5 دلیل همدستی آمریکا با رژیم "کودک‌‌کش" اسرائیل

"خوان کول" استاد تمام رشته تاریخ دانشگاه میشیگان طی یادداشتی دلایلی را که ایالات متحده را با جنایات رژیم جنایتکار اسرائیل در غزه شریک جرم و همدست می‌سازد، برشمرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از زد نت، "خوان کول" اندیشمند امریکایی و تحلیلگر حوزه خاورمیانه  در یادداشتی که در وب سایت اختصاصی خود منتشر کرده به این سئوال پاسخ می دهد که چرا باید ایالات متحده را شریک جرم جنایات اخیر رژیم کودک کش اسرائیل دانست.او در مقاله خود 5 دلیل را ذکر می کند.

 این استاد دانشگاه امریکایی می نویسد:
بمباران ششمین مدرسه در غزه توسط ارتش اسرائیل باعث شد وزارت خارجه ایالات متحده اندکی از اسرائیل برنجد.

"جن ساکی" سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده در بیانیه ای گفت:" ایالات متحده از بمباران شرم آور یک مدرسه آنروا در رفح که 3100 آواره را در خود پناه داده بود و طی آن ده غیرنظامی فلسطینی دیگر کشته شدند پریشان خاطر شد.ما باردیگر تاکید می کنیم که اسرائیل برای رعایت استانداردهای خود بیشتر تلاش کند و از تلفات غیرنظامیان بپرهیزد.
بهانه  معمول ارتش اسرائیل برای ارتکاب چنین جرایم جنگی این است که حماس در مدارس پنهان است و یا از مدارس موشک شلیک می کند، اما هیچ گزارشگری هیچ گونه شواهدی از چنین فعالییت هایی توسط حماس در مدارسی که مردم در آن هستند،ندیده است. 

کول افزود: پس ارتش اسرائیل با گفتن این که حماس در این منطقه است، اوضاع را مبهم و غبارآلود می کند." از آنجا که غزه بسیار کوچک است، گمان می کنم آنها تقریبا در همه مناطق هستند. اما وزارت امور خارجه این بار به تل آویو اجازه نداد از زیر بار مسئولیت شانه خالی کند: " به گمان این که شبه نظامیان در همان نزدیکی  عملیات انجام می دهند  حملاتی را که زندگی بسیاری از شهروندان بی گناه را در خطر می اندازد، توجیه نمی کند." 

با وجود این انتقاد جسورانه، وزارت امور خارجه و دولت ایالات متحده عملا هیچ کاری در قبال بی قانونی اسرائیل در غزه ،انجام نخواهد داد. علت، این است که که ایالات متحده، متحد کامل دولت لیکود در جنگ غزه است، که به عنوان جنگی برای از بین بردن و یا سلب قابلیت های حماس به پا شده است. با این حال همانطور که رئیس اطلاعات نظامی ایالات متحده اخیرا شهادت داد، ، اگر حماس نابود شود مطمئنا چیزی بدتر جای آن را خواهد گرفت. زیرا شما نمی توانید انتظار داشته باشید مردم  غزه بدون تشکیل جنبش مقاومت به شیوه ای که اسرائیل آنها مجبور می کند ، زندگی کنند. 

این تحلیگر امریکایی سپس روش های کمک ایالات متحده به اسرائیل در جنگ غزه را این طور بر می شمرد:
1. ایالات متحده سیگنال‌های خام اطلاعاتی خود را به طور مستقیم در اختیار سرویس اطلاعاتی اسراییل قرار می دهد، و توان استراق سمع و قابلیت شناسایی اسرائیل را  تقویت می کند. اسرائیل از طریق همکاری با روسیه برای جاسوسی  از جان کری در طول مذاکرات شکست خورده صلح ،تا حدودی این لطف امریکا را پاسخ داد!!. 

2. ایالات متحده به طور مستمر  انبارمهمات اسرائیل را از نو پر می کند . اگر واشنگتن واقعا در مورد گلوله باران مدرسه آنروا  ناراحت است، می تواند برای مدتی ارسال  گلوله های توپ به اسرائیل را متوقف کند. امریکا تابستان گذشته پس از کشتار مردم در مسجد رابعه العدویه ، در مورد مصر این کار را کرد. 

3. وزارت امور خارجه ایالات متحده فعالانه به اسرائیل جهت محاصره اقتصادی غیر نظامیان غزه کمک می کند. امریکا حتی به مصر فشار می آورد که از محاصره حمایت کند (به همین دلیل گفتن این که مصر هم در محاصره غزه مسئول است، احمقانه است ، مصر  در این سیاست  که از تل آویو اتخاذ شده و توسط واشنگتن ترویج داده می شود، هیچ انتخابی ندارد). 

4. گزارش سازمان عفو بین الملل نشان می دهد که "از سال 2012، ایالات متحده آمریکا  تسلیحات و مهمات اساسی به ارزش 276 میلیون دلار به اسرائیل صادر کرده است، رقمی که در آن صادرات تجهیزات حمل و نقل نظامی و فناوری ها درنطر گرفته نشده است." 

5. ایالات متحده  فعالانه با اعطای وضعیت دولت غیرعضو ناظر به فلسطین توسط سازمان ملل متحد مخالفت کرد. این وضعیت به این معنا است که فلسطین می تواند با استفاده از این وضعیت به دادگاه بین المللی کیفری مراجعه و علیه اسرائیل بابت اشغال غیر قانونی زمین های فلسطینی در کرانه باختری شکایت کند. مخالفت ایالات متحده با دسترسی فلسطین به  دادگاه بین المللی نشان می دهد که چگونه واشنگتن با اسرائیل همدست است. 

ایالات متحده نمی تواند به عنوان کارگزار صادقی در مذاکرات اسرائیل و فلسطین فعالیت کند زیرا دولت امریکا به شدت به اسرائیل متعهد است و با اسرائیل،از جمله در این جنگ ،یکی تلقی می شود. به همین دلیل است که اوباما   تبلیغات دهان پر کنی مانند اسرائیل حق دارد از خود دفاع کند را به راه انداخته است( اسرائیل هرگز چنین حق مطلقی را ندارد - دفاع اسرائیل باید متناسب و در چارچوب قوانین بین المللی باشد). نظام سیاسی ایالات متحده است فاسدترین نظام در جهان صنعتی است، و نمایندگان ما به سادگی توسط  هواداران متعصب اسرائیل مانند "ادلسون شلدون" و یا "حییم سابان" خریده می شوند (سابان همچنین تحلیلگران امور خاورمیانه در موسسه بروکینگز را که خط مستقلی داشت،خریده است ) . از زمانی که حزب لیکود قدرت را در دست گرفته اوضاع ترسناکتر شده است، زیرا آن درست مانند زمانی است که یک لابی صرب در دهه 90 به کنگره رشوه داد تا از "اسلوبودان میلوسویچ" حمایت کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار