باشگاه خبرنگاران گزارش می‌دهد؛

خشونت خانگی، خشونت در محیط کار، هیچ جای اروپا برای زنان امن نیست

از هر 10 زن اروپایی 1 نفر از سن 15 سالگی با خشونت جنسی روبرو شده و از هر 20 زن نیز یک نفر مورد تجاوز جنسی قرار گرفته‌ و 8 درصد از زنان در 12 ماه گذشته مورد آزار و بد رفتاری قرار گرفته‌اند.

ه خبه گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران ؛ جهان غرب که هر روز با شعارهای دروغین سعی می‌کنند تجربه‌هایی که خود در آمریکا و اروپا به آن نرسیدند، به زنان و دختران سایر نقاط جهان تحمیل نمایند. طبق آخرین تحقیقاتی که خود اخیرا انجام داده‌اند به این نتیجه رسیده‌اند که 55 درصد زنان اروپایی مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته‌ و برای 18 درصد از آن‌ها مزاحمت ایجاد شده و 43 درصد با سوء استفاده روانی مواجه شده‌اند.




این گزارش که توسط "کیت بولونگارو" و با عنوان "خشونت مزمن علیه زنان اروپایی" نوشته شده است، نویسنده با استناد به گزارش‌های رسمی منتشر شده در خصوص نقض گسترده حقوق زنان در اروپا و اعمال انواع خشونت‌ها علیه این قشر جامعه در کشورهای عضو اتحادیه اروپا می‌نویسد: در اوایل ماه مارس "آژانس اتحادیه اروپا برای حقوق اساسی" ( FRA ) مطالعه تکان‌دهنده‌ای در مورد خشونت علیه زنان در اتحادیه اروپا منتشر کرد.

در طی این مطالعه محققان با بیش از 42000 زن در 28 کشور عضو اتحادیه اروپا مصاحبه کرده‌اند که یکی از جامع‌ترین و مفصل‌ترین گزارش‌ها در نوع خود محسوب می‌شود که تا‌کنون انجام شده است.




تحقیقات بر مطالعه "بولونگارو" صحه می‌گذارند


یافته‌ها، نتیجه‌گیری "بولونگارو" را تایید می‌کند. با توجه به تحقیقات ، 55 درصد زنان مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته‌اند و برای 18 درصد مزاحمت ایجاد شده و 43 درصد با سواستفاده روانی مواجه شده‌اند. بر اساس این گزارش، از هر 10 زن یک نفر از سن 15 سالگی با خشونت جنسی روبرو شده و از هر 20 زن نیز یک نفر مورد تجاوز جنسی قرار گرفته‌ و 8 درصد از زنان در 12 ماه گذشته مورد آزار و بد رفتاری قرار گرفته‌اند. زنان جوان از میان تمام گروه‌های سنی مورد مطالعه ،به خصوص در برابر اعمال خشونت‌آمیز آسیب پذیرتر بوده‌اند.



در این مقاله خانم "بولونگارو" با تاکید بر این که در بسیاری از کشورهای اروپایی خشونت علیه زنان مورد توجه کافی قرار نمی‌گیرد، می‌گوید، اغلب با این استدلال که این مساله پدیده‌ای همه‌گیر در دیگر نقاط جهان است ، آن را نادیده می‌گیرند؛ در حالی که بدرفتاری با زنان در اروپا همچنان ادامه دارد و روندی روبه رشد داشته‌ است.

به گزارش "گاردین" ،شورای اروپا کنوانسیون جلوگیری و مبارزه با خشونت علیه زنان و خشونت خانگی را در سال 2011 به تصویب رساند ، با این حال ، تنها سه کشور عضو اتحادیه اروپا این توافق نامه را امضا کرده‌اند.



گاردین می‌افزاید: شاید گام مهم پایان دادن به فرهنگ سکوت در مورد خشونت علیه زنان است. بد‌رفتاری،به‌ ویژه خشونت داخلی، اگر در حوزه خصوصی مخفی بماند و گزارش نشود ،به شکل امری مجاز تلقی می‌گردد.

"هافینگتن‌پست" نیز با پرداختن به این خبر می‌نویسد: "دادگاه حقوق‌بشر اروپا فهمیده‌ است که در بسیاری از کشورهای اروپایی، "خشونت خانگی" به‌عنوان یک "دعوای خصوصی" ،بین زوج‌ها تلقی می‌شود و نه به شکل یک موضوع عمومی که نیاز به دخالت دولت و پیگرد قانونی داشته باشد."

"مورتن کیاروم" مدیر آژانس حقوق اساسی اتحادیه اروپا، در مورد نتایج این تحقیق گفت: "‌خشونت علیه زنان و به طور خاص خشونت "مبتنی بر جنسیت" که به طرز نامناسبی بر زنان تاثیر می‌گذارد‌، نقض گسترده "حقوق بشر" است که اتحادیه اروپا نمی‌تواند از آن چشم‌پوشی کند‌."

بر اساس این گزارش به صورت کشور به کشور ،دانمارک (با 52 درصد)‌، فنلاند (با 47 درصد) و سوئد (با46 درصد) بالاترین میزان خشونت علیه زنان را داشتند.

زنان در لهستان (19 درصد)‌، اتریش (20 درصد)‌، یونان (21 درصد) و اسپانیا (22 درصد) با پایین‌ترین سطح خشونت مواجه بودند‌.



در ابتدا به نظر می‌رسید که کشورهای شمال اروپا، میزان بیشتری از سو رفتار را دارند. هافینگتن‌پست با بیان این مطلب می‌افزاید: با این حال، زمانی که آمارهای حاصل از این بررسی با شاخص برابری جنسیتی " موسسه اروپایی برابری جنسیت " مقایسه می‌شود ، بین برابری جنسیتی بالا و خشونت فراوان گزارش شده به نهادها، ارتباط مستقیمی به چشم می‌خورد.

خشونت علیه زنان یک پدیده همه گیر است که در تمام ریشه‌های فرهنگی ، مذهبی و قومی در هر منطقه از جهان یافت می‌شود. برای حل این موضوع پیچیده و مهم نیاز به همکاری بین‌المللی است. در سال 1979، کنوانسیون رفع کلیه اشکال تبعیض علیه زنان ، از جمله خشونت، در سازمان ملل متحد به امضا رسید.

خشونت علیه زنان در فرانسه

به گزارش رادیو فرانسه،بر اساس یک نظرسنجی که روز جمعه منتشر شد از هر 5 زنی که در فرانسه مشغول به کار هستند یک نفر در محل کار خود  مورد آزار و اذیت جنسی قرار می‌گیرد.

 رادیو فرانسه می‌افزاید ،این نظر سنجی به درخواست  "ژان ایو لو"  وزیر دفاع این کشور به منظور دست‌یابی به یافته‌هایی در باره آزار  و اذیت جنسی و تجاوز در ارتش فرانسه صورت گرفته بود. این گزارش 40 مورد از تجاوز جنسی در نیروهای مسلح فرانسه نشان داد.



به گفته یک منبع قضایی فرانسه  که با رادیو فرانسه سخن می‌گفت ، در حال حاضر بیش از 10 مورد پرونده آزار و اذیت، ضرب و شتم یا تجاوز به عنف در حال بررسی است.

به نوشته "گاردین" بر اساس یافته‌های این نظرسنجی از هر 6 قربانی در ارتش فرانسه 3 قربانی مربوط به جرایمی جنسی است. "رویترز" در این باره نوشته است سیستم قضایی فرانسه و قوانین این کشور در تعریف جرم و جنایت جنسی بیش از حد مبهم بوده است.

"رویترز" با اشاره به موضوع، دستگیری "استراوس‌کان"، رئیس سابق صندوق بین‌المللی پول را درسال 2012 جرقه‌ای دانست برای مطرح‌ شدن مجدد موضوع نقصان قوانین فرانسه و مبهم‌ بودن آن‌ها در برابر برخی جرایم از جمله آزار و اذیت جنسی. به گفته رویترز "استراوس" متهم به تجاوز جنسی به یک خدمتکار هتل در نیویورک شده بود.

35 سال بعد، ما هنوز هم از این که اخباری در مورد حملات خشونت‌آمیز علیه زنان، به ویژه در اروپا می‌شنویم، شگفت‌زده هستیم. با این حال، تا زمانی که زنان حمایت لازم را نداشته باشند، برای بسیاری از زنان در جهان خشونت همچنان یک واقعیت خواهد بود. با این تفاصیل، بر زنان و دختران مسلمان لازم است تا اسیر توطئه‌های فرهنگی غرب نشوند و با آشنایی با حقوق زنان در اسلام،خود را از چنگال غربی‌ها رهایی بخشند.

گزارش: سید احمد موسوی

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار