لاریجانی:

کارهای پژوهشی پشتوانه توسعه کشورها است/ ضرورت افزایش همکاری‌های پژوهشی ایران و کره‌جنوبی

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: پارلمان‌ها قطعا باید متکی بر کارهای پژوهشی باشند و این کارهای پژوهشی می‌تواند در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، بین‌الملل و فرهنگی پشتوانه توسعه کشورها شود.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز در سمینار مشترک همکاری‌های پژوهشی میان مراکز پژوهش پارلمانی ایران و کره جنوبی که در محل کمیسیون اصل 90 پارلمان برگزار شد، در ابتدا ضمن خوش آمدگویی به رئیس مرکز پژوهش‌های پارلمان ملی کره و هیئت همراهش گفت: امیدوارم در مذاکرات با آقای جلالی به توافقات مهمی دست یافته باشید.
 
وی با اشاره به سفر چندی پیش رئیس پارلمان کره جنوبی به تهران، این سفر را موفق ارزیابی کرد و افزود: در خلال سفر ایشان مذاکرات مهمی در زمینه همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف خصوصا در زمینه اقتصادی صورت گرفت و یکی از نکات برجسته این سفر این بود که بعد از سفر ایشان به تهران احساس کردم برخی مسائل را به دقت پیگیری کردند که از رئیس پارلمان کره‌جنوبی تشکر می‌کنم.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروز می‌بینیم دو مرکز پژوهشی پارلمانی دو کشور با هم نشست مشترک برگزار می‌کنند و در زمینه‌هایی همکاری می‌کنند که این از نتایج سفر خوب رئیس پارلمان کره جنوبی به تهران است.
 
لاریجانی با اشاره به اهمیت امر پژوهش در پارلمان‌ها تصریح کرد: پارلمان‌ها قطعا باید متکی بر کارهای پژوهشی باشند و این کارهای پژوهشی می‌تواند در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، بین‌الملل و فرهنگی پشتوانه توسعه کشورها شود.
 
وی با بیان اینکه موضوعات بین‌المللی و منطقه‌ای از اهمیت زیادی برخوردار است و بر شرایط کشورها اثرگذار هستند، گفت: اینگونه نشست‌ها برای همکاری‌های پژوهشی بیش از گذشته ضرورت دارد.
 
رئیس مجلس ادامه داد: ما با کره جنوبی روابط دیرینه‌ای داریم و در طول سال‌های گذشته نیز همکاری‌هایی در زمینه‌های مختلف داشتیم، گرچه در سال‌های اخیر این روابط دو جانبه فراز و فرودی داشت، اما در کل روابط نزدیکی خصوصا در زمینه اقتصادی با کره جنوبی داشتیم و داریم. از این جهت اقتضا می‌کند که هم در موضوع توسعه روابط اقتصادی بحث‌های جدی‌تری صورت گیرد و هم از تجربیات یکدیگر استفاده کنیم تا کارها را به صورت متوازن پیش ببریم.
 
لاریجانی خاطرنشان کرد: کره جنوبی در حوزه صنعتی و اقتصادی پیشرفت‌های خوبی داشته که برای ایران مفید است و در ایران نیز دستاوردهای پژوهشی خوبی حاصل شده که می‌تواند برای کره جنوبی مفید واقع شود.
 
وی افزود: در این سفر علاوه بر اینکه  همکاری‌های پژوهشی دو کشور افزایش می‌یابد، صمیمت بیشتری برای فعالیت‌های سیاسی دو کشور حاصل می‌شود. لذا جا دارد که از آقای جلالی تشکر کنم.
 
رئیس مجلس با بیان اینکه مجلس اینگونه تعاملات را مفید می‌داند و آنها را پیگیری می‌کند، اظهار داشت: ما نیز پیگیر اهداف رئیس مجلس کره جنوبی به ایران هستیم.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار