه آمریکا علیه مردم عزیزمون نبود که این اتفاق نمی‌افتاد! وقتی اجازه واردات نردبون به ما نمی‌دن همین میشه دیگه! این نردبونمون رو هم یک خواهر و برادر در آشپزخانه منزلشان اختراع کردند! وگرنه همین رو هم نداشتیم! چی؟! تشک؟! چرا تشک پهن نکردیم؟! ... شما واقعا خبرنگاری؟! وای به حال "عصرایران" با خبرنگارهای بی‌سوادی همچون شما! آخه با تشک چطوری میشه آدم‌ها رو نجات داد؟! تشک واسه خوابیدنه! نکنه توقع داشتین آتش‌نشان‌های ما بی‌خیال بگیرند در خیابان بخوابند!

نفر چهارم: ما این نردبون رو چندصد میلیون دفعه تست زده بودیم! هر دفعه داشت درست عمل می‌کرد! اصلا ما یک نفر رو استخدام کردیم مخصوص تست کردن این نردبون! کارش این هست که از 8 صبح میاد تا ساعت 4 بعدازظهر، هر 10 ثانیه یکبار این دکمه نردبون رو میزنه! بنده خدا خیلی زحمت می‌کشه! انگشتش زخمی شده اینقدر دکمه این نردبون رو زده! باور کنین هر دفعه هم دکمه‌اش رو می‌زد نردبون عمل می‌کرد! اصلا فکر کنم ما اینقدر این نردبون رو تست کردیم که خراب شد! تست زیادی این چیزها رو هم داره دیگه!

نفر پنجم: چی؟! معذرت‌خواهی؟! من معذرت‌خواهی کنم؟! همه جای کهکشان راه شیری از این اتفاق‌ها می‌افته! حتی توی کهکشان راه دوغی(!) هم توی آتیش افراد جون خودشون رو از دست میدن! بالاخره مشیت الهی بوده دیگه، ما بی‌تقصیریم!

وقتی دختر صدام ادای پدر را در می‌آورد!

"رغد صدام"، دختر صدام دیکتاتور مخلوع عراق اخیرا در دیدارهای خود با لباس عربی مردانه حاضر می‌شود تا شاید خاطر پدر را زنده کند.



وقتی نیروی انتظامی ۱۸۵ میلیون دلار پول نفت را پس نداد!

گزارش تفریغ بودجه سال ۹۱ حاکی است یک شرکت وابسته به نیروی انتظامی به دلیل عدم تکافوی مبالغ تخصیص اعتبارات پرداخت نشده نیروی انتظامی پول شرکت نفت را پرداخت نکرد و بدهی شرکت وابسته به بابک زنجانی به دلیل قرار گرفتن در لیست تحریم ۱.۴ میلیارد دلار است. به گزارش فارس، بر اساس گزارش تفریغ بودجه 91، از مبلغ 11 میلیارد و 943 میلیون و 900 هزار (11.943.900.000) دلار مانده بدهی مشتریان نفتی این جزء، مبلغ یک میلیارد و یکصد و هشتاد و نه میلیون و هشتصد هزار (1.189.800.000) دلار مربوط به موارد زیر است:

1) شرکت ملی نفت ایران در تاریخ 4/8/1391 مقدار یک میلیون و ششصد و سی و نه هزار و سیصد و چهل و دو (1.639.342) بشکه نفت خام به ارزش یکصد و هشتاد و پنج میلیون و دویست و چهل هزار و چهل و دو (185.240.042) دلار و به سررسید 3/9/1391 با تضمین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران  به یکی از شرکت‌های وابسته به نیروی انتظامی تحویل نموده است. شرکت مزبور علی‌رغم فروش نفت خام مذکور و دریافت بهای آن، از پرداخت بدهی خود به شرکت ملی نفت ایران خودداری نموده است.

معاون نظارت مالی و خزانه‌دار کل کشور در پاسخ به درخواست کتبی شرکت ملی نفت ایران مبنی بر اجرای تضمین مذکور، اعلام نموده به دلیل عدم تکافوی مبالغ تخصیص اعتبارات پرداخت نشده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، امکان پرداخت بهای نفت خام تحویلی به شرکت یاد‌شده، وجود ندارد.

2) شرکت ملی نفت ایران از طریق یکی از شرکت‌های زیر مجموعه شرکت ملی نفت ایران طی سال 1391 اقدام به فروش چند محموله نفت خام و میعانات گازی به ارزش یک میلیارد و چهار میلیون و ششصد و نه هزار و یکصد و شصت و هفت (1.004.609.167) دلار با سررسید قبل از دی‌ماه سال 1391 به شرکت ISO (International Safe Oil) می‌نماید. شرکت مذکور، در تاریخ سررسید، بهای نفت خام و میعانات گازی مذکور را وصول نمی‌نماید. متعاقباً شرکت ISO در تاریخ 4/10/1391  از جانب اتحادیه اروپا تحریم شده و بهای نفت‌خام و میعانات گازی مذکور وصول نگردیده است. شرکت ISO یکی از شرکت‌های متعلق به بابک زنجانی است.

اسناد استقبال خودجوش از رئیس‌جمهور در خوزستان!

اولین سفر استانی دولت یازدهم به خوزستان و استقبال مردم از این سفر حواشی متعددی به همراه داشت. با وجود اعلام قبلي دولت مبني بر تغيير شكل و برنامه‌هاي سفرهاي استاني دكتر روحاني و حفظ كرامت مردم، متاسفانه همچنان روش دواندن مردم به دنبال ماشين رئيس‌جمهور و آوردن دانش‌آموزان به خيابان‌هاي مسير استقبال، رسانه‌های دولتی و حامی دولت که نشر اخبار متعدد از این سفر و سعی بر القای "مردمی بودن" و خودجوش بودن استقبال از روحانی را در دستور کار خود داشتند آنقدر هم موفق نبودند.

به گزارش فرهنگ، پس از انتشار تصاویری از حضور سربازان و دانش‌آموزان در استقبال از دکتر روحانی در رسانه‌ها، مردمی بودن این استقبال با تأمل بیشتری قابل پذیرش قرار گرفت. اما این بار یکی از کاربران فرهنگ نیوز با ارسال نسخه‌ای از یک نامه با موضوع حضور کارکنان و کارمندان در استقبال از رئیس‌جمهور ابعاد بیشتری از این موضوع را آشکار ساخت.

در این نامه نشان می‌دهد که قبل از سفر رئیس‌جمهور به خوزستان جلسه‌ای برای استقبال از ایشان برگزار شده است و طبق دستور مهندس فدعمي فرماندار اهواز، سازمان‌ها و نهادها موظف شده‌اند، نسبت به اعزام پرسنل خود به مصلی اهواز و استقرار آنها تا قبل از ساعت 8 صبح اقدام نمایند!



بابک زنجانی ویترین چه کسانی است؟

با گذشت حدود یک ماه از بازداشت "بابک زنجانی" و موکول شدن آزادی وی به بازگرداندن 2 میلیارد یورو از پول نفت این سئوال برای افکارعمومی مطرح است که چرا وی پول را به بیت‌المال باز نمی‌گرداند.

به گزارش انتخاب، بابک زنجانی که به گفته خود وی بیش از 25 هزار میلیارد تومان ثروت دارد برای دومیلیارد یورو یعنی کمتر از نه هزار میلیارد تومان بیش از سه هفته است که در زندان به سر می‌برد. شاید یکی از پاسخ‌های که بتوان به این معما داد این است که پول نفت در اختیار بابک زنجانی نبوده و اساسا بابک زنجانی تنها ویترین کسانی است که پول نفت را بوسیله بابک زنجانی در اختیار گرفته‌اند.

یاداشت کوتاه بابک زنجانی چندی قبل از بازداشت وی که در صفحه فیسبوک او منتشر شد به رمزگشایی این معما کمک می‌کند. وی در این یاداشت از پرداخت 900 میلیون یورو برای پروژه  ایران زمین خبر می‌دهد، پول هنگفتی که طبیعتا بابک زنجانی محلی برای تامین آن غیر از پول نفت در اختیار نداشته است و اگر آن 900 میلیون یورو را نپرداخته بود، امروز می‌توانست نیمی از بدهی خود را تسویه کند.



اما این 900 میلیون یورو به دست چه کسانی رسیده است، بررسی‌های "انتخاب" نشان می‌دهد که مالک قبلی پروژه ایران زمین، شرکتی به نام "اطلس ایرانیان" است شرکتی که متعلق به بانک وابسته به یکی از نهادها است و با تاسیس شرکت‌های تو در تو هلدینگی پیچیده را پدید آورده است که همه راه‌ها در این هلدینگ به یک نام ختم می‌شود و آن "فرهاد روز خوش" است.

فرهاد روز خوش فردی است خود را در سایت شرکتش فوق لیسانس مهندسی صنایع معرفی می‌کند، وی تا قبل از سال 1388، در مدیریت شرکت‌های کوچک خصوصی حضور داشته است اما به یکباره به مرکز تقاطع شرکت‌ها وپروژه‌های هزاران میلیارد تومانی از مشهد گرفته تا تهران تبدیل می‌شود. اینکه آیا تنها بابک زنجانی مورد بازخواست قرا می‌گیرد یا آنکه چهره‌های دانه درشتی که در پشت ویترین وی قرار داشته‌اند و با او تبادلات مالی سنگین داشته‌اند نیز مورد تحقیق قرار خواهند گرفت، موضوعی است که مقامات ذیربط باید در مورد آن تصممی بگیرند.

جدال لفظی داود اوغلو و ظریف!

یک خبرگزاری ترک گزارش داد، "محمد جواد ظریف"، وزیر امورخارجه کشورمان، به همراه احمد داود اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه و مسعود بارزانی، رییس منطقه کردستان عراق در نشست "پایان بازی در خاورمیانه" در اجلاس داووس با یکدیگر به بحث و گفتگو پرداختند که در این میان درباره فعالیت‌های نیروهای حزب‌الله در سوریه بحث‌ها اوج گرفت.

به گزارش افکار، ظریف در پاسخ به سوالی درباره حضور نیروهای حزب‌الله در سوریه گفت: تمام نیروهای خارجی باید از سوریه خارج شوند. ما برای جنگ سوریه کسی را نفرستادیم. نیروهای حزب‌الله خودشان تصمیم به حضور در سوریه گرفته‌اند؛ البته افرادی (تروریست‌ها) به سوریه فرستاده می‌شوند که به مقدسات شیعیان توهین می‌کنند. نباید انتظار داشته باشیم در این صورت شیعیان در برابر این اقدامات سکوت کند. "داود اوغلو" در برابر این اظهارات گفت: بارگاه حضرت زینب (س) تنها به شیعیان اختصاص ندارد و متعلق به همه مسلمانان است و همه این مقدسات میراث فرهنگی مسلمانان است. در سوریه حفاظت از مکان‌های مقدس مسلمانان شیعی و سنی و حتی مسیحیان وظیفه اصلی است.

اما ظریف با بیان بی‌احترامی برخی از افراد در سوریه نسبت به بارگاه‌های اهل بیت (ع) گفت: این اظهارات به گوش خوش می‌آید. من هم خواستار حفاظت از هر مکان مقدس در سوریه هستیم، اما زمانی که این گونه بی‌احترامی‌ها را بشنویم نمی‌توانیم انتظار چنین چیزی داشته باشیم و در ادامه با اشاره به حضور نیروهای خارجی در سوریه و تشابه آن با نیروهای طالبان در افغانستان گفت که کسانی که طالبان را به و جود آوردند اکنون پیامدهای آن را با خون خود می‌پردازند. به نظر می‌رسد که تجربه افغانستان را فراموش می‌کنیم؛ برخی افراد تلاش می‌کنند که در منطقه گروه‌هایی را به وجود آورند اما بعدها عواقب آن را می پردازند.

داود اوغلو نیز در ادامه با تاکید بر این که همه نیروهای خارجی هر چه سریع‌تر سوریه را ترک کنند، گفت: ترکیه به هیچ وجه اجازه نداده است نیروهای رادیکال از مرز ترکیه برای ورود به سوریه استفاده کنند؛ در سوریه یک عنصر ترک وجود ندارد.

لبخند حسن روحانی سوژه رویترز

جمهوریت نوشت: سایت خبری رویترز، عکسی از روحانی را در اجلاس داووس منتشر کرده و از آن به عنوان لبخند روحانی، رئیس جمهور ایران یاد کرده است.



 
برنامه مافیای ایتالیا برای انفجار برج "پیزا"

"جواکینو لا باربرا" یکی از گانگسترهای سابق که در حال حاضر با دستگاه قضایی همکاری می‌کند، در دادگاه اعلام کرده است که دار و دسته "کوزا نوسترا" قصد داشته حمله تروریستی را در سال هزار و نهصد و نود و دو انجام دهد و "نینو جوئه" رئیس سابق آن از تصور این که مردم ایتالیا یک روز صبح از خواب بیدار و متوجه نبود برج پیزا شوند احساس خوشی داشته است چون تصور می‌کرده این اقدام مقامات کشور را شوکه می‌کند و آنها را وا می‌دارد به مافیا امتیاز بدهند.

به گزارش دانا به نوشته پایگاه اینترنتی روسی لنتا، وی از جمله سایر اهداف مافیا به صومعه سنت جان و کلیسای سن جورجیوی رم و نیز ساختمان آکادمی کشاورزی فلورانس هم اشاره کرده است. این عملیات با وجود تهیه کردن مواد منفجره به خاطر دستگیری چند تن از سرکردگان مافیا متوقف شده است. گفتنی است طی بررسی پرونده کوزا نوسترا که لا باربرا با آن همکاری می‌کند، عده‌ای از وزرا و مقامات سابق پلیس به انجام معامله محرمانه با مافیای سیسیل به منظور جلوگیری از حملات تروریستی دهه نود متهم شده‌اند.

عکس یادگاری ارتش عراق با جنازه‌های افراد داعش



تصویری دیده نشده از "میرزا تقی خان امیرکبیر" در جوانی

به گزارش مشرق، این عکس دیده نشده مربوط به دورانی است که "میرزا تقی خان امیرکبیر" (سمت راست عکس) و "میرزا حسین خان" با یکدیگر در روسیه جهت ماموریت از جانب شاه قاجار به سر می‌بردند. گفتنی است این عکس که برای اولین بار منتشر میشود هم اکنون در موزه بروکلین نگهداری می‌شود.



تحقیق از بازداشت‌شدگان حادثه آتش‌سوزی توسط پلیس آگاهی

به گزارش تسنیم، روز پنج‌شنبه گذشته مدیر یکی از ایستگاه‌های اعزامی به محل آتش‌سوزی در خیابان جمهوری به همراه اپراتور پله نجات، از سوی بازپرس پرونده و برای انجام تحقیقات بازداشت شدند.

این در حالی است که با دستور بازپرس پرونده، پرونده آتش‌سوزی خیابان جمهوری که به مرگ 2 زن انجامید، این افراد برای انجام تحقیقات بیشتر در اختیار پلیس آگاهی تهران قرار گرفته‌اند.

آیین سنتی تایپوسام در مالزی

این آیین که از شهرت جهانی برخوردار است سالانه توریست‌های زیادی را از نقاط مختلف دنیا به معبد باتوکیو در کشور مالزی می‌کشاند. در این مراسم که مربوط به آیین هندو می‌باشد نزدیک به یک میلیون نفر از سراسر مالزی و کشورهای اطراف نذورات خود را برای خدایگان خود در باتوکیو می‌برند. از شگفت‌انگیز ترین صحنه‌های این آیین سنتی دیدن زائرانی است که نذورات را با قلاب های فلزی به بدن آویزان کرده‌اند.







یک ساعت فاصله با تهران و این همه تفاوت؟


روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: با اینکه فاصله هوائی تهران تا مشهد فقط یک ساعت و ربع است، نگاه امام جمعه این دو شهر به بعضی مسائل 180 درجه با همدیگر تفاوت دارد. "حجت‌الاسلام سید احمد علم‌الهدی" دیروز در نماز جمعه مشهد گفت: "سه، چهار روز است که فناوری هسته‌ای در مرحله سقوط قرار گرفته و آقای صالحی در گفتگوی خبری مسائلی را بیان کرد که نتیجه این شد، فناوری هسته‌ای متوقف شده است. آیا واقعاً تعطیلی فن‌آوری هسته‌ای به چهار میلیارد دلار می‌ارزد؟"

درست در همان ساعت و همان روز، آیت‌الله امامی کاشانی خطیب جمعه این هفته تهران با حمایت از مواضع دولت جمهوری اسلامی ایران در رابطه با مسائل هسته‌ای و مذاکرات با 1+5، گفت: "مواضعی که وزارت خارجه اکنون در رابطه با مسائل هسته‌ای و در مقابل 1+5 می‌گیرد، مواضعی محکم است که ملت و مقام معظم رهبری بر آن ایستاده‌اند."

چرا احمدی‌نژاد به مرکز اسناد انقلاب رفت؟

"روح‌الله حسینیان" رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی و مشاور سیاسی احمدی‌نژاد در دولت نهم درباره حضور احمدی‌نژاد در مرکز اسناد اظهار داشت: با توجه به اینکه بنده حدود یک ماه قبل در ساختمان ولنجک به دیدن احمدی‌نژاد رفته بودم، او نیز با حضور در مرکز اسناد، به بازدید ما آمد.

به گزارش فارس، حسینیان درباره مباحث مطرح شده در این دیدار گفت: بحث ما سیاسی نبود بلکه درباره چگونگی، زمان گرفتن و دریافت خاطرات رئیس‌جمهور سابق‌ کشورمان برنامه‌‌ریزی شد و مرکز اسناد، این کار را انجام ‌خواهد داد. رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی درباره اینکه برخی به دلیل دیدار شما و احمد‌ی‌نژاد، جبهه پایداری را متهم به ارتباط با احمد‌ی‌نژاد می‌کنند،‌ توضیح داد: ربطی بین جبهه پایداری و آقای احمدی‌نژاد نبوده است و من شخصاً به خاطر رفاقت با وی، به دیدن او رفتم.

پرواز اولین جت بوئینگ در ایران در نیمه دهه 40 شمسی

5 بهمن 1358/ برگزاری اولین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ایران



پرواز اولین جت بوئینگ در ایران در نیمه دهه 40 شمسی



دردسر جدید "زندان‌های سیاه" برای آمریکا

به گزارش صدای روسیه، موضوع وجود زندان‌های مخفی آمریکا در کشورهای مختلف معروف به زندان‌های سیاه، بار دیگر دردسرساز شده و این‌بار سازمان اطلاعات مرکزی ایالات متحده (سیا) متهم است که در سال 2003 میلادی با پرداخت 15 میلیون دلار به لهستان موافقت ورشو را برای دایر کردن چنین بازداشتگاهی دریافت کرده است.

مهر نوشت: در ماه دسامبر دادگاه حقوق بشر اروپا جلسه‌ای را برای استماع استدلال‌های مربوط به این پرونده برگزار کرد و صدور حکم به سال میلادی جاری موکول شد. در این جلسه استدلال شد که لهستان با گذاشتن این مکان در اختیار سیا برای شکنجه بازداشت‌شدگان، قوانین بین‌المللی را نقض کرده است و دادگاهی در لهستان نیز سال گذشته دستور بازداشت افسران سیا که به این بازداشتگاه مخفی رفت وآمد کرده‌اند، را صادر کرد.

آمریکا پس از حوادث 11 سپتامبر سال 2001، برای تسهیل امر بازداشت افراد مظنون به فعالیت‌های تروریستی اقدام به دایر کردن زندان‌های مخفی در کشورهای مختلف کرد که این زندان‌ها به "زندان‌های سیاه" معروف شدند. بر اساس گزارش شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، سازمان سیا علاوه بر گوانتانامو و دیگر زندان‌های مخوف در افغانستان و عراق دارای زندان‌های مخفی در 66 کشور دیگر در سراسر جهان است که از آن جمله می‌توان به مصر، الجزایر، اردن، مغرب، لیبی، تونس، هند، پاکستان، ازبکستان، سودان، زیمبابوه، اتیوپی، کنیا، لهستان، رومانی، بوسنی، کوزوو، تایلند، لیتوانی و دیگر کشورها اشاره کرد.

توجیه لهستانی برای آتش‌سوزی جمهوری

ایسنا در مطلبی طنز نوشت: در همه جای دنیا وقتی حادثه‌ای رخ می‌دهد و افکار عمومی از آن متأثر می‌شود، مسؤولان کاری می‌کنند که نمک بر زخم مردم نپاشند و آن‌ها را متأثرتر نکنند. اما در کشور ما مسؤولان به جای این که بر درد مردم مرهم بگذارند، به آن‌ها سیخونک می‌زنند و سنگ نمک بر زخم‌شان می‌مالند. مثلا خانم "معصومه آباد"، عضو شورای شهر تهران، با اعتراض به انتقادها از شهرداری و سازمان آتش‌نشانی گفته‌اند: این اتفاق ممکن است برای هر سیستم کامپیوتری رخ بدهد و حتا هواپیماهای غول‌پیکر هم دچار مشکل می‌شوند!

اما خانم آباد گرامی ماشین آتش‌نشانی و سیستم کامپیوتری‌اش هر سیستمی نیست و نباید حتا یک‌بار دچار مشکل شود و حتی هواپیماهای غول‌پیکر. شما خودتان اگر یک بار فریزر خانه‌تان خراب شود و همه محتویاتش آب بشود، همین را می‌گویید؟ و حتا هواپیماهای غول‌پیکر. به قول دوستی بر این اساس می‌توانیم بگوییم فلان شخص که زد فلانی را کشت هم تقصیری ندارد، چون مغز آدم‌ها هم بعضی وقت‌ها خوب کار نمی‌کند! و حتا هواپیماهای غول‌پیکر.

خانم آباد در ادامه گفته‌اند: یکی از خانم‌ها قبل از ورود آتش‌نشانی خود را به پایین پرتاب می‌کند و یکی از آن‌ها نیز بعد از آمدن آتش‌نشانی خود را به پایین پرتاب می‌کند. بد نیست بدانید خانم آباد مسؤول پی‌گیری این آتش‌سوزی در شورای شهر تهران هستند و هنوز نمی‌دانند آن دو زنده‌یاد خودشان را به پایین پرتاب نکرده‌اند! و حتا هواپیماهای غول‌پیکر.

اما از مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران بشنویم: ما مستنداتی داریم که در کشورهایی همچون آلمان، انگلیس و لهستان نیز در صحنه عملیات نردبام باز نشده است! الآن لهستان را کجای دل‌مان بگذاریم؟ البته ما مستندات ‌پیداکن‌های خوبی در کشور داریم، اما شما مستندات لهستان را از کجا پیدا کرده‌اید، خدا می‌داند. یعنی چون آن‌جا باز نشده است این‌جا هم عیب ندارد باز نشده است؟ شما هم مثل برخی اصولگرایان حرف زده‌اید که می‌گویند مگر خرم، وزیر راه خاتمی، برای حادثه قطار نیشابور استعفا کرد که اصلاح‌طلبان حالا طالب استعفا هستند؟

خب خرم هم اشتباه کرد استعفا نکرد، بهبهانی، وزیر منحصربه‌فرد احمدی‌نژاد، هم اشتباه کرد استعفا نکرد و تازه مصداق همین سنگ نمک‌ها، پس از سانحه‌ هوایی و کشته شدن جمعی از هموطنان، اولین اظهارنظرش این بود که میزان کشته‌های سوانح هوایی ما از استاندارد جهانی کمتر است! همه‌ این‌ها خیلی بد کردند اما آن به این چه ربطی دارد؟ در همه جای دنیا برای احترام به افکار عمومی مردم که از حادثه‌ای متأثر شده‌اند، مسؤولان استعفا می‌کنند، جز ایران که برای بقا می‌جنگند.

حالا می‌گویم شما اگر مستنداتی درباره چیزهای دیگری مثل پنجر شدن ماشین آتش‌نشانی، تمام شدن بنزین یا عمل نکردن سیستم آب‌پاش بویژه در لهستان دارید مردم را آگاه کنید تا بدانند و الکی برخی مسائل را بزرگ نکنند. راستی شما مستنداتی درباره گاردریل‌ها در لهستان دارید؟ می‌خواهم بدانم آیا گاردریل‌های لهستان هم مثل این‌جا تزیینی هستند و از مقوا ساخته شده‌اند؟

حالا مسؤولان به کنار، خبر تلویزیون، روز بعد از حادثه از همان ماشینی که نردبامش باز نشد گزارشی تهیه کرده بود و نشان می‌داد نردبامش کار می‌کند و آن باز نشدن اتفاقی بوده است! یعنی فقط می‌توانم بگویم و حتی هواپیماهای غول‌پیکر! باقی بقای‌تان!

حجاب زن ایرانی 5 هزار ساله شد

"ملک محمد سنجرانی" مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان، با اشاره به جایگاه حجاب در میان زنان ایران عصر باستان اظهار داشت: پوشش زنان کشف شده از شهر باستانی سوخته به روز و نسبتا کامل بوده به طوری که این پوشش در عصر حاضر و در جامعه اسلامی کنونی نیز قابل استفاده است.

وی در گفتگو با ایرنا، با تاکید براینکه تاکنون هشت دست از لباس‌های بانوان شهر سوخته بازسازی و به نمایش گذاشته شده است، گفت: رنگ این لباس‌ها برگرفته از رنگ‌های کرم و قهوه‌ای مورد استفاده در آن زمان است و بقایای پیکرک‌ها و مجسمه‌های زنان شهرسوخته از جمله پیکرک سنگی زن ساری‌پوش، پیکرک مسرقی زن شهرسوخته و همچنین پیکرک گِلی که بر روی آن نگین‌هایی از گِل و همچنین کمربند به کار رفته، کمک بزرگی برای بازسازی لباس‌های آن دوران بود.

با شیطان مذاکره می‌کنیم، اما با احمدی‌نژاد نه!

روزنامه عرب زبان "السفیر" نوشت: "حسن روحانی" رئیس‌جمهور منتخب ایران پس از نشستن بر کرسی ریاست‌جمهوری، دعوت پادشاه عربستان را برای شرکت در مراسم حج عمره نپذیرفت و در ادامه گزارش این روزنامه آمده است: پیش از شروع بحران سوریه تجربه تلخی به وجود آمد. در دوران احمدی‌نژاد روابط ایران و عربستان بحرانی شد.



به گزارش انتخاب، "آیت‌الله هاشمی رفسنجانی"، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با کسب اجازه از رهبر عالی ایران به ریاض سفر کرد. "ملک عبدالله" پادشاه عربستان در این سفر از او استقبال بی‌نظیری کرد که شبیه به استقبال از روسای جمهور کشورها بود. این دو نفر به بررسی موضوعات منطقه‌ای و دو جانبه پرداختند. گفتگو در جایی خاتمه یافت که ملک عبدالله حاضر نشد کوتاه بیاید و گفت: "با شیطان مذاکره می‌کنیم، اما با احمدی‌نژاد نه".

تحلیلگران بر این باورند که ملک عبدالله به وعده خود عمل کرد و دست در دست اسرائیل، شیطان منطقه علیه ایران، سوریه و حزب‌الله وارد عمل شد که نتایج آن در اوضاع آشفته منطقه قابل مشاهده است.

دانا/ اولین لباس عروس سفید



فیگور رییس‌جمهور آرژانتین در مقابل هوادارانش

"کریستینا فرناندز کرچنر" رییس‌جمهور آرژانتین پس از عمل جراحی و بهبود نسبی برای نخستین بار در 40 روز گذشته در جمع مردم حاضر شد. به گزارش عصر ایران، کرچنر 60 ساله دقایقی را در بالکن خانه‌اش در "بوینس آیرس" به ابراز احساسات هوادارانش از بهبود نسبی او پس از عمل جراحی، پاسخ داد.



یارانه نقدی در مالزی چقدر است؟


دولت مالزی روز شنبه اعلام کرد هفت و میلیون و 900 هزار نفر از جمعیت 29 میلیون نفری این کشور در سال جدید یارانه نقدی دریافت می‌کنند. یارانه نقدی پرداختی از سوی دولت مالزی در سال گذشته به ازای هر خانوار 500 رینگیت (167 دلار) بود که این میزان امسال با افزایش 30 درصدی به 217 دلار افزایش یافت.

به گزارش ایرنا، دولت مالزی در بودجه سال جاری چهار میلیارد و 600 میلیون رینگیت (حدود یک میلیارد و 530 میلیون دلار) برای پراخت نقدی یارانه به مردم تخصیص داده است. بر اساس برنامه دولت مالزی خانوارهایی که درآمد ماهیانه آنها کمتر از سه هزار رینگیت (حدود یکهزار دلار) است مبلغ 650 رینگیت نیز از سوی دولت کمک مالی دریافت می‌کنند.

افراد مجرد زیر 21 سال نیز که حقوق آنها تا دو هزار رینگیت (حدود 667 دلار) است 300 رینگیت (یکصد دلار) دریافت نقدی خواهند داشت. افزایش بهای سوخت، تعرفه برق و برخی خدمات از جمله اقدامات دولت در سال جدید میلادی است.

سیاست های اقتصادی دولت مالزی اعتراض های مردمی در پی داشته است که دولت نیز برای کاستن فشارهای اقتصادی به برخی از مردم این کشور یارانه نقدی پرداخت می‌کند. مالزی بدنبال ساماندهی و قطع تدریجی پرداخت یارانه‌ها به برخی قشرهای جامعه است. صندوق بین‌المللی پول از این اقدام مالزی حمایت کرده است اما سیاست‌های اقتصادی دولت نجیب تون رزاق نخست وزیر باعث خشم برخی از مردم شده است.

دولت مالزی در راستای اجرای این برنامه ابتدا سوخت و سپس شکر را گران کرد و اکنون نیز مالیات کالا و خدمات در دستور کار دولت قرار دارد.

انتقادات "هاشمی رفسنجانی" به مجلس

"محمد هاشمی" ریاست دفتر آیت‌الله هاشمی با مد نظر قرار دادن برخی رفتارهای اخیر نمایندگان در مواجهه با دولت یازدهم به گفتار نیوز، اعلام کرد: گلایه‌هایی از نمایندگان به وجود آمده که نشات گرفته از رفتار آنها است. بغل کردن‌های رئیس جمهور دولت دهم با کارت‌های زرد دولت کنونی قابل مقایسه نیست و این نشان از افراط و تفریط دارد. برخی از نمایندگان توانستند از دولت قبلی رانت‌ها و مبالغی را بگیرند؛ اما این اتفاقات تاکنون در دولت یازدهم برایشان رخ نداده از این رو شاید می‌خواهند با سنگ‌اندازی منافع قبلی خود را احیا و یا کسب کنند.

هاشمی رفسنجانی مجلس را یکی از دستگاه‌های نظارتی بر عملکردهای دولت برشمرد و یادآور شد: قرار نیست که مجلس با دولت مقابله و یا رقابت کند. از این رو است که نبود تعامل کم کم به مچ‌گیری تبدیل می‌شود. همسویی با دولت باید جایگزین این نوع نگرش نمایندگان بشود.

وی قانون را برای همه یکسان و لازم اجرا دانست و افزود: اگر مجلس احساس کرد شرایط و امکانات برای دولت به منظور اجرای قانون مناسب نیست؛ می‌تواند به تغییر قانون روی آورد و تعامل خود را با دولت نشان بدهد. بیشترین قانون‌گریزی و قانون‌شکنی توسط دولت دهم صورت گرفت اما کمترین کارت زرد، کمترین استیضاح، کمترین سوال را مجلس از دولتمردان احمدی‌نژاد داشت. این یادآوری‌ها به منظور حمایت از دولت روحانی نیست بلکه نقد نظارت در کشور است و ادامه این روند آسیب‌هایی دارد که تنها به بدنه ملت ضربه می‌زند.
انتهای پیام/
برچسب ها: سیاسی ، باشگاه ، خبرنگاران ، آیت الله ، خامنه ای ، احمدی نژاد ، رئیس جمهور ، سردار ، روحانی ، اهواز ، بیلبورد ، مائده ، هواپیما ، تروریست ، علوش ، الجبهه ، اسلامیه ، پیامبر ، اکرم ، ابوسفیان ، سعودی ، ژنو ، القاعده ، خاتمی ، چلچراغ ، ایلن ، نواندیش ، میلادی ، چین ، بیروت ، کلینک ، فیسبوک ، افغانستان ، قوه قضاییه ، پارسینه ، روحانی نما ، پترائوس ، داعش ، مک کین ، عراق ، واشنگتن ، آپاچی ، لجستیکی ، نوری المالکی ، تکزاس ، لاویلا ، ایرنا ، امارات ، جهان ، دوبی ، گینس ، گوانتانامو ، بن لادن ، سازمان ملل ، غزه ، حماس ، امام زمان ، ولز ، انگلیس ، تعرض جنسی ، ونلس ، لقب سر ، ملکه ، سویل ، شارون ، فنویک ، اسحاق رابین ، پاپ فرانسیس ، اینترنت ، خدا ، کلیسا ، پاپ ، مذهبی ، کاتولیک ، جمهوری ، جعبه ، سیاه ، عصر ایران ، آمریکا ، بی بی سی ، شهرداری ، صدام ، رغد ، دیکتاتور ، عربی ، انتظامی ، نفت ، دلار ، بابک زنجانی ، جمهوری اسلامی ، ایران ، iso ، خوزستان ، استقبال ، دولت ، فدعمی ، فرماندار ، یورو ، اطلس ، ایرانیان ، انتخاب ، روز خوش ، داود اوغلو ، ظریف ، ترکیه ، بارزانی ، کردستان ، خاورمیانه ، شیعیان ، حضرت زینب ، سنی ، مسیحیان ، رویترز ، بذرباش ، وطن امروز ، جبهه پایداری ، اشتون ، استراو ، انگلیسی ، طالبان ، العربیه ، حزب الله ، کاخ سفید ، آرمیتا ، اوباما ، اسرائیل ، باربر ، نوسترا ، جوئه ، برج ، پیزا ، مافیا ، لنتا ، روسی ، صومعه ، اردوغان ، عربستان ، امیر کبیر ، تسنیم ، مالزی ، مشهد ، علم الهدی ، امامی ، کاشانی ، حسینیان ، ولنجک ، فارس ، جت ، بوئینگ ، احمدی ، لهستان ، حقوق بشر ، مصر ، الجزایر ، اردن ، مغرب ، لیبی ، تونس ، هند ، پاکستان ، ازبکستان ، سودان ، زیمبابوه ، اتیوپی ، کنیا ، رومانی ، بوسنی ، کوزوو ، تایلند ، لیتوانی ، شیطان ، السفیر ، حج عمره ، رفسنجانی ، مجمع ، تشخیص ، ریاض ، عبدالله ، آرژانتین ، کرچنر ، بوینس آیرس ، رینگیت ، سی ان ان ، مجلس ، محمد هاشمی ، استیضاح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۲:۲۲ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۸ ۱۲ خرداد ۱۳۹۷
سلام من ۱۸ساله ساکنه مراغه به خاطرای بی پول ووضیت مالی که ندارم نیاز به کمک دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۴ ۱۷ اسفند ۱۳۹۶
اخبار جذابی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۸ ۱۷ اسفند ۱۳۹۶
مطالب خوبی بود
مرسی
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۰۹ ۲۷ مرداد ۱۳۹۶
راست ودروغش معلوم نیست
Iran (Islamic Republic of)
ححسین
۲۱:۰۳ ۱۵ مرداد ۱۳۹۶
بسیار عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
ممنون هم اطلاعاتم زیاد شد هم اخبار جذابی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
ممنون هم اطلاعاتم زیاد شد هم اخبار جذابی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
ممنون هم اطلاعاتم زیاد شد هم اخبار جذابی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۰۶ دی ۱۳۹۴
با ارض سلام ممنون از این همه خبرهای ناب ...دست شما درد نکنه دوستان ....
Iran (Islamic Republic of)
خوده خودم پور
۱۳:۱۸ ۱۱ مهر ۱۳۹۴
عااالی بود.
بسیار مفید و خوب
Iran (Islamic Republic of)
علی ب
۱۶:۲۴ ۱۹ تير ۱۳۹۴
جانباز از دست راستم سه تا دختر دارم حقوقم 600هزار توماناست یکی دانشجو دوتا محصل اولی نامزد است کمک برای جهیزیه دارم
Iran (Islamic Republic of)
محمدحسین شیرینکار
۱۴:۲۸ ۲۰ خرداد ۱۳۹۴
باسمه تعالی
سلام علیکم
به نظر می آیدعکسی که به نام جناب امیرکبیر منتشر شده است عکس تقی زاده باشد
Iran (Islamic Republic of)
طاهره محمدی
۱۰:۴۶ ۲۶ آذر ۱۳۹۳
باسلام، مطالب هم خیلی جالب و هیجان انگیز بود ممنون
Iran (Islamic Republic of)
محمدهادی محمدپور
۱۷:۲۳ ۲۳ آذر ۱۳۹۳
فوق العاده عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
صفا
۱۵:۴۵ ۲۳ آذر ۱۳۹۳
خیلی متشکرم
خسته نباشید و خداقوت؛عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
behnaz
۲۱:۵۶ ۱۰ آذر ۱۳۹۳
سلام خسته نباشی

واقعاعالی بود ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۱ ۰۸ آذر ۱۳۹۳
ممنون

عالی بود

خسته نباشی
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۰۸:۳۹ ۱۳ فروردين ۱۳۹۳
مطالب خوبی بود
مرسی
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۸:۲۷ ۱۲ فروردين ۱۳۹۳
مرسی ممنون.مطالب خوبی بود
آخرین اخبار