رئیس دانشگاه علوم پزشکی:

گسترش فضای فیزیکی بیمارستان‌ها مهم‌تر از تأمین نیروی انسانی است

دکتر علی جعفریان گفت: تعدادی از بیمارستان‌های تهران در اولویت افزایش فضای فیزیکی قرار دارند.

دکتر علی جعفریان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: بیمارستان فارابی طرحی برای افزایش فضای فیزیکی دارد که در حال پیشروی است. 
 
افزایش فضای فیزیکی بیمارستان رازی، در ابتدا با کمک خیرین آغاز شد که متأسفانه در حال حاضر به طور نیمه‌کاره متوقف شده است. در مورد بیمارستان سینا، با اضافه شدن ساختمان جدید به فضای بیمارستانی، مشکلات تا حدی کاهش پیدا کرده است. 
 
دکتر جعفریان افزود: در مورد بیمارستان امام خمینی،‌ خیرین در حال ساخت پروژه بسیار بزرگی به نام "مهدی کلینیک" هستند که با اتمام این طرح، مشکل پذیرش بیماران سرپایی و درمانگاهی کاهش پیدا می‌کند. در مورد بیمارستان شریعتی،‌ پروژه ساخت ساختمان شماره 2 بیمارستان در دست اقدام است و عملیاتی شدن آن مورد پیگیری است. 
 
دکتر جعفریان گفت: محدودیت فضای فیزیکی در مورد مرکز قلب و مرکز طبی کودکان بسیار جدی است.در مرکز قلب تمام تخت‌ها و درمانگاه همیشه پر است. بنابراین ساخت بیمارستان برای این دو مرکز بسیار مهم است. 
 
دکتر جعفریان گفت: بیمارستان محّب که ساخت آن توسط بخش خصوصی بود و در اختیار بخش دولتی قرار می‌گیرد و بیمارستان جامع زنان به این مرکز تا پایان سال منتقل می‌شود، مدلی است که خدمات به صورت دولتی در اختیار بیماران قرار می‌گیرد و تفاوت قیمت‌ها توسط دولت به این مراکز پرداخت می‌شود و بیماران فقط هزینه‌ها را به صورت دولتی می‌پردازند.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار