دستورالعمل عوارض خروج از کشور برای ایرانیان مقیم خارج از کشور

مرتضی دهقان مدیر کل فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) گفت : در راستای اجرای قانون اخذ عوارض خروج از کشور تمامی هموطنانی که قصد خروج از طریق مرز هوایی فرودگاه ها را دارند ، موظف به پرداخت عوارض مصوب هستند.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از  روابط عمومی وامور بین الملل فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) ، مرتضی دهقان با بیان مطلب فوق افزود: «  برابر قوانین مصوب مسافرین ایرانی که قصد خروج از کشور را دارند بایستی عوارض خروج از کشور پرداخت نمایند و به استناد تبصره ماده 45 قانون مالیات بر ارزش افزوده ، ایرانیان مقیم خارج از کشور که دارای کارنامه شغلی از وزارت تعاون ، کار ورفاه اجتماعی می باشند ، در خصوص پرداخت وجوه عوارض خروج از کشور مستثنی گردیده اند. لذا کلیه ایرانیان مقیم خارج از کشور برای خروج از کشور در صورت عدم ارائه کارنامه شغلی می بایست برابر مقررات عوارض خروج از کشور پرداخت نمایند »

مدیر کل فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) اظهار داشت  : از همه هموطنان ارجمند که قصد مسافرت به خارج از کشور را دارند درخواست می نمائیم که قبل از مراجعه به فرودگاه عوارض خروج از کشور خود را در شعب با نک ملی سراسر کشور پرداخت نموده تا درهنگام انجام فرآیندهای پذیرش مسافر و حضور در گیت های گذرنامه با ارائه فیش واریزی به مامورین کنترل گذرنامه به سهولت تردد نمایند.

لازم به ذکر می باشد براساس ماده 45 قانون مالیات بر ارزش افزوده برای سال جاری ،  برای هر مسافر به مقاصد بین المللی 75000 هزار تومان  و برای مقاصد زیارتی 37500تومان می باشد.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Canada
دلبر
۰۸:۲۴ ۰۸ دی ۱۴۰۰
من از کانادا میومدم ایران .برای دیدین خانواده ..هر سال میومدم....دیگه اومدن سخت و پر هزینه شده . شما هم جیب ما رو بزنین و سخت ترش کنین.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۸:۵۲ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
مبلغ عوارض خروج پول زور است که به زور از مسافران میگیرید.بهای بنزین ر یکشبه به ۳۵۰۰ میرسانید و فردای همان روز معترضین را به رگبار گلوله میبندید. یارانه میدهید ۴۵۰۰۰تومان که چند برابر زیر عوارض است حتی از کسانیکه ساکن بیرون از ایران هستند. وقتی هم درخواست یارانه و یا امکانات دیگرمیکنند میگوپید ساکن ایران نیستید. این گونه باج گیری از مردم راه نجات بودجه نیست. از هدر دادن ثروت در دزدی و ماجراجوپی توبه کنید
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
موسی
۰۱:۴۱ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
عوارض خروج از کشور گرفتن پول زور از مردم هست کشورهای دیگه عوارض و رو بیلیط هواپیما حساب میکنند حالا ایران هم رو بیلیط میگیرند
Iran (Islamic Republic of)
سهیل جلالی
۱۸:۴۶ ۲۸ مهر ۱۳۹۷
بهنظر من اسم این عوارض خروج از کشور را باید عوض کنن
France
قوشچى
۰۰:۰۷ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
خودم سالى ٣ بار ايران ميومدم ديگه سالى يه بار هم نميام من هر بار حدوده ٣ هزار يورو خرجم ميشدًً
France
ناشناس
۰۲:۴۶ ۲۱ آذر ۱۳۹۶
برای خروج از کشور باید عوارض پرداخت کنیم ؟
آخرین اخبار