زمانیان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

برای خودکفایی در "تولید" باید راه واردات بی‌رویه سد شود

عضو کمیسیون برنامه بودجه در مجلس گفت: اگر بخواهیم در تولید به خودکفایی برسیم و تولیدکننده را از سقوط نجات دهیم باید راه ورود کالاهای نامناسب به کشور را سد کنیم.

سعیدزمانیان دهکردی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ضمن اشاره به اینکه متصدی اصلی واردات و صادرات در کشور وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت است تصریح کرد: واردات بی‌رویه انواع کالاها با نفس اقتصاد مقاومتی در تضاد است.
 
نماینده مردم شهرکرد در مجلس عنوان کرد: در شرایط کنونی آمار و اطلاعاتی دقیق در بخش واردات کالا وجود ندارد و بر این اساس تصمیم‌گیری‌ها با مشکل روبرو می‌شود.
 
نماینده مردم در مجلس نهم افزود: اگر بخواهیم در تولید به خودکفایی برسیم و تولیدکننده را از سقوط نجات دهیم باید راه ورود کالاهای نامناسب به کشور را سد کنیم و علاوه بر آن رانت‌هایی که پشت قضیه واردات کالا وجود دارد کنترل و مهار شود.
 
نماینده مردم شهرکرد اشاره‌ی به طرح شبنم کرد و گفت: برای کنترل بازار طرح شبنم،‌ طرح مناسبی نبود و این نوع کنترل‌ها مقطعی و کوتاه‌مدت است.
 
 وی در ادامه ذکر این نکته را نیز ضروری دانست که اگر به جای راهکارهای مقطعی به تقویت بنیه تولید داخلی بپردازیم و اجازه ورود کالاهای بی‌کیفیت خارجی را با وضع جریمه‌های سنگین ندهیم این شرایط تعدیل خواهد شد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
amir
۰۱:۴۴ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
ما تو کشورمون جنس درستی نداریم مردم باید چه کنند تولید کننده جنس یک بار مصرف می زنه ما تو صنعت ماشین سازی که دو شرکت بزرگ داریم هنوز پراید میزنیم که از نظر امنیت صفره ،تو صنعت لوازم خانگی هنوز وسایل درستی نداریم که با دنیا رقابت که دو روزه خراب میشن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۳ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
چه عجب یکی پیدا شد یک حرف حسابی بزنه، چه جراتی! مگه میشه!!!
البته اگه نظارت نباشه میشه مثل صنعت خودرو!!!
آخرین اخبار