بازی‌های آسیایی اینچئون؛

سلیمی : می‌خواهم در اینچئون بهترین باشم

پرچمدار کاروان ایران در آستانه بازی‌های آسیایی اینچئون گفت: می‌خواهم بهترین باشم.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، انگار فصل جدیدی در زندگی حرفه‌ای قوی‌ترین مرد جهان در حال ورق خوردن است؛ مصمم‌تر، باانگیزه‌تر و البته حرفه‌ای‌تر. بهداد حالا به‌دنبال تکرار طلای بازی‌های آسیایی و رقابت‌های جهانی است.

 مدال‌هایی که بعد از دو سال دوری از میادین، قطعا برقی دوچندان روی سینه او خواهد انداخت. قوی‌ترین مرد جهان و قهرمان المپیک، این بار می‌خواهد حقش را روی تخته وزنه‌برداری بگیرد.
 
لیگ وزنه‌برداری شروع شد و بهداد سلیمی هم همان هفته اول عنوان بهترین وزنه‌بردار را به دست آورد. 210 کیلوگرم در یکضرب، 254 کیلوگرم در دوضرب بهداد سلیمی در اینباره گفت:
 
فکر می‌کنم با توجه به این‌که تازه از فشار سنگین تمرینات در اردوی تیم ملی خارج شده بودیم، وزنه‌های خوبی بود. در مجموع انتظار بیشتری از خودم داشتم.
 
وی افزود: به هر حال من طوری برنامه ریزی کرده بودم که پس از مهار وزنه 210، در سومین انتخاب یکضرب خود به رکورد دنیا حمله کنم و پشت وزنه 215 کیلویی قرار بگیرم، اما نشد. در دوضرب هم با توجه به وزنه‌هایی که در تمرینات زده بودم انتظارم این بود که در مهار وزنه 261 کیلوگرم عملکرد بهتری داشته باشم.

سلیمی درباره مسابقاتش در میادین بین المللی گفت:فرق تمرین با مسابقه در این است که شما در تمرین فرصت جبران اشتباه را دارید اما در مسابقه فرصتی برای جبران وجود ندارد. به همین دلیل در این چند سال هر وقت در مسابقات پشت وزنه 260 یا 261 کیلوگرم ایستادم در مهار آن مرتکب اشتباه شدم. با این حال تمام تلاشم را به کار می‌گیرم که این اشتباهات را به حداقل برسانم و در مسابقات آینده وزنه‌های بهتری را بالای سر ببرم.
وی درباره بازی های اسیایی گفت: شاید الان زود باشد که دراین باره صحبت کنیم. فکر می‌کنم بهتر است جواب این سوال را ده روز قبل از اعزام به بازی‌های آسیایی بدهم.
 
همچنین افزود:دیگر قصد اضافه کردن وزن ندارم. حتی امکان دارد چند کیلوگرم از وزن بدنم کم کنم تا با چالاکی بیشتری پشت وزنه‌ها قرار بگیرم.

وی افزود:برای من ابتدا کسب مدال طلا اهمیت دارد؛ بعد شکستن رکورد. بدون شک در اینچئون با توجه به این‌که امکان دارد سطح رقابت کمی مساعدتر باشد بدم نمی‌آید برای شکستن رکورد دنیا هم تلاش کنم. البته برای این مهم باید در فرصت باقیمانده بیشتر به بدنم فشار بیاورم و تمرینات رکوردی‌ام را سنگین‌تر کنم تا فضای ذهنی‌ام برای رکوردشکنی مهیاتر باشد.
 
او درباره پرچمدار بودنش در بازی های اینچئون گفت: این‌که از بین این همه ستاره‌های مدال‌دار و بااخلاق، نام بهداد سلیمی به عنوان پرچمدار ایران در این دوره از بازی‌ها معرفی شد، حس خوب و عجیبی در من ایجاد کرد. فکر می‌کنم مسئولیتم با به دست گرفتن پرچم ایران در بازی‌های آسیایی سنگین‌تر از قبل شده و باید تمام تمرکزم را روی تکرار مدال طلای بازی‌های آسیایی معطوف کنم تا شرمنده مردم نشوم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.