گلف نيوز گزارش داد

تلاش ناتو برای جنگ افروزی در جهان

برای بسیاری از سیاست مداران جنگ طلب در غرب اکنون زمان مناسبی برای تشکیل یک گردهمایی در ولز محسوب می‌شود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، پایگاه اینترنتی گلف نیوز در گزارشی با عنوان «تلاش ناتو برای جنگ افروزی در جهان»، نوشت: برای بسیاری از سیاست مداران جنگ طلب در غرب اکنون زمان مناسبی برای تشکیل یک گردهمایی در ولز محسوب می شد. شاید سازمان پیمان آتلانتیک شمالی - ناتو - در کانون طرح های باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس به منظور افزایش دخالت در خاورمیانه و نابودی شورشیان دولت اسلامی عراق و شام قرار نداشته باشد. اما 13 سال پس از اشغال خونین افغانستان و مداخله در اوضاع لیبی ، این ائتلاف غربی یک دشمن برای خود ساخته است . رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه در استونی اعلام کرد ناتو آماده دفاع از اروپا در مقابل " تهاجم روسیه " است.

آندرس فوگ راسموسن دبیرکل ناتو - که در سال 2003 به عنوان نخست وزیر دانمارک تأکید کرد « عراق تسلیحات کشتر جمعی در اختیار دارد »- تصاویر ماهواره ای را منتشر کرد که ظاهرا نشان دهنده تهاجم روسیه به اوکراین است.

دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را با آدولف هیتلر مقایسه کرده است.

اجلاس ناتو در ولز با هدف برنامه ریزی برای مستقر کردن نیروهای واکنش سریع در سراسر شرق اروپا با هدف ارعاب روسیه برگزار شد. در واشنگتن، جنگ طلبان در کنگره در تلاش برای کمک به نیروهای اوکراین با هدف مقاومت در مقابل روسیه هستند.

هر گونه امید در این باره که سخن گفتن از توافق نامه آتش بس توسط رئیس جمهور اوکراین ممکن است نشانه پایان درگیری ها در شرق این کشور باشد به زودی به ناامیدی تبدیل شد زیرا آرسنی یاتسنیوک نخست وزیر اوکراین ، روسیه را " کشوری تروریستی " توصیف کرد و خواستار پیوستن اوکراین به ناتو شد.

پیوستن اوکراین به ناتو با وجود مخالفت بیشتر اوکراینی ها تهدیدی برای روسیه محسوب می‌شود. ناتو به جای تلاش برای برقراری آرامش در اوکراین سبب تشدید تنش ها و احتمال وقوع یک جنگ دیگر این بار در  شرق اروپا شده است.

ناتو در سال 1949 شش سال قبل از پیمان ورشو به عنوان معاهده ای دفاعی علیه تهدید شوروی تشکیل شد. 

اغلب ادعا می شود ناتو ائتلافی است که طی 40 سال در تلاش برای ایجاد صلح در اروپا بوده است . این در حالی است که هیچ گونه شواهدی در زمینه تمایل شوروی برای حمله به اروپا وجود ندارد. پس از فروپاشی شوروی ، معاهده ورشو نیز منسوخ شد.

اما ناتو همچنان به عنوان نهادی نظامی به فعالیت خود ادامه داد. اگر هدف از تشکیل ناتو برقراری صلح بوده باشد این نهاد باید به یک توافق نامه امنیتی جمعی با حضور روسیه و زیر نظر سازمان ملل متحد تغییر شکل می یافت.

اما ناتو همزمان با ظهور نظم نوین جهانی تحت استیلای آمریکا دستور العمل های خود را تغییر داد و اقدام به به راه انداختن جنگ های یک جانبه از یوگسلاوی گرفته تا افغانستان و لیبی کرد .

ناتو در اروپا زمینه را برای وقوع یک جنگ در اوکراین از طریق قرار دادن آمریکا و روسیه رو در روی یکدیگر فراهم کرد. با گذشت شش ماه، مقاومت جدایی طلبان حامی روسیه در شرق اوکراین در مقابل ملی گرایان حامی ناتو در کیف به جنگی تمام عیار تبدیل شده است. در این درگیری های هزاران نفر کشته شده اند و حقوق بشر نیز نقض شده است. نیروهای دولتی اوکراین اقدام به بمباران مناطق غیر نظامی نشین ، آدم ربایی ، بازداشت و شکنجه مظنونان کرده اند.

نیروهای اوکراینی تحت حمایت دولت های غربی قرار دارند. رژیم کیف در حال حاضر در تلاش برای ممنوع کردن حزب کمونیست اوکراین است که در انتخابات پارلمانی گذشته در این کشور 13 درصد آراء‌ را از  آن خود کرد.

ناتو با مشاهده این اقدامات دولت اوکراین هیچ واکنشی از خود نشان نداده است.

ادعای ناتو درباره تهاجم نیروهای روس به شرق اوکراین نیز هیچ گونه پایه و اساسی ندارد. ناتو همچنین می گوید روسیه در حال تجهیز جدایی طلبان در شرق اوکراین است . این در حالی است که سالهاست کشورهای عضو ناتو از قبیل آمریکا، انگلیس و فرانسه در حال انجام در کشورهایی نظیر نیکاراگوئه تا سوریه و سومالی می باشند . مقامات ناتو تمایل دارند خود را بخشی گسترده از جامعه جهانی ببینند . اما واقعیت این است که ناتو سازمانی مداخله جو و در تلاش برای تشکیل باشگاهی نظامی در جهان است . تحولات اوکراین نشان می دهد ناتو بیشتر از آن که در تلاش برای برقراری و حفظ صلح در جهان باشد ، تهدیدی برای کشورهای جهان محسوب می شود.


انتهای پیام./
برچسب ها: ولز ، ناتو ، غرب ، جنگ ، اوکراین ، بین الملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار