جاذبه های گردشگری در دنیا/

جزیره شادمان ملقب به بهشت روی زمین + تصاویر

این جزیره همچنین دارای صخره های مرجانی متعددی است که آن را به مکانی فوق العاده برای غواصی و شنا تبدیل کرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،پارک ملی تونکو عبدالرحمان از پنج جزیره تشکیل شده که در فاصله سه تا هشت کیلومتری شهر کوتا کینابالو مرکز ایالت صباح در مالزی قرار گرفته اند.


 


این پارک آبی بیش از 4929 هکتار وسعت داشته و دو سوم آن با دریا ارتباط دارد.طبق شواهد تاریخی و زمین شناسی، تا پیش از عصر یخبندان، این منطقه پر از سنگ های رسوبی بوده است.


 
یک میلیون سال پیش، با ذوب شدن یخ های طبیعی و تغییرات به وجود آمده در سطح آب دریا، بخش هایی از این سرزمین توسط دریا جدا شد و به دنبال آن جزایر پنجگانه گایا (Gaya)، ساپی (Sapi)، مانوکان (Manukan)، ماموتیک (Mamutik) و سولوگ (Sulug) به وجود آمد.


 


سه جزیره سولوگ – مانوکان – ماموتیک به دلیل موقیعیت و شکل جغرافیایی خود که از بالا به شکل Happy Face میماند به نام happy Island معروف گردیده اند.جزیره مانوکان (Manukan) دومین جزیره بزرگ پارک آبی تونکو عبدالرحمان به شمار می رود.این جزیره در شرق ایالت صباح و در نزدیکی ساحل شهر کوتا کینابالو (Kota Kinabalu) پایتخت این ایالت قرار گرفته است.


 
با قایق به راحتی می توان به این جزیره رفت و آمد کرد. در این جزیره زیبا کارهای زیادی می توان انجام داد؛ از قبیل پاراسیلینگ (Parasailing)، غواصی در عمق کم که اصطلاحاً اسنورکلینگ (snorkeling) نامیده می شود، کوه پیمایی، غواصی اسکوبا و یا عکاسی.


 
علاقه مندان به حرفه عکاسی، جزیره مانوکان را بهشت روی زمین می دانند.بهترین نقطه ساحلی جزیره در قسمت شرقی آن قرار دارد. این جزیره همچنین دارای صخره های مرجانی متعددی است که آن را به مکانی فوق العاده برای غواصی و شنا تبدیل کرده است.


انتهای پیام/
برچسب ها: گردشگری ، جزیره ، ساحل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار