ایجاد تشکیلات جدید به نام "روسیه نوین" از سوی استقلال طلبان در شرق اوکراين

استقلال طلبان در اوکراین درباره ایجاد تشکیلات جدیدی در شرق این کشور شامل مناطق دونتسک و لوگانسک به نام "روسیه نوین" به توافق رسیدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری آلمان؛ رسانه های محلی در شرق اوکراین امروز شنبه اعلام کردند رهبران جدایی طلبان در دو منطقه دونتسک و لوگانسک که "جمهوری خواهان مردمی" نامیده می شوند خواستار وحدت این دو بخش و ایجاد تشکیلات جدیدی به نام روسیه نوین شدند. این دو منطقه در مجموع شش و نیم میلیون نفر جمعیت دارند. رهبران جدایی طلبان توافقنامه ای در این خصوص در شهر دونتسک امضا کردند.
این اقدام جدایی طلبان، اقدامی تحریک آمیز علیه رهبران حامی غرب در کییف یک روز پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در اوکراین محسوب می شود. حاکمان کنونی اوکراین عملیات کنونی خود علیه استقلال طلبان را "مبارزه با تروریسم" برضد نیروهای وابسته به مسکو توصیف می کنند.
رسانه ها اعلام کردند افراد مسلح مجهز به سلاح های خودکار از محل برگزاری نشست رهبران استقلال طلبان دونتسک و لوگانسک محافظت می کردند و فقط به تلویزیون دولتی روسیه اجازه داده شد این نشست را پوشش دهد.
"جمهوری خواهان مردمی" که طرفدار روسیه هستند بعد از برگزاری همه پرسی در اواسط ماه مه در شرق اوکراین خود را مستقل از اوکراین اعلام کردند. غرب و دولت اوکراین این همه پرسی را به رسمیت نمی شناسند. یکی از کارمندان بلندپایه در وزارت کشور اوکراین اعتراف کرد 17 هزار نفر از نیروهای امنیتی در دونتسک و روگانسک به جدایی طلبان پیوسته یا از همکاری با مقامات محلی در این دو ایالت خودداری کرده اند. وی گفت پرونده ای علیه این خائنان به جریان افتاده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار