سوغات سبز شمال با تست رایگان

فروشندگان سوغاتی درجاده شمال با ترفندهای مختلف شما را به داخل مغازه کشانده و نمک گیر می‌کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران؛ وقتی شوق سفرداری جاده را در پیش گرفته و با انرژی و انگیزه به سمت مقصد می‌رانی هدف رسیدن به مقصد ومکان هایی است که قبلاً برنامه‌ریزی شده‌اند.



در مسیر رفت جاده ومناظر اطراف آن تنها سرگرمی مسافر است که البته اگر برای اولین بار باشد که از آن مسیر عبور می‌کنی مناظر پیش رو بسیار جذاب تر و زیباتر به نظر می‌رسند.

اما در مسیر برگشت علاوه برجاده ومناظر آن چشم‌ها دنبال سوغاتی های منطقه هم می‌گردد.

چراکه مردم محلی هم می‌دانند که اگر سوغاتی چشم‌گیر ومطمئن را بر سر راه مسافران و گردشگران قراردهند، گردشگران نمی‌توانند بی‌تفاوت از کنار آن رد شوند.

رود بار یکی از شهرهای توریستی ایران است که در مرز قزوین و گیلان قرار دارد.

وقتی از جاده باریک رودبار می‌گذری قسمتی از خیابان مملو از مغازه‌هایی است که به فروش سوغات شمال مشغولند.

چرا که کمتر مسافری درمسیر رفت سوغاتی می‌خرد، درعوض همان مسافران در مسیر برگشت چمدان‌های خود را پر از انواع سوغاتی شمال می‌کنند.

بهترین و معروف‌ترین سوغات رودبار " زیتون" است.

درختان همیشه سبز زیتون را درکنار جاده نیز می‌توانید ببینید که از دور در وزش باد برگ‌های ریز آن درهوا می‌رقصد، اما خود زیتون درهمه‌ی مغازه‌های سمت چپ یعنی درمسیر برگشت در دسترسی شماست که فروشنده با به کارگیری ترفندهای مختلف شما را به داخل مغازه‌ می‌کشاند وحتی برای اینکه شما را نمک گیر کند، لیوان پر از " زیتون پرورده" را به رایگان تقدیمتان می‌کند و این‌جاست که باید شماری برای چه کسانی و برای هر کس چه مقدار باید پیاده شوی!

درمغازه‌های زیتون فروشی رودبار، دیگر سوغاتی‌های شمال را هم می‌توانید پیداکنید که حتی برخی از آن‌ها نه تنها تولید شمال نیست بلکه وارداتی از کشورهای خارجی است.


مثلاً برخی از مغازه‌های علاوه بر انواع زیتون که بخشی هم زیتون لبنانی است، آثاری از صنایع دستی چینی را هم آمیزه سوغات شمال کرده وبه اسم ایرانی می‌فروشند.

اما گردشگری که چندین بار از این منطقه عبور و خرید کرده دیگر بازار خود را می‌شناسد وگول نمی‌خورد.

زیتون اصیل شمال که تازه باشد آن‌قدر خوشمزه است  که من پیشنهاد می‌کنم درب پلاستیک آن را در ماشین باز نکنید چرا که امکان دارد وقتی به منزل می‌رسید تنها یک پلاستیک خالی از سوغات شمال در دستتان باقی بماند.

گزارش رضا شوکتی


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار