سردار کارگر در نشست خبری تشریح کرد

از برنامه‌های بزرگداشت هفته دفاع مقدس تا ویژگی‌های برجسته رژه نیروهای مسلح

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در نشست خبری راهبردها و برنامه‌های بزرگداشت هفته دفاع مقدس را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ سردار "کارگر" رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس صبح امروز یکشنبه(23شهریورماه) در نشست خبری به مناسبت هفته دفاع مقدس گفت: رسانه‌ها در پیشبرد اهداف سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نقش بی‌بدیلی داشتند و فارغ از هر گونه سلایق سیاسی و جناحی نسبت به موضوع دفاع مقدس تعصب دارند.

وی تصریح کرد: دفاع مقدس عامل وحدت و نقطه اتکاء همه جناح‌های سیاسی است.
 
سردار کارگر افزود: یکی از کارهای ما مشورت در حوزه رسانه است که موفق هم بوده است.
 
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به نامگذاری امسال به نام ایستادگی دیروز، عزت امروز و تعالی فردا تصریح کرد: از روز 31 شهریور که روز دوشنبه هفته آینده است مراسم هفته دفاع مقدس امسال با رژه نیروهای مسلح با مدیریت ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در روز سه شنبه اول مهرماه پاسداشت سربازان و گرامیداشت نسل جوانان در تولید علم و فناوری و مقابله با تهدیدات دشمن و روز بازگشایی مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز علمی پژوهشی است و روز چهارشنبه مورخ 2 مهر 93 تشریح دستاوردهای صنعت دفاعی از مهمترین برنامه‌های علمی، پژوهشی و تولیدی کشور است که با پرداختن به موضوع اقتصاد مقاومتی با توجه به تاکیدات و توصیه‌های مقام معظم رهبری و توجه به اهمیت پدافند غیرعامل با بصیرت و فرهنگ اسلامی انجام می‌شود.

سردار کارگر افزود: روز پنج شنبه سوم مهر ماه نیز روز غبارروبی و عطرافشانی مزار مطهر شهدا و تجلیل از ایثارگر و جانبازان و مصدومین شیمیایی و بزرگداشت نقش زنان اسوه‌های مقاومت و ایثار است؛ همچنین روز جمعه چهارم مهر توجه ویژه به نقش و تاثیر ولایت در هدایت و راهبری جامعه نسبت به تعالی و مبارزه با استکبار جهانی و پرداختن به نقش خانواده در حفظ فرهنگ و ارزش‌های اسلامی، الگوهای موفق و عفاف و حجاب در صیانت از انقلاب اسلامی، روز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س)، توجه به نماز جمعه و جماعت با عنایت به رهنمودهای موکد مقام معظم رهبری و برگزاری ورزش همگانی و راهپیمایی خانوادگی است.

وی در ادامه افزود: روز شنبه 5 مهرماه روز شکست حصر آبادان با نکوداشت فرماندهان، جهادگران، پیشکسوتان دفاع مقدس و تقدیر از حماسه آفرینان عملیات ثامن الائمه(ع) است؛ همچنین روز یکشنبه 6 مهرماه ایستادگی و پایداری همراه با عزت و غیرت ملی در مقابله با ترفندهای استکبار جهانی و صهیونیست بین‌الملل و تعدی مقاومت و پایداری سایر ملل به ویژه مردم لبنان، فلسطین و غزه از الگوی دفاع مقدس مردم ایران و تشریح شکست‌های رژیم کودک کش صهیونیستی است.  
 
سردار کارگر با اشاره به رهنمودهای امام(ره) و رهبری در خصوص ارزش دفاع مقدس و جلوگیری از تحریف این دستاورد ارزشمند تاکید کرد: نباید اجازه دهیم که دفاع مقدس تحریف شود که این امر در اساسنامه بنیاد آمده است و دست به دست هم دهیم تا این دو موضوع به خوبی انجام شود.

وی با اشاره به اهداف هفته دفاع مقدس گفت: نهادینه سازی آثار، ارزش‌ها و دستاوردهای دوران مقدس، تبیین درس‌ها و عبرت‌ها از جنگ تحمیلی، تبیین قدرت دفاعی کشور برگرفته از دوران دفاع مقدس در بازدارندگی تهدیدات دشمنان ازجمله اهداف هفته دفاع مقدس در سال جاری است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در خصوص راهبردهای هفته دفاع مقدس در سال جاری گفت: فرامین حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در خصوص شعار سال جدید، نقش قومیت‌ها و اقشار جامعه در تحکیم وحدت و ترویج ارتقاء فرهنگ حماسی دفاع مقدس، واکاوی و برجسته سازی عملیات‌های بزرگ و تاثیرگذار دفاع مقدس، نقش نظام فرهنگی کشور به فرهنگ غنی دفاع مقدس و نقش آن در تعاملات اجتماعی و سبک زندگی اسلامی از جمله این راهبردها هستند.

وی در ادامه افزود: نمایش اقتدار و قدرت نیروهای مسلح در واکنش به یاوه‌گویی‌های استکبار جهانی و رژیم نامشروع صهیونیستی، ارج نهادن به مجاهدت رزمندگان و پیشکسوتان و خانواده معظم ایثارگران، ترویج تقویت فضای معنوی و اخلاقی جامعه با تعدی از فرهنگ ارزشی و معنوی دفاع مقدس، ظرفیت هنر و نظرات هنرمندان متعهد به منظور ایجاد تنوع در برنامه‌ها، طراحی برنامه‌های ویژه هنری و تبلیغی و اجرا در مدارس، دانشگاه‌ها، ورزشگاه‌ها، آموزشگاه‌ها و مراکز علمی، نقش فضای مجازی در ترویج فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس، نمایشگاه‌های فرهنگی و تخصصی به منظور معرفی توانمندی‌های علمی و دفاعی کشور و... نیز از جمله راهبردهای دیگری هستند که طی این هفته مورد توجه قرار دارد.

سردار کارگر تصریح کرد: اقتدار نیروهای مسلح در رژه 31 شهریور، نقش رسانه‌های بیداری و شنیداری در دفاع مقدس و تجلیل و تکریم از پیشکسوتان این عرصه و ظرفیت سازمان صدا و سیما در زمینه برنامه‌های زنده، تولیدی، مستند، ترکیبی در تهران و مرکز استان‌ها و برون مرزی از دیگر برنامه هایی است که در هفته دفاع مقدس دنبال می‌شود.

وی در خصوص ساختار هفته دفاع مقدس گفت: ستاد مراسم بزرگداشت سالروز هفته دفاع مقدس با مسئولیت رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و با عضویت سازمان‌ها و نهادهای محترم لشکری و کشوری و دبیری معاونت روابط عمومی و تبلیغات آن بنیاد تشکیل می‌شود.
 
سردار کارگر تصریح کرد: ستاد مراسم بزرگداشت سالروز هفته دفاع مقدس در استان‌ها با مسئولیت استانداران محترم و دبیری ادارت کل حفظ آثار و نشرارزش‌های دفاع مقدس ستاد کل نیروهای مسلح و با عضویت سازمان‌ها، نهادها و ادارات ذیربط در استان مربوطه تشکیل می‌شود.

وی در خصوص برنامه‌های عمومی و مشترک در هفته دفاع مقدس گفت: برگزاری رژه نیروهای مسلح در 31 شهریور، برگزاری مراسم عطرافشانی و غبارروبی مزار شهدا، برنامه‌ریزی ویژه در پاسداشت سالروز حماسه شکست حصر آبادان، برگزاری مراسم سالگرد شهادت شهیدان فلاحی، فکوری، نامجو، کلاهدوز و جهان آرا در هفتم مهر به نام روز فرماندهان شهید که در شورای فرهنگ عمومی تصویب شده است و همکاری و مشارکت تمام سازمان‌ها و نهادها با بنیاد شهید در برگزاری باشکوه غبارروبی مزار شهدا و سرکشی از خانواده‌های معزز شهدا، جانبازان و ایثارگران از دیگر برنامه‌های این روز است.  
 
سردارکارگر در خصوص برنامه‌های گفتمان محور در بزرگداشت سی و چهارمین سالگرد هفته دفاع مقدس گفت: برگزاری اولین همایش بین‌المللی حمایت حقوقی از مصدومان شیمیایی توسط سازمان نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، نشست ارزش‌های ادبی دفاع مقدس و ارتباط با نسل امروز و نشست زنان در تولیدات ادبیات داستانی دفاع مقدس از برنامه‌های مهم گفتمان محور است.  
 
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در خصوص دیگر برنامه‌های مهم هفته دفاع مقدس تصریح کرد: از دیگر برنامه‌ها کنگره غافله خورشید برای فرماندهان و رونمایی از تمبر نقش زنان در دفاع مقدس و تجدید بیعت با آرمان‌های امام راحل در روز سوم مهر ماه، مراسم تکریم از جانبازان اعصاب و روان شمیایی از جمله مهمترین این برنامه‌ها است.  
 
سردار کارگر در خصوص حضور در نمایشگاه فرانکفورت نیز گفت: رونمایی از 4 عنوان کتاب‌های ترجمه شده دفاع مقدس و ارائه این آثار در نمایشگاه فرانکفورت با حضور یکی از نویسندگان کتاب‌ها از جمله دیگر اقدامات اجرایی در بزرگداشت سی و چهارمین سالگرد هفته دفاع مقدس است.
 
وی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص راهبرد بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و چگونگی نشر عملیات‌های مهم دفاع مقدس در طول زمان گفت: همان طور که رئیس ستاد کل نیروهای مسلح مطرح کرده در حوزه دفاع مقدس تمام سندها قابل انتشار است و اگر بتوانیم این اسناد را در اختیار هنرمندان و فیلم‌سازان قرار دهیم ظرفیت‌های فرهنگی دفاع مقدس را به خوبی نشان خواهند داد. 
 
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: نسل جوان با توجه به روحیه لطیفی که دارند دست به هر کاری که می‌زنند، موفق است و امیدواریم بتوانیم تمهیداتی را بیاندیشیم که هر کسی که در حوزه دفاع مقدس فعالیت می‌کند در عرصه اقتصادی متضرر نشود.
 
سردار کارگر در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی براینکه دو سال قبل از جنگ تحمیلی مغفول مانده و نقش بنیاد حفظ آثار برای نشان دادن هر چه بیشتر آن چیست گفت: تمام تلاشمان این است که با تقویت هر چه بیشتر راهیان نور در بنیاد حفظ آثار بازدید مردم را از مناطق غرب و شمال غرب داشته باشیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: بنیاد ، حفظ ، آثار ، نشر ، ارزش ، دفاع ، مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار