نفت در هفته ای که سپری شد؛

هیچ دیکته‌ای را برای محدود کردن صادرات "نفت خام" نمی پذیریم/شکست انحصار دانش فنی فرآیند "تولید آمونیاک" در کشور

نپذیرفتن محدودیت برای صادرات نفت خام،شکست انحصار دانش فنی فرآیند تولید آمونیاک در کشور،توزیع بنزین یورو 4 در کلانشهرها و آمادگی ایران برای واردات روزانه ۹۰ میلیون مترمکعب گاز از ترکمنستان از جمله مهم‌ترین عناوین خبری در حوزه صنعت نفت در طول هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،صنعت نفت و گاز و پتروشیمی یکی از مهم‌ترین صنعت در عرصه اقتصاد کشور است بنابراین مهمترین خبرهایی که در طول هفته گذشت در این حوزه متشر شده بصورت تیتر وار آورده می شود.

روحانی با بیان این که یکی از اهداف اصلی راه اندازی این سیستم، امنیت جایگاه و مسئول پمپ مربوطه بوده است، گفت: علاوه بر این مردم با استفاده از این امکان در نظر گرفته شده روی کارت سوخت از همراه نداشتن پول نقد در مواقع اضطراری نگرانی نخواهند داشت.

امین زاده گفت: قراردادهای نفتی باید به گونه ای تنظیم شود که در مقابل هر گونه شوکی از خارج و داخل کشور مصون بماند و صنعت نفت کشور دچار آسیب نشود.

مديرعامل شركت ملي صادرات گاز از انجام مذاکره با دو شركت ايتاليايي و ژاپني برای مشارکت در طرح های ال.ان.جی ایران خبر داد.

زنگنه در رابطه با تاخیرهای قرارگاه خاتم الانبیا در اجرای پروژه های پارس جنوبی گفت: ما روابط خوبی با قرارگاه خاتم الانبیا داریم و به همکاری با پیمانکارهایمان متعهد هستیم و تلاش می کنیم روند توسعه پروژه ها تسریع یابد.

معاون وزیر نفت از صادرات محصولات تولیدی پالایشگاه نفت آبادان و بندرعباس خبر داد و گفت: برای بهبود کیفیت تمام محصولات تولیدی2.6 میلیارد یورو سرمایه برآورد شده است.

شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب با پژوهشگاه صنعت نفت در سومين روز از برگزاري نوزدهمين نمايشگاه نفت، گاز، پالايش و پتروشيمي تفاهمنامه همكاري امضا كرد.

تفاهمنامه یک‌هزار میلیارد تومانی برای تامین یک هزار دستگاه تجهیزات سی ان جی با حضور معاون وزیر نفت در امور پالایش امضا شد.

خادمی با بیان اینکه تا به امروز هیچ دکلی دریایی از امریکا وارد ایران نشده و اینکه عنوان می کنند از این پس واردات دکل از امریکا متوقف می شود حرفی بی معنی است.

مدیر عامل شرکت پارس جهد گفت:این شرکت به عنوان برند ایرانی عزم خود را جزم کرده در راستای تولید ابزار دقیق در ایران بتواند همه انواع تجهیزات را داخلی سازی کند.

کتاب مبانی و اصول ایمنی برق، جوشکاری و برشکاری در صنعت حفاری در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی رونمایی شد.

معاون وزیر نفت از راه اندازی فاز آخر بنزین سازی پالایشگاه اصفهان با کاتالیست ایرانی خبر داد و گفت: این کاتالیست ها از سوی مرکز پژوهش و فناوری شرکت ملی پتروشیمی داخلی سازی شد تا آخر شهریور در راکتورهای آیزوماکس پالایشگاه نصب شود.

مدیر عامل شرکت ارتعاشات صنعتی گفت: تولید شیلنگ هیدرولیک را برای نخستین بار در کشور راه‌اندازی کردیم که مورد استفاده در شرکت های حفاری، کارخانجات فولاد ومعادن است.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با اشاره به اینکه 36طرح با 60 میلیون تن ظرفیت داریم که نیاز به 41 میلیارد دلا رسرمایه دارند گفت: 24 پروژه در فاز دوم عسلویه پتروشیمی منتظر دریافت فاینانس هستند.

مدیرعامل شرکت ذخیره سازی گاز طبیعی ایران گفت:‌ عصر روز گذشته تزریق گاز به دومین مخزن ذخیره سازی گاز ایران در منطقه شوریجه خراسان رضوی با حجم 3 تا 4 میلیون مترمکعب در روز آغاز شد و برنامه داریم تا این رقم به 5 میلیون مترمکعب در روز، در روزهای آتی برسد تا بتوانیم در زمستان سال جاری 9 میلیون مترمکعب در روز از این مخزن گاز برداشت کنیم.

طبق این تفاهمنامه، پژوهشگاه صنعت نفت ساخت و نصب سامانه های پرتال و ثابت برای تصفیه آب و فاضلاب مناطق عملیاتی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران را بر عهده خواهد گرفت.

وزیر نفت گفت: شکایت ترکیه از ایران در رابطه با گاز بهای صادراتی فرایند دادرسی را طی می‌کند و هنوز به نتیجه نرسیده است.

به منظور فرهنگ سازی و آشنا کردن دانش آموزان همجواران با خطوط لوله بسته‌های آموزشی با موضوعات رعایت حریم خط و جلوگیری از حوادث غیر مترقبه و حفظ و پایداری خطوط توزیع شد.

شمس با اشاره به اینکه فاز 19 سرآمد پروژه‌های 35 ماهه از پیشرفت 78 درصدی برخوردار است گفت: با تخصیص اعتبارات لازم پیش بینی می‌شود این فاز در سال 94 به تولید برسد.

شعری مقدم گفت: با امضای نخستین قرارداد تجاری‌سازی دانش فنی ایرانی فرآیند تولید آمونیاک، امروز سد دسترسی نداشتن به تکنولوژی تولید آمونیاک در ایران شکسته شد به طوری که علاوه بر صرف جویی ارزی در مبلغ لیسانس، صرفه جویی ارزی قابل توجهی نیز در ساخت تجهیزات اصلی واحد صورت خواهد گرفت.

کاظمی از مجوز مجلس برای واردات بنزین خبر داد و گفت: روزانه 7 میلیون لیتر بنزین وارد کشور می شود.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: برای اجرای طرحها پتروشیمی به هیچ وجه نمی شود امیدی به فاینانس چین و صندوق توسعه ملی شد باید سرمایه گذاری خارجی در این زمینه صورت گیرد.

معاون وزیر نفت در امور شرکت گاز با بیان این که در حال حاضر ٩٨ درصد از ٤٠٠ قلم تجهیزات و قطعات مورد نیاز در حوزه گازرسانی داخلی سازی شده است، گفت: این شرکت با برنامه ریزی‌های انجام شده ٩٠ درصد از تجهیزات بخش خطوط انتقال گاز و تأسیسات تقویت فشار را بومی سازی کرده است.

حیدرنیا از راه‌اندازی چندین طرح بزرگ در صنعت پتروشیمی در سال جاری خبر داد و گفت: اجرای این طرح‌ها 1.5 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری ارزی و 11 هزار میلیارد هزینه ریالی سرمایه گذاری شده است.

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید از صرفه جویی 121 میلیارد تومانی با استفاده از توان داخلی و بومی سازی کالا و اقلام مورد نیاز در ساخت پالایشگاه‌های گاز در کشور خبر داد.

مدیرعامل شرکت ذخیره سازی گاز ایران گفت: تزریق گاز در دومین مخزن ذخیره سازی در منطقه شوریجه خانگیران به با حجم 3 تا 4 میلیون مترمکعب در روز آغاز شده و برنامه داریم این رقم به 5 میلیون مترمکعب در روز، برسد تا در زمستان سال جاری 9 میلیون مترمکعب در روز از این مخزن گاز برداشت کنیم.

خسرواني گفت: برنامه‌ریزی برای قطع دریافت ریفورمیت از مجتمع‌های پتروشیمي پیش از سال 93 انجام و هم‌اکنون متوقف شده است.

امسال با راه‌اندازی چهار سکو، ظرفیت تولید گاز کشور در طول یک سال آینده به میزان 100 میلیون مترمکعب افزایش پیدا می‌کند.

اکثر کارشناسان و تولیدکنندگان می‌گویند تا زمانی که نفت در ایران به اقتصاد ملی پیوند نخورد و نیازهای صنعتی نفت از داخل کشور تامین نشود، هرگونه طراحی برای رشد اقتصادی ایران در یک چرخه اقتصادی سازنده بی‌معنا خواهد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کریمی
۲۱:۵۴ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
سلام.خسته نباشید.اطلاعاتی که دادید خوب بود .ولی خیلی طولانی بود و باعث خستگی شد خواهشمندم ازاین به بعد اطلاعات مختصر و مفید باشد.ممنون.
آخرین اخبار