آیت‌الله حیدری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

اقتصاد مقاومتی، تولید در داخل و تدبیر در مصرف است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اقتصاد مقاومتی به معنای ریاضت نیست بلکه مقاومتی همراه با تولید و تدبیر در مصرف و مبتنی بر نیروها و توانمندی‌های داخلی است.

"آیت‌الله محسن حیدری" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، به ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و با بیان این مطلب که مردم نیز نقش اساسی در این زمینه دارند، اظهار داشت: انجام فعالیت‌های اقتصادی سالم در بخش‌های تعاونی و خصوصی از جمله وظایفی است که باید از سوی ملت شریف ایران مورد پیگیری قرار گیرد تا رهنمودهای "مقام معظم رهبری" تک تک مورد اجرا گذاشته شود. 

وی با تاکید بر اینکه ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری راهبرد اساسی است که همه مسئولان و ملت باید برای اجرای بندهای 24 گانه آن عزم خود را جزم کنند، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی به معنای ریاضت نیست بلکه مقاومتی همراه با تولید و تدبیر در مصرف و مبتنی بر نیروها و توانمندی‌های داخلی است.  
 
وی به نقش دولت در رأس سایر قوا، به عنوان مجری اصلی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: وضع قوانین صحیح و مطلوب از سوی مجلس شورای اسلامی و لغو قوانین دست و پا گیر و البته ایجاد امنیت قضایی و پشتیبانی لازم از پروژه‌های اقتصادی از سوی قوه قضاییه از جمله اقداماتی است که حتما باید از سوی قوای سه‌گانه مورد تاکید و پیگیری قرار گیرد.  
 
وی با تاکید بر اینکه باید با جایگزین کردن تولیدات مختلف داخلی نیاز کشور را نسبت به نفت و مسائل خارج از کشور کاهش داد، ادامه داد: باید به گونه‌ای عمل کنیم که اقتصاد مقاومتی چتر امنیتی برای مردم کشورمان ایجاد کند و کشور را از هر گونه مشکلات احتمالی در آینده بیمه کند.  
 
عضو مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: باید در زمانی نسبتا طولانی در تغییر سیاست‌های کلی حرکت کرد چرا که زمانی کوتاه برای اجرا و تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی کفایت نمی‌کند بلکه باید تدریجا به سمت خودکفایی حرکت کنیم.   
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار