هشدار به ورزشکاران؛

اغواگری در تبلیغات "مکمل‌های ورزشی"

در حال حاضر تبلیغاتی که در خصوص برخی از مکمل‌ها انجام می‌شود در مقایسه با فواید آنها ضد و نقیض است.

دکتر سید علی کشاورز متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه استفاده از مکمل‌ها امروزه در ورزشکاران افزایش پیدا کرده است، گفت: طبق آمار بین 40 تا 88 درصد ورزشکاران از مکمل‌ها استفاده می‌کنند که شامل بیش از سی هزار نوع مکمل است.

وی ادامه داد: البته باید توجه داشت که اگرچه استفاده از مکمل‌ها در این قشر ضرورت دارد یا وجود اینکه هزینه بالایی هم دارند اما بسیاری از آنها مفید نبوده و یا حتی ضرر هم دارند چرا که تأثیر تبلیغات پرمصرف مکمل‌ها گاهی از بررسی‌ها و شواهد علمی معتبر است.

کشاورز افزود: اساس استفاده از مکمل‌های غذایی داشتن درک صحیح از نیازهای تغذیه‌ای و اثرات فیزیولوژیک است. زمانی که مکمل ورزشی در تأمین اهداف فیزیولوژیک و تغذیه‌ای موفق باشد ممکن است باعث بهبود در عملکرد ورزشکار نیز شود. در واقع اگر چه اصلاح ترکیبات برخی مکمل‌های غذایی مهم است اما اهمیت واقعی متعلق به نحوه استفاده و یا کاربرد مکمل‌ها است که شامل آموزش ورزشکاران در شناخت و دستیابی به نیازهای تغذیه‌ای‌شان در موقعیت‌های ویژه ورزشی است.



انتهای پیام/

برچسب ها: مکمل ، ورزشکاران ، ویتامین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار