یک کارشناس سیاست خارجی در گفتگو با باشگاه خبرگاران:

منابع گزارش‌های "احمد شهید" عناصر ضد انقلاب‌اند/ادعاهای حقوق بشری اهرم فشار علیه کشورها

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی معمولا علیه کشورهایی که در جریان نقد جهانی، برای ایالات متحده چالش محسوب می‌شوند گزارش‌هایی را ارائه و بزرگنمایی می‌کنند.

"سیدجلال فیاضی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اظهارات اخیر "احمد شهید" در سازمان ملل، گفت: از زمانی که احمد شهید مسئول گزارشات حقوق بشر در سازمان ملل شده، گزارشات خود را با نگاهی مغرضانه علیه ایران تنظیم کرده است.

وی ادامه داد: عمدتا منابع این گونه گزارشات عناصر ضد انقلابی در خارج از کشور هستند.

این کارشناس سیاست خارجی با اشاره به دوگانه بودن رفتار غرب در رابطه با حقوق بشر، تصریح کرد:  در رابطه با مسئله حقوق بشر، نگاه کاملا دو گانه‌ای در دنیا و در مجامع بین‌المللی وجود دارد که به مبانی فکری و اعتقادی کشورها توجه نمی‌شود.

فیاضی اظهار داشت: در حالی که آمریکا و رژیم صهیونیستی ناقضان اصلی حقوق بشر هستند معمولا گزارش‌‌هایی را علیه کشورهایی که در جریان نقد جهانی، برای ایالات متحده چالش محسوب می‌شوند را ارائه و بزرگ‌نمایی می‌کنند.

وی افزود: سزای اقدامات مجرمانه‌ای مثل قتل، قاچاق مواد مخدر که در جهت نابودی هزاران نفر و یا سرقت‌های مسلحانه که امنیت جامعه را تهدید می کند، چیزی جز اعدام نیست.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی مسئله حقوق بشر یکی از ابزارهای فشار علیه کشورهایی شده که در برابر نظام سلطه مقاومت می‌کنند و غرب از این ابزار برای تبلیغات منفی علیه کشورمان استفاده می‌کند.
 
انتهای پیام/   

برچسب ها: احمد ، شهید ، سازمان ، ملل ، حقوق بشر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار