روزنامه فرانسوي لو پوئن:

شرکت نفتی آمریکایی غرامتی بی‌سابقه می‌پردازد

شرکت نفتي آمريکايي "آنادارکو" براي جبران خسارت‌هايي که به محيط زيست وارد کرده است، مبلغ پنج ميليارد و 150 ميليون دلار غرامت پرداخت خواهد کرد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه فرانسوي لو پوئن، مبلغ این غرامت آنقدر هنگفت است که حتی شرکت نفتي عظيم "بريتيش پتروليوم" نيز تا کنون براي آلودگي خليج مکزيک چنين مبلغ هنگفتي پرداخت نکرده است.

شرکت نفتي "آنادارکو" پذيرفته است که مبلغ 5.15 ميليارد دلار از جمله مبلغ 4.4 ميليارد دلار براي رفع آلودگي ناشي از فعاليت يکي از شعباتش  که به حال خود رها شده است، بپردازد.

بر اساس توافقي که بين اين شرکت و مقامات قضايي آمريکا به عمل آمد، "آنادارکو" پذيرفته است که براي پايان دادن به تعقيب قضايي شرکت به سبب تقلب و صحنه‌سازي غرامت لازم را پرداخت کند.

"جيمز کول" معاون وزير دادگستري آمريکا با اظهار خرسندي گفت: اين بزرگترين دريافت غرامت براي پاکسازي آلودگي محيط زيست در تاريخ  اين وزارتخانه است.

دادستان فدرال نيويورک نيز گفت: شرکت پتروشيمي "کر مک جي" که از زيرمجموعه‌هاي "آنادارکو" است در مدت حدود يک قرن آلودگي و فاجعه زيست محيطي از خود بر جا گذاشته است.

اين شرکت متهم است که به مدت 85 سال ده‌ها تاسيسات بهره‌برداري را در نقاط مختلف آمريکا بدون پاکسازي به حال خود رها کرده است.

برخي از اين تاسيسات به علت آلودگي به موادي مانند اورانيوم و توريوم بسيار خطرناک هستند و برخي ديگر با انتشار مواد سمي قابل نفوذ در آب‌هاي زير زميني موجب آلودگي آبها مي‌شوند.

احتمال مي‌رفت که "آنادارکو" به ميزان 5 تا 14.5 ميليارد دلار جريمه شود اما معاون وزير دادگستري آمريکا گفت: مبلغ 5.15 ميليارد دلار براي  پوشش دادن همه خسارت‌هاي زيست محيطي اين شرکت کافي است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار