رسول یونان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

"سقوط" دریچه‌ای برای نگاه به سقوط انسان بر سنگ فرش بی‌اخلاقی‌ها است

"رسول یونان" شاعر و نمایش نامه نویس درباره نمایش "سقوط" و ویژگی‌های آن می‌گوید.

رسول یونان نمایشنامه نویس و شاعر در گفتگو با خبرنگار تئاتر باشگاه خبرنگاران در نقد نمایش سقوط گفت: نمایشنامه "سقوط" که یکی از بهترین‌های "آرتور میلر" است دریچه‌ای برای نگاه به سقوط انسان بر سنگ فرش بی‌اخلاقی‌ها است و به گمانم مرگ "مرلین موندو" همسر آرتور میلر در نوشتن نمایشنامه سقوط بی‌تأثیر نبوده است. 

وی ادامه داد: این نمایشنامه نقدی بر جامعه‌ی آمریکا در قرن بیستم است. جامعه‌ای که پول در آن حرف اول را می‌زند. این نمایشنامه توسط منیره محامری ترجمه شده و بابک عبدالملکیان آن را بر روی صحنه برده است. 

نویسنده کتاب" لعنتی گوشی رو بردار" عنوان کرد: بنده به عنوان بیننده معتقدم که هیچ فاصله‌ای بین دغدغه‌های آرتور میلر و نمایش این داستان در تماشاخانه استاد مشایخی وجود ندارد. بازیگران خیلی خوب توانسته‌اند از پس شخصیت‌های نمایش بربیایند و کارگردانی خوب این نمایش متن آرتور میلر را دو برابر دیدنی کرده است.
 
یونان افزود: کارگردان سعی کرده از رنگ‌های سیاه و سفید استفاده کند ترکیب این رنگ‌ها معانی فقیر و غنی، خوب و بد و زشت و زیبا را به تصویر می‌کشد و تقابل این رنگ‌ها فرد را با دنیایی از بی‌عدالتی‌ها روبرو می‌سازد و تنها رنگ روشن نمایش رنگ قرمز است که به عنوان نشانه‌ای برای عشق و عاطفه مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

شاعر کتاب چه زود مهمانی تمام شد اظهار داشت: این رنگ توانسته این نمایش را از نگرش‌های تک بعدی سیاه و سفید نجات دهد. 

عشق می‌تواند نقطه پایانی بر جنگ‌ها و اتفاق‌های ناخوشایند باشد و خلاصه کلام اینکه من اجرای صمیمانه و قابل تأثیری را از این نمایشنامه در این تماشاخانه دیدم و گروه بابک عبدالملکیان چراغ عشق را با تمام سختی‌ها و رنج‌های راه در این تماشاخانه روشن کردند. 

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.