رئیس سازمان امور مالیاتی کشور:

جزئیات توافق"مالیاتی" با "اصناف" تشریح شد

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: در مذاکراتی که در اتاق اصناف کشور و تهران صورت گرفت چهارچوب تعاملات مالیاتی نهایی شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران علی عسکری در جمع خبرنگاران در پاسخ به خبرنگار ما گفت: طبقه‌بندی مؤدیان مالیاتی اصناف بر اساس توان فعالیت و توجه به گلایه برخی نمایندگان در اهمیت به استان‌های محروم تغییر کرد که طبقه‌بندی جدید بر اساس دریافت مالیات‌های قبلی و رفع ایرادات سابق شامل همه کشور می‌شود.
 
 
وی در تشریح جزئیات توافق مالیاتی با اصناف، اظهار داشت: بر اساس توافقی که در مذاکره با اعضای اتاق اصناف کشور و تهران حاصل شد از این پس اصناف در پرداخت مالیات موظفند بر اساس چهارچوب مالیاتی جدید عمل کنند.
 
وی تصریح کرد: مالیات اصناف در سطح کشور بر اساس پرداخت‌های مالیاتی سال قبل و نسبت به فعالیت و سطح درآمدی‌شان به سه دسته تقسیم شد.
 
رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: مؤدیان مالیاتی خرد که میزان پرداختی مالیاتشان زیر یک میلیون تومان است نسبت به سال قبل چهار درصد افزایش یافت و چهار درصد آنها براساس نمونه مورد رسیدگی قرار می‌گیرند.
 
عسکری اضافه کرد: مؤدیان متوسط که مالیات آنها در حدود یک تا سه میلیون تومان است نسبت به سال قبل نه درصد افزایش می‌یابد که پنج درصد نمونه مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.
 
وی افزود: مؤدیان بزرگ در مشاغل که مالیاتشان بیش از سه میلیون تومان است به میزان 14 درصد نسبت به سال قبل افزایش می‌یابد و هشت درصد نمونه مورد بررسی قرار می‌گیرد.
 
رئیس سازمان امور مالیاتی کشور تأکید کرد: با توجه به تمهیدات در نظر گرفته شده برای ارائه اظهارنامه الکترونیکی مراجعان و طبقه‌بندی اصناف در پرداخت مالیات با رعایت شرایط اقتصادی کشور و وضعیت فعالیت‌ها و میزان معافیت‌های سال قبل مؤدیان ملزم به رعایت توافقات حاصل شده می‌باشند.
 
عسکری خاطرنشان کرد: مؤدیان مالیاتی در ارائه اظهارنامه الکترونیکی در بند "الف" ملزم به ارائه ترازنامه سودو زیان و در بند "ب" ملزم به ارائه حساب درآمد هزینه و مالیات بر درآمد مشمول و در بند "ج" ملزم به درج خلاصه‌ درآمد و هزینه سالیانه به اضافه درآمد مشمول بر مالیات می‌باشند.
 
وی با تأکید بر اینکه مؤدیان نباید اظهارنامه سفید ارائه دهند گفت: کافی‌نت‌ها و دفاتر پیشخوان دولت در صورتی که اظهارنامه سفید و یا ناقص به دلیل سرعت کار ارائه دهند با تمهیدات صورت گرفته IP آنها بسته می‌شود.
 
عسکری بیان داشت: مؤدیان مالیاتی که بدهی سنواتی دارند می‌توانند این بدهی را به همراه ارائه اظهارنامه الکترونیکی تسویه کنند.
 
وی با بیان اینکه در مورد مؤدیان مالیاتی خاطی بر اساس قانون عمل می‌شود گفت: از اول خرداد سایت برای ارائه اظهارنامه باز است و با توجه به تقارن تیر و مرداد با ماه مبارک رمضان خواهشمندیم مؤدیان در ارائه اظهارنامه و کاهش فشار کاری در دو ماهه ابتدای تابستان زودتر اقدام کنند.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: مالیات ، معافیت ، اصناف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار